پی آر پی مو چیست و چگونه به رشد مو کمک می کند؟

🔔 اگر اخیراً دچار ریزش مو شده اید با درمان پی آر پی (PRP) نتایج بهتری کسب خواهید کرد. پزشکان بر این باورند که تحریک فولیکول های مویی که برای مدت طولانی غیر فعال بوده اند، سخت تر می باشد.
1699392499348.png
روش درمان با پی آر پی مو به این صورت است که خون از بیمار گرفته میشود و پزشک برای استخراج پلاسمای غنی از پلاکت آن را در سانتریفیوژ قرار میدهد تا اجزای مورد نیاز ما از هم جدا شوند. غلظت بالای پلاکت خارج شده به پوست سر تزریق شده و روند بهبودی و بازسازی را در سرعت می بخشد. پی آر پی یا پلاسمای غنی از پلاکت کاربردهای مختلفی در حوزه پزشکی، پوست و زیبایی دارد که رایج ترین آنها عبارتند از:

پی آر پی یا پلاسمای غنی از پلاکت چیست؟
پلاسمای غنی از پلاکت از دو بخش تشکیل شده است:

پلاسما (بخش مایع خون)
و پلاکت ها (نوعی سلول های خونی که نقش مهمی در بهبودی زخم ها دارند).
پلاکت ها بیشتر با خاصیت لخته سازی خون شناخته می شود؛ اما علاوه بر آن، این سلول ها حاوی فاکتور های رشدی هستند که می توانند تولید مثل سلولی را تحریک کرده و منجر به بهبودی یا بازسازی بافت آسیب دیده شوند.

یک متخصص از بازوی بیمار نمونه خون می گیرد. سپس این نمونه را در سانتریفیوژ قرار داده و سانتریفوژ با دور بالا چرخانده می شود. نمونه خون به سه فاز تقسیم می گردد:

پلاسمای حاوی مقادیر اندک پلاکت
پلاسمای غنی از پلاکت
گلبول های قرمز
در واقع با قرار دادن خون در سانریفیوژ، پلاکت ها در پلاسما متمرکز شده و پلاسمای غنی از پلاکت (پی آر پی) بدست می آید. پزشک با استفاده از یک سرنگ این ماده را به ناحیه مورد نظر بیمار تزریق می کند.
منبع : سایت دکتر نابت تاجمیر ریاحی
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا