علت ورم مچ پا در بیماران دیابتی

اگر از ورم مچ پا و زانو رنج می برید، دلایل زیادی ممکن است برای آن وجود داشته باشد. با پزشک خود درمورد علائم، بیماری های دیگر یا داروهایی که ممکن است منجر به ورم پاها شوند، صحبت کنید. همچنین میتوانید برای مشاهده علت ورم مچ پا و روی پا اینجا کلیک کنید.

دیابت نیز، ممکن است دلیل زمینه ای این شرایط باشد. دیابت، یک بیماری مزمن است که به توانایی بدن برای آزادسازی انسولین یا واکنش به انسولین مربوط می شود و موجب بالا رفتن سطح گلوکز (قندخون) می شود.

دیابت دقیقا بر چه چیزی در بدن تاثیر میگذارد؟​


دیابت یک بیماری متابولیک است. در بیماری دیابت، بدن قادر به استفاده صحیح از هورمون انسولین نیست و یا نمی تواند انسولین را آزادسازی کند. در بدن، انسولین به سلولها سیگنال می دهد تا گلوکز (نوعی قند) را برای استفاده به عنوان منبع انرژی جذب کنند.

انواع دیابت​


افراد ممکن است به انواع مختلفی از دیابت دچار شوند. هر نوع دیابت، علل و درمان های خاص خود را دارد.



۱_ دیابت نوع ۱​


یک بیماری خود ایمنی است. سیستم ایمنی بدن به سلولهای بتا در پانکراس حمله می کند. پانکراس، جایی ست که انسولین در آن ساخته می شود. این نوع دیابت معمولاً ژنتیکی است.

۲_ دیابت نوع ۲​


زمانی رخ می دهد که بدن در مقابل دیابت مقاوم می شود و منجر به بالا رفتن سطح گلوکز در بدن می شود. در این شرایط، بدن به مرور زمان قادر به تولید انسولین نیست. عادات سبک زندگی غلط می تواند منجر به این نوع دیابت شود.

۳_ پیش دیابت​


زمانی رخ می دهد که قند خون بیشتر از حد طبیعی باشد، اما برای تشخیص دیابت به اندازه کافی بالا نباشد. در پیش دیابت، همانند دیابت نوع ۲، استعداد ژنتیکی و انتخاب های سبک زندگی می توانند موجب بروز این نوع دیابت شوند.
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا