نحوه راه اندازی اینترنت استارلینک

با بیش از 10000 کاربر در سراسر جهان و پیش‌سفارش‌های 99 دلاری در بیش از شش کشور، تقاضا برای شبکه اینترنتی Starlink اسپیس ایکس به سرعت در حال افزایش است.





موشک فالکون 9 اسپیس ایکس روز یکشنبه 60 ماهواره دیگر را به مدار برد و تعداد ماهواره های استارلینک را به 1241 رساند و شبکه اینترنت را بیش از پیش گسترش داد.





هدف ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، ساخت یک سیستم پهنای باند پرسرعت است که توسط ماهواره‌هایی که زمین را می‌پیچند و اینترنت را برای مردم، به‌ویژه کسانی که در مناطق روستایی هستند، ارائه می‌کنند. تا اواسط سال 2027 ممکن است 42000 ماهواره در مدار باشند.


سوال این است که چگونه سرویس ماهواره ای 499 دلاری را از خانه خود راه اندازی کنید؟​





کاربران Starlink پنج مرحله برای جمع آوری اینترنت ماهواره ای سریع از خانه خود را برای owjkade.com ارسال کردند.



1. یک فضای باز پیدا کنید


برای اینکه Starlink بهترین سرعت را ارائه دهد، ترمینال باید حدود 100 درجه آسمان صاف بالای آن داشته باشد تا به راحتی به ماهواره ها متصل شود. برای تنظیم کیت در اینجا آماده شوید.


2. جعبه را باز کنید و به دستورالعمل ها نگاه کنید​


وقتی جعبه خاکستری Starlink را باز می کنید، یک برگه کاغذ با سه نقاشی وجود دارد – بدون کلمه. اینها دستورالعمل است. دستورالعمل‌ها را بیرون بیاورید و کیت Starlink را می‌بینید که با سه‌پایه در بالای ترمینال در کنار روتر و کابل سیاه ضخیم 100 فوتی چیده شده است.

جعبه Starlink با دستورالعمل در بالای Rayce Townsend


3. کیت راننصب کنید​


سه پایه را روی زمین قرار دهید و میله ترمینال را به سه پایه بزنید. روتر قبلاً به ترمینال و کابل متصل است.


از طرف دیگر، اگر می‌خواهید استارلینک را به طور ایمن به سقف یا تیر وصل کنید، می‌توانید یک «قله سقف آتشفشانی» یا «آداپتور لوله» را از وب‌سایت Starlink خریداری کنید.


دن ونترودو، که در شمال انتاریو در کانادا مستقر است، گفت: «تنظیم آن به معنای واقعی کلمه بسیار آسان بود، زیرا همه چیز از قبل به برق وصل شده و آماده کار است.


4. Starlink را روشن کنید​


انتهای کابل را به یک منبع تغذیه وصل کنید تا Starlink راه‌اندازی شود. دو چراغ سفید روی آن ظاهر می شود. سپس ترمینال به سمت بالا متمایل می شود.


گری کنکول از ویسکانسین گفت: «فرایند سفارش و تنظیم واقعاً، ساده و آسان بود. “من اکنون یک شرکت کننده واقعی در قرن بیست و یکم هستم!”


5. برنامه Starlink را دانلود کنید​


برای دانلود برنامه Starlink به فروشگاه اپلیکیشن گوشی هوشمند خود بروید.

برنامه ردیابی ماهواره ای که یکی از فضاپیمای پرتوهای اینترنتی استارلینک اسپیس ایکس را بر روی نقشه زمین نشان می دهد.


روی دکمه Start Setup کلیک کنید، سپس از شما می پرسد که آیا تمام کیت به برق وصل است یا خیر. روی “Open Wifi Settings” کلیک کنید و به شبکه Starlink بپیوندید. سپس WiFi خود را با نام و رمز عبور در برنامه تنظیم کنید و در تنظیمات WiFi گوشی خود به آن متصل شوید.


برای بررسی اتصال ترمینال به ماهواره ها به برنامه برگردید. سپس شیب را تنظیم می کند تا با هر یک از 1241 ماهواره Starlink در مدار هم تراز شود. این ممکن است چند دقیقه طول بکشد.


تام گوچ، یکی از مشتریان Starlink در روستایی مونتانا، که ترمینال خود را بالای پشت بام خود قرار داده است، می گوید: «کل فرآیند از جعبه گشایی تا داشتن اینترنت سریع حدود 20 دقیقه طول کشید.


تجربه مشارکت کننده الکس لاکی با Starlink را پس از نقل مکان به روستایی ورمونت و مقایسه با Hughes Net بررسی کنید.


مرتبط:نحوه افزایش سرعت اینترنت در ویندوز ۱۱


راهنمای راه اندازی و نصب Starlink​





من این راهنما را با اطلاع دادن به شما شروع می کنم که بخش سخت از قبل به پایان رسیده است! مطمئناً انتظار برای دریافت ظرف Starlink دشوارترین بخش تنظیم آن است. اما اکنون که توانستید ظرف خود را سفارش دهید، مهم است که بدانید چگونه آن را به درستی مونتاژ و تنظیم کنید. نگران نباشید، برای راه اندازی و اجرای آن نیازی به متخصص IT ندارید!


نصب اینترنت Starlink ساده است و تنها در چند مرحله تکمیل می شود. در این راهنما، من شما را از طریق مراحل مورد نیاز برای راه اندازی اینترنت جدید Starlink راهنمایی می کنم. در نهایت می توانید از اینترنت پهن باند پرسرعت و با تاخیر کم در خانه خود لذت ببرید! من همچنین برخی منابع اضافی را در مورد لوازم جانبی Starlink و گزینه های نصب دائمی به اشتراک خواهم گذاشت.


بیا شروع کنیم!


برنامه استارلینک را دانلود کنید​





قبل از اینکه سخت افزار هیجان انگیز را بررسی کنیم، برنامه Starlink را دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید. برنامه Starlink در هر دو دستگاه اندروید و iOS در دسترس است. این برنامه بخش مهمی از نحوه مدیریت اینترنت Starlink خود است. برای راه اندازی اولیه مفید است. همچنین از این برنامه برای پیکربندی تنظیمات مختلف و عیب‌یابی هر گونه مشکلی پس از راه‌اندازی Starlink خود استفاده خواهید کرد. Starlink را در فروشگاه برنامه خود جستجو کنید.


همچنین اگر نمی‌خواهید از برنامه استفاده کنید، می‌توانید سیستم Starlink خود را از یک مرورگر وب مدیریت کنید. شما به سادگی در رایانه ای که به شبکه Wifi Starlink متصل است به URL زیر بروید:




وجود انسداد را بررسی کنید​





برنامه Starlink ابزاری منظم دارد که به شما امکان می دهد مکان های نصب احتمالی را از نظر موانع بررسی کنید. انسداد هر چیزی است که می‌تواند سیگنال‌های ارسالی و ارسالی به ماهواره‌ها (درختان، ساختمان‌ها و غیره) را مسدود کند. ظرف استارلینک به میدان دید وسیعی به سمت آسمان، حدود 100 درجه نیاز دارد. اگر در نیمکره شمالی زندگی می کنید، ظرف کمی به سمت شمال خواهد رفت. اگر طبق برنامه دارای موانعی باشید، عملکرد اینترنت شما آسیب می بیند. برای اینکه Starlink به درستی کار کند باید مکانی برای نصب بدون هیچ مانعی پیدا کنید.


به بیرون بروید و در مکانی که می خواهید ظرف Starlink را نصب کنید بایستید. برنامه Starlink را باز کنید و روی Check for Obstructions ضربه بزنید.





وقتی برای شروع آماده شدید، روی I’m Ready ضربه بزنید! و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. ابزار انسداد از دوربین تلفن شما برای اسکن آسمان برای انسدادهای احتمالی استفاده می کند. پس از تکمیل اسکن، نتایجی به شما نشان داده می شود که آیا آن مکان مناسب است یا خیر. شما باید محل نصب را بدون موانع پیدا کنید، بنابراین اسکن را در مکان های مختلف ادامه دهید تا جایی که مکان مناسبی برای نصب دیش پیدا کنید.


مرتبط:نحوه خرید لوازم جانبی استارلینک





بسته بندی کیت Starlink را باز کنید​


هر آنچه برای تجربه نسل بعدی اینترنت ماهواره ای نیاز دارید در جعبه Starlink شما موجود است. وقتی آن را باز کردید، قطعات زیر را بررسی کنید:


  • دیش/آنتن
  • پایه نصب
  • کابل 75
  • روتر بیسیم
  • سیم برق روتر بی سیم

دیش را مونتاژ و نصب کنید​


برای مونتاژ، ابتدا کابل داده / برق 75 اینچی را به دیش وصل کنید. اتصال نزدیک به پایین دکل است. روی کابل، دو طرف مختلف وجود دارد. یک رابط مستقیم است، دیگری یک آرنج است. رابط مستقیم به ظرف وصل می شود. همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، اطمینان حاصل کنید که کانکتور کاملاً قرار گرفته است. سپس دکل را در پایه نصب قرار دهید و اجازه دهید دو زبانه فنر در جای خود قفل شوند.





پایه نصب شامل همه کاره است و می تواند برای نصب دائمی، موقت یا قابل حمل استفاده شود. حتی اگر قصد دارید دیش را به‌طور دائم روی سقف خود نصب کنید، توصیه می‌کنم با پایه موجود آن را آزمایش کنید. شما می خواهید ظرف را تقریباً در همان مکانی که برای انسداد بررسی کرده اید نصب کنید. به یاد داشته باشید، Starlink فقط زمانی خوب کار می کند که هیچ مانعی وجود نداشته باشد!





همه چیز را به برق وصل کنید​








انتهای دیگر کابل 75 اینچی باید به داخل خانه شما هدایت شود، به روتر بی سیم. کانکتور زانویی به پایین روتر متصل می شود. برای نصب دائمی، باید سوراخی ایجاد کنید تا کابل را از بیرون خانه خود عبور دهید. برای اهداف آزمایشی موقت، می‌توانید به سادگی آن را از طریق یک پنجره باز، در و غیره اجرا کنید.


اتصال نهایی، وصل کردن روتر به پریز برق با کابل برق ارائه شده است. قبل از وصل کردن روتر، مطمئن شوید که ظرف شما در جایی که می‌خواهید نصب شده است و چرخش و کج شدن آن آزاد است. هنگامی که روتر را وصل کنید، دیش روشن می شود و فرآیند جستجوی ماهواره ها را آغاز می کند.


ظرف Starlink خود تراز می شود. نیازی به حرکت دستی، هدف گیری یا تراز کردن ظرف نیست. تا زمانی که دکل دیش نزدیک به عمود باشد و هیچ مانعی وجود نداشته باشد، Starlink به طور خودکار ماهواره ها را پیدا می کند.


به Starlink متصل شوید​


هنگامی که روتر روشن می شود، فرآیند اولیه سازی را آغاز می کند که می تواند چند دقیقه طول بکشد. پس از چند دقیقه انتظار، تنظیمات Wifi را در گوشی خود باز کنید. شما باید یک شبکه بی سیم جدید به نام Starlink را ببینید. برای ادامه به آن متصل شوید.


با اتصال موفق، پنجره جدیدی باز می شود که از شما می خواهد نام و رمز عبور شبکه جدید را پیکربندی کنید. پس از ذخیره، اکنون به سیستم Starlink خود متصل هستید.


به تنظیمات Wifi خود برگردید و با رمز عبوری که ایجاد کرده اید به شبکه Starlink جدید خود متصل شوید.


از برنامه برای مدیریت Starlink استفاده کنید​


برنامه Starlink را باز کنید. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، با استفاده از حساب Starlink خود وارد شوید.


در صفحه اصلی، وضعیت Starlink خود را خواهید دید. اگر وضعیت شما به عنوان آنلاین ذکر شده باشد، Starlink را با موفقیت نصب کرده اید.



اگر به تازگی دیش خود را روشن کرده اید، پیدا کردن ماهواره ممکن است کمی طول بکشد. اگر همچنان در تلاش برای یافتن ماهواره باشد، می گوید Offline و Searching. یه ذره بده


اگر به شبکه Wifi صحیح متصل هستید و وضعیت شما برای مدت طولانی به عنوان آفلاین یا قطع شده است، هر دو اتصال کابلی را بررسی کنید. اگر همچنان مشکل دارید، روی پشتیبانی ضربه بزنید تا برای عیب یابی مشکل راهنمایی دریافت کنید.





Visibility​


صفحه Visibility هر گونه مانعی را که ممکن است مانع از عملکرد کامل ظرف شما شود به شما نشان می دهد. جمع‌آوری داده‌ها تا 12 ساعت طول می‌کشد تا اطلاعات دقیق انسداد جمع‌آوری شود، بنابراین بعداً دوباره بررسی کنید. از صفحه Visibility برای نظارت بر موانع استفاده کنید، به خصوص اگر ظرف شما در اطراف درختان یا سایر اجسام بلند نصب شده باشد.





Statistics​


صفحه آمار اطلاعاتی در مورد قطعی، تاخیر و پهنای باند شبکه به شما می دهد. این صفحه برای عیب یابی مشکلات احتمالی مفید است. به عنوان مثال، اگر اینترنت شما کار نمی کند، آمار را بررسی کنید تا ببینید آیا قطعی رخ می دهد یا خیر. باز هم، ممکن است کمی طول بکشد تا داده های دقیق در این صفحه شروع به پر شدن کنند.


Speed​


برنامه Starlink دارای یک تست سرعت داخلی است که می توانید از آن برای تست سرعت دانلود و آپلود خود استفاده کنید. استارلینک می گوید که مشتریان باید انتظار سرعت دانلود بین 50 تا 250 مگابیت در ثانیه را داشته باشند.


تنظیمات​


صفحه تنظیمات شامل برخی از تنظیمات اولیه و پیشرفته است که می توانید برای شرایط خود پیکربندی کنید. می توانید کارهایی مانند تغییر نام و رمز عبور شبکه Wifi خود، راه اندازی مجدد Starlink، روشن کردن عملکرد ذوب برف و غیره انجام دهید.


نحوه دریافت پشتیبانی​


امیدواریم راه‌اندازی Starlink شما به خوبی انجام شود. اگر مشکل دارید، چند راه برای کمک گرفتن وجود دارد.


پشتیبانی رسمی Starlink​


برای راهنمایی رسمی از Starlink، برنامه (یا وب سایت) را باز کنید و از صفحه پشتیبانی دیدن کنید. می توانید مشکل خود را جستجو کنید یا موضوعات پشتیبانی را مرور کنید. اگر موضوعات پشتیبانی به سؤال شما پاسخ نمی دهد، می توانید یک تیکت پشتیبانی به Starlink ارسال کنید. در هر یک از مقاله‌های موضوع پشتیبانی، به پایین بروید و روی نماد «شست پایین» کلیک کنید، جایی که می‌گوید آیا این به سؤال شما پاسخ می‌دهد؟ شما به صفحه تماس هدایت می شوید که در آنجا می توانید برای کمک با Starlink تماس بگیرید.


Starlink در حال حاضر ایمیل عمومی، شماره تلفن یا سیستم چت برای پشتیبانی ندارد. سیستم بلیط تنها راه ارتباط با استارلینک است.


انجمن های طرفداران استارلینک​


تعداد زیادی انجمن Starlink توسط طرفداران وجود دارد که می توانند به سوالات پاسخ دهند. مورد علاقه ما subreddit Starlink در Reddit است. نه تنها می‌توانید سؤال بپرسید، نصب‌های DIY، تصاویر و تست‌های سرعت زیادی برای بررسی وجود دارد. همچنین انجمن های Starlink در فیس بوک، انجمن ها و غیره وجود دارد.


سوالات متداول​


آیا Starlink به برق نیاز دارد؟​


بله، دیش استارلینک با برق 100-240 ولت AC کار می کند. این دیش حدود 2 آمپر می کشد و بین 50 تا 75 وات برق مصرف می کند.


ظرف Starlink چقدر می تواند از خانه فاصله داشته باشد؟​


در صورت خرید کابل پسوند 150 فوتی از استارلینک، ظرف Starlink می تواند تا 150 فوت از خانه فاصله داشته باشد. کابل ارائه شده 75 فوت است. اگر نیاز دارید مسافت را بیش از آنچه کابل Starlink اجازه می دهد گسترش دهید، می توانید از آداپتور اترنت Starlink + Ubiquiti PowerBeam برای گسترش سیگنال به صورت بی سیم به خانه خود استفاده کنید.


آیا می توانم کابل Starlink خود را دفن کنم؟​


کابل Starlink برای دفن رتبه بندی نشده است، اما اگر می خواهید کابل را از محل نصب خود تا خانه خود دفن کنید، می توانید کابل Starlink را در مجرای لوله قرار دهید.


نتیجه​


که در مورد آن را به پایان می رساند! راه اندازی Starlink یک فرآیند ساده است. مطمئن شوید که تمام سخت افزار صحیح را دارید، ظرف را مونتاژ کنید، همه چیز را وصل کنید و تنظیمات را در برنامه Starlink تکمیل کنید.
منبع:اوج کده


اگر سؤال یا نگرانی بیشتری در مورد این راهنما دارید، در زیر نظر دهید یا با ما تماس بگیرید.
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا