فیلم سینمایی آمریکایی جدید

dornaz

عضو انجمن
best-American-Movies.jpg

فیلم سینمایی آمریکایی در میان تمامی فیلم های جهانی تولید کشورهای مختلف جایگاه ویژه و به خصوصی دارد. تماشای فیلم های سینمایی آمریکایی می تواند یکی از بهترین سرگرمی ها برای اوقات فراغت باشد. به طوری که امروزه هالیوود یک سینمای فراملی و جهانی برای آمریکا محسوب می شود. سینمای هالیوود یا اصطلاحا سینمای مستقل آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین صنایع آمریکا محسوب می شود و همواره با ساخت فیلم های سینمایی سهم عمده ای از بخش سرگرمی ایالات متحده را در اختیار دارد. خوشبختانه اکثریت فیلم های سینمایی آمریکایی پس از ساخت در کشورهای مختلف اکران و دوبله آن در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. هر سال بیش از 700 فیلم سینمایی آمریکایی جدید در هالیوود ساخته می شود. فیلم های آمریکایی در ژانرهای متنوعی تهیه و تولید می شوند در این مقاله فیلم سینمایی آمریکایی جنگی، چند فیلم سینمایی آمریکایی جدید اکشن، فیلم آمریکایی عاشقانه و ژانرهای دیگری را معرفی نمودیم تا بتوانید از تماشای فیلم های جدید آمریکایی لذت ببرید. بیش از یک میلیارد و 300 میلیون بلیط سینما در سال در بیش از چهل هزار سینمای آمریکا فروخته می شود. اما در سال 2018 فروش جهانی فیلم سینمایی آمریکایی به حدود 12 میلیارد دلار می رسید که فقط دو میلیارد دلار آن به فیلم سینمایی جدید آمریکایی انتقام جویان جنگ ابدیت اختصاص داشت. اگر چه فروش فیلم آمریکایی جدید به خاطر همه گیری کرونا کاهش محسوسی داشته است.

فیلم سینمایی آمریکایی
فیلم های جدید آمریکایی به دلیل استفاده از تکنولوژی های جدید تصویربرداری و CGI، از جلوه های بصری و گرافیکی بسیار زیبایی برخوردار هستند. همچنین در سالهای اخیر شاهد استقبال گسترده از پلتفرمهای اینترنتی بودیم که شبکه نتفلیکس و دیزنی پلاس سرآمد آنها هستند. با توجه به علاقه بسیار زیاد تماشاگران و علاقه مندان دنیای فیلم به فیلم های جدید آمریکایی تصمیم گرفتیم در این مقاله به سراغ بهترین فیلم های سینمایی آمریکایی رفته ایم و 30 فیلم سینمایی آمریکایی با بالاترین امتیاز هم از منظر مخاطبان و هم از دیدگاه منتقدین لیست کرده ایم. فیلم های جدید آمریکایی بودجه بسیار کلانی برای ساخت دارند و از این رو شاهد هستیم که فیلم های باکیفیتی مانند انتقام جویان در سالهای اخیر ساخته شده است.

خون به پا خواهد شد There Will Be Blood​

پل توماس اندرسون درسال 2007 یک شاهکار به تمام معنی را ساخت. فیلمی که تهیه کنندگی و نویسندگی آن را هم بر عهده داشت . دنیل یک جستجوگر نقره و معدنچی است. اما خبردار می شود که در نزدیکی لس آنجلس یک منبع نفتی پیدا شده است. او با تلاش بسیار زیاد یک چاه نفت را به بهره برداری می رساند. اما وقتی مطلع می شود که یک منبع بسیار بزرگتر و باارزش تر از نفت در روستای کوچکی در نزدیکی بوستون پیدا شده، تصمیم می گیرد که به آنجا برود. او ...

فیلم سینمایی آمریکایی خون به خواهد شد روایتگر تبدیل شدن یک انسان شریف به یک حیوان به تمام معنا است!!! در ابتدا کارگردان، انسانی شریف را نشان می دهد که کودک کارگر تازه درگذشته اش ( اچ دبلیو!) را به سرپرستی می گیرد و تمام شواهد نشان می دهد که او سخت کار می کند تا زندگی بهتری برای اچ دبلیو بسازد. اما... این فیلم آمریکایی برای دنیل دی لوئیس بفتا، گلدن گلوب و اسکار بهترین بازیگر مرد را به ارمغان آورد. دنیل دی لوئیس معمولا هر 4 یا 5 سال یک بار نقش آفرینی می کند و پس از درو کردن! همه جوایز تا چند سال بعد از او خبری نیست! فیلم خون به خواهد شد یکی از بهترین فیلم های سینمای آمریکایی در سال 2007 محسوب می شود.

There-Will-Be-Blood-Movie.jpg

هاچی داستان یک سگ Hachi A Dogs Tale​

لاسه هالستروم در سال 2009 یکی از احساسی ترین فیلم های تاریخ را ساخته است. پارکر ویلسون یک استاد موسیقی است. او در یکی از سفرهای خود سگی را پیدا می کند. او تصمیم می گیرد سگ را به خانه خودش ببرد. کم کم رابطه ای صمیمی بین سگ و ویلسون شکل می گیرد که باعث وابستگی شدید سگ می شود...
داستان فیلم سینمایی آمریکایی هاچی واقعی است. البته به آمریکایی بازتعریف شده است. هاچیکو سگ نر سفیدی از نژاد آکیتا در کشور ژاپن بوده که حد فاصل 1923 تا 1935 زندگی می کرده است. او بعد از پیدا شدن توسط یک استاد دانشگاه به نام شابو اوئنو هر روز به ایستگاه قطار می رفت و تا زمان برگشت استاد اوئنو منتظرش می ماند. داستان این فیلم درام بسیار تاثیرگذار است و جزو زیباترین و جذاب ترین فیلم ها در مورد ارتباط صمیمی بین انسان و حیوان است. اما با زهم به جرات می توان گفت بهترین فیلم آمریکایی در دهه 2000 در مورد رابطه انسان و یگ، همین فیلم هاچی داستان یک سگ است.

Hachi-A-Dogs-Tale-movie.jpg

زندانیان Prisoners​

یکی از جذاب ترین فیلم های ژانر جنایی و دلهره آور، فیلم آمریکایی زندانیان است. داستان فیلم سینمایی آمریکایی زندانیان جنایی و معمایی است. خانواده آقای دوور به میهمانی همسایگانش می روند، اما در همین حین دخترش و دختر همسایه به طرز عجیبی ناپدید می شوند. کارآگاه لوکی مامور رسیدگی به پرونده ناپدید شدن دختران می شود. او پس از تحقیقات، فردی را به نام جونز دستگیر می کند. فیلم آمریکایی زندانیان از لحاظ فیلم نامه بسیار زیبا است. فیلم نامه ریتم بسیار خوبی دارد و هر از چندگاهی یک غافلگیری جالب در فیلم اتفاق می افتد. این فیلم آمریکایی نیز جزو 250 فیلم برتر تاریخ از منظر IMDB است. این فیلم در اغلب سایت های نقد و بررسی فیلم و سریال هم مورد توجه ویژه قرار گرفت و نمره بسیار خوبی را کسب کرده است. دنیس ویلنیو که تا قبل از این فیلم، عمدتا فیلم هایی درجه 2 و با بازیگران گمنام می ساخت، در زندانیان، توانسته به خوبی یک داستان جنایی را روایت کند. غییر مکرر خلق و خوی شخصیت ها نیز کاملا خلاقانه به ابهام بیشتر داستان کمک می کند. بازیگران نیز بازی بسیار خوبی دارند. مثل همیشه جیک جیلنهال و هیو جکمن بسیار خوب بازی می کنند.

Prisoners-Movies.jpg

شتاب Rush​

یکی از فیلم های جذاب و ورزشی لیست بهترین فیلم های سینمایی آمریکایی فیلمی به نام شتاب است. جیمز هانت و نیکی لائودا دو ابر ستاره در دنیای مسابقات فرمول یک هستند. در اغلب فصل های مسابقات یکی این دو نفر برنده شدند. در یکی از رقابت ها برای لائودا یک سانحه اتفاق می افتد و او تا سر حد مرگ مجروح می شود. در دهه 1970 دو راننده در مسابقات فرمول یک، یکه تازی می کردند. در واقع رقابت اصلی بین این دو نفر بود. جیمز هانت بریتانیایی و نیکی لائودای اتریشی. این فیلم آمریکایی جایزه بهترین تدوین را از جشنواره فیلم بفتا تصاحب کرد. اما از نگاه تماشاگران به عنوان یکی از بهترین فیلم های هیجان انگیز و ورزشی مطرح شد. یکی از دلایل استقبال قابل توجه از این فیلم بازی کریس همسورث در این فیلم است. لائودا در یک مسابقه فرمول یک، دچار سانحه شد و بدن و صورت او در حد قابل توجهی سوخت. این فیلم در واقع رقابت جذاب این دو نفر را روایت می کند. ران هاوارد نیز با خلاقیت های خودش داستان یکی از افسانه ای ترین ورزشکاران اتومبیلرانی را روایت کرده است.

Rush-Movie.jpg

دختر گمشده Gone Girl​

دیوید فینچر در سال 2014 یکی از معمایی ترین فیلم های خود را بر اساس فیلمنامه ای از جیلین فلین ساخت. نیک دچار افسردگی و تنبلی شده است، متوجه می شود در پنجمین سالگرد ازدواجش، همسرش امی ناپدید شده. او و امی در این 5 سال، ازدواج موفقی نداشته اند و رابطه آنها سرد و از هم پاشیده شده است. ..
دیوید فینچر بعدها گفت دلیل اصلی انتخاب بن افلک لبخند خاص او است! لبخند خاص او در این فیلم آمریکایی مخصوصا در سکانس عکس یادگاری با پوستر ایمی! بر ابهامات داستان می افزاید. کارگردانی دیوید فینچر در این فیلم عالی است. به همین دلیل او نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی در گلدن گلوب شد. او همچنین بهترین انتخاب ها را برای دو نقش اصلی داشته است. او در این فیلم آمریکایی مفاهیمی مانند اختلافات فرهنگی و اقتصادی و البته خیانت در زندگی زناشویی را مطرح می کند. ابهام و پیچیدگی های داستان هم تا پایان ماجرا همراه مخاطب است که این موضوع به اندازه قابل توجهی بر جذابیت های این فیلم اضافه می کند.

Gone-Girl-Movie.jpg

فیلم های سینمایی آمریکایی شبکه اجتماعی (مارک زاکربرگ خالق فیسبوک)، ذهن زیبا (جان نش ریاضیدان)، به سوی طبیعت وحشی (کریستوفر مک کندلس ماجراجوی معروف)، هکساو ریج (دزموند تی دوس بهیار معروف ارتش آمریکا) و… فیلم هایی هستند که شرایط زندگی افراد مشهور را به تصویر می کشند. نولان در لیست بهترین فیلم های سینمایی آمریکایی سه فیلم دارد. ممنتو، اینسپشن (تلقین) و پرستیز شاهکارهای نولان محسوب می شوند. در این مقاله 30 فیلم سینمایی آمریکایی را معرفی کردیم. فیلم هایی که هر کدام از آنها جوایز مختلف جشنواره های معتبری مانند بریلن، گلدن گلوب، اسکار، بفتا، کن و… را برنده شده اند. قطعا فیلم های سینمایی آمریکایی دیگری هم هستند که در این لیست وجود ندارند.

برای مشاهده لیست کامل بهترین فیلم های آمریکایی می توانید از طریق لینک زیر از سایت ما دیدن کند:

فیلم های سینمایی آمریکایی
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا