چگونه نسخه اندروید گوشی خود را آپدیت کنیم؟

dornaz

عضو انجمن

سیستم عامل یک برنامه است که در واقع رابطی بین زبان های برنامه نویس نوشته شده برای سخت افزار و نرم افزارها با کاربر است. در واقع سیستم عامل یک پوسته است که قسمت های برنامه نویسی شده را از دید کاربر دور نگه می دارد و رابط کاربری آسان تری را برای او به وجود می آورد. اندروید یکی از سیستم عامل های پرطرفدار برای گوشی های موبایل است. این سیستم عامل هم مانند هر برنامه دیگری لازم است که به طور مداوم بروز رسانی شود. در واقع آپدیت شدن برنامه ها سبب میشود تا مشکلات مختلف آنها مانند باگ ها از بین برود. از این رو توصیه می کنیم همیشه برنامه های مختلف خود را به صورت آپدیت شده استفاده کنید. اما روش آپدیت کردن اندروید گوشی به چه شکلی است؟

بروزرسانی اندروید گوشی چگونه است؟

برای این کار کافی است که از ابزارهایی که خود اندروید در اختیار ما قرار می دهد استفاده کنیم. سیستم عامل اندروید گزینه ای برای آپدیت خودکار دارد با استفاده از آپدیت خودکار اندروید به سادگی می تواند جدیدترین نسخه اندروید را روی گوشی های خود داشته باشید.

برای به روز رسانی دستی اندروید باید مراحل زیر را طی کنید.
به Settings یا تنظیمات گوشی تلفن همراه اندرویدی خود مراجعه کنید.


روی منو Software update یا به روزآوری نرم افزار در نسخه های فارسی ضربه بزنید.در صفحه جدیدی که به شما نمایش داده می شود منو Download and install یا دانلود و نصب را انتخاب نمایید.



در صفحه جدید دکمه Download را لمس نمایید.



هم می توانید با لمس دکمه Install now فرآیند آپدیت را آغاز نمایید یا اینکه با استفاده از دکمه Schedule install فرآیند آپدیت را در زمان دیگری دنبال نمایید.


در اینجا باید به یک نکته مهم توجه کنید. اگر آپدیتی برای اندروید شما موجود نباشد یا بعد از اتمام فرآیند بروزرسانی گوشی در صورت مراجعه مجدد به صفحه فوق، همانند تصویر زیر با پیغام Your software is up to date مواجه خواهید شد.


با طی این مراحل به سادگی می توانید مراحل مربوط به آپدیت اندروید را انجام دهید. یک روش دیگر نیز این است که از آپدیت خودکار استفاده کنید. آپدیت خودکار به مراتب ساده تر و سریع تر است.

برای آپدیت خودکار اندروید نیز به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید. و منو Software update یا به روزآوری نرم افزار را انتخاب نمایید.


گزینه ای تحت عنوان Auto download over Wi-Fi یا دانلود خودکار از طریق Wi-Fi قابل مشاهده است که باید با لمس آن، بروزرسانی خودکار اندروید را به حالت فعال در بیاورید.


اگر گوشی شما به وای فای متصل باشد و آپدیتی نیز موجود باشد، به سرعت این فرآیند انجام خواهد شد.

در یک مقاله روش های مختلف مربوط به بروزرسانی و آپدیت اندروید را ارائه کرده ایم. می توانید از طریق لینک زیر این فرآیند را طی کنید:

به روز رسانی تنظیمات گوشی
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا