چگونه به زگیل تناسلی یا HPV مبتلا می‌شوید؟



شما هنگام تماس پوست به پوست نواحی تناسلی خود با فرد آلوده، به اچ پی وی مبتلا می‌شوید. این شامل واژن، آلت تناسلی، مقعد و به ندرت دهان شما است. به اشتراک گذاشتن اسباب بازی‌های جنسی نیز می‌تواند باعث انتشار HPV شود. برای انتقال HPV و زگیل تناسلی نیازی به رابطه جنسی همراه با دخول نیست و همین که نواحی مخاطی و آلوده با هم تماس پیدا کنند، برای ابتلای شما به این بیماری کافی است.

اگر رابطه جنسی دارید یا در گذشته فعالیت جنسی داشته اید، ممکن است به HPV مبتلا شده باشید. همه انواع اچ پی وی باعث ایجاد زگیل تناسلی نمی‌شوند یا خطر ابتلا به سرطان را افزایش نمی‌دهند. در بیشتر موارد، هیچ علامتی ندارید و HPV خود به خود برطرف می‌شود. ممکن است 2 سال طول بکشد تا HPV از بدن شما پاک شود.

شکل ظاهری زگیل‌های تناسلی در مردان و زنان
ضایعات زگیل تناسلی ممکن است به شکل خوشه‌ای یا شبیه به گل کلم باشند و یا در دسته‌های چندتایی ظاهر شوند که در صورت درمان نشدن تعداد آن‌ها هم زیاد شود. اما در مواردی هم می‌توانند آنقدر کوچک و یا رنگ پوست باشند که اصلا با چشم قابل تشخیص و حتی قابل لمس هم نباشند.

زگیل‌های تناسلی معمولا گرد نیستند و اگر هم برآمده باشند، به شکل تخت از روی سطح پوست بالا می‌آیند و رنگ آنها همرنگ پوست یا قهوه ای تیره یا روشن است که به مرور زمان ممکن است تغییر کند.

آیا زگیل تناسلی باعث خارش، درد و سوزش می‌شود؟
علائم زگیل تناسلی زمانی ظاهر می‌شوند که ویروس فعال شود. معمولا علائم اچ پی وی خفیف است و به غیر از نشانه‌های ظاهری علائم آزاردهنده ای برای بیمار ایجاد نمی‌کند. اما در مواردی احتمال دارد بیمار شاهد علائمی مثل درد، خارش و سوزش خفیف و گاهی خونریزی جزئی باشد. اگر با چنین نشانه هایی مواجه شدید به این معنی است که چندین هفته یا چندین ماه از ابتلای شما به این ویروس می‌گذرد.

 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا