فشار خون پایین چند است؟

فشار خون پایین معمولا با فشار خونی که به طور مداوم کمتر از ۹۰/۶۰ میلی متر جیوه باشد تشخیص داده می شود. در این مقاله به بررسی علائم و عوارض فشار پایین می پردازیم.

فشار خون پایین چیست؟

فشار خون پایین ممکن است به‌نظر مشکل جدی نباشد و هم‌چنین بسیاری از افراد هستند که این بیماری مشکل خاصی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند. با این حال، افرادی که فشار خون آن‌ها غیر عادی پایین است (هایپوتنشن) ممکن است دچار سرگیجه شوند یا غش کنند. در شرایطی که فشار خون به‌شدت پایین است، ممکن است بیمار جان خود را از دست بدهد.
اگر فشار خون کمتر از ۹۰ میلی‌‌متر جیوه برای عدد بالایی (سیستولیک) یا ۶۰ میلی‌متر جیوه برای عدد پایینی (دیاستولیک) را نشان دهد به‌طور کلی به‌عنوان فشار خون پایین در نظر گرفته می‌شود.
دلایل فشار خون پایین می‌تواند از بی‌آبی بدن گرفته تا مشکلات جدی پزشکی را شامل شود. اگر دلیل پایین‌بودن فشار خون را بدانید راحت‌تر می‌توان آن را درمان کرد.
برخی از افراد به طور طبیعی دارای فشار خون پایین هستند که هیچ علامتی ندارد. با این حال، اگر فشار خون بیش از حد کم باشد، می تواند بر روی جریان خون در سراسر بدن اثر بگذارد و فرد احساس سرگیجه یا ناپایداری کند.

دلایل فشار خون پایین چیست؟​

علت فشار خون پایین همیشه روشن نیست. ممکن است با موارد زیر همراه باشد:
  • بارداری
  • مشکلات هورمونی، مانند کم کاری غده تیروئید (هیپوتیروئیدیسم)، تیروئید پر کار (پرکاری تیروئید)، دیابت و یا قند خون پایین (هایپوگلایسمی)
  • استفاده از برخی از داروها
  • مصرف بیش از حد داروهای فشارخون
  • نارسایی قلبی
  • آریتمی قلبی
  • اتساع عروق خونی
  • گرمازدگی
  • بیماری های کبدی

low-blood-pressure.jpg

داروهای درمان فشار خون پایین چیست؟​

اگر این اقدامات از مشکل نمی کاهند ممکن است نیاز به دارو داشته باشید. داروهای فشار خون در درمان فشار خون پایین موثر هستند. فلودروکورتیزون که یک مینرالوکورتیکواستروئید است و به نظر می رسد که برای بسیاری از انواع افت فشارخون وضعیتی، و یا فشار خون پایین موثر است. این دارو با افزایش احتباس سدیم توسط کلیه اثر می گذارد. در نتیجه باعث احتباس مایعات و تورم می شود که برای بهبود فشار خون لازم است. اما این احتباس سدیم نیز باعث از دست دادن پتاسیم می شود.
بنابراین، هنگامی که فلودروکورتیزون استفاده می کنید، باید مقدار کافی پتاسیم در روز مصرف کنید. فلودروکورتیزون هیچ یک از خواص ضد التهابی کورتیزون یا پردنیزولون را ندارد و یک عامل برای عضله سازی نیست.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

فرنود

عضو انجمن
فشار خون پایین یا افت فشار خون شرایطی است که فشار سیستولیک(بالا) و دیاستولیک(پایین) به ترتیب به زیر 90 و 60 (میلی متر جیوه) می رسد. فشار خون معمولاً بر حسب میلی متر جیوه اندازه گیری می شود و فشار خون طبیعی معمولاً کمی کمتر از 120/80 میلی متر جیوه است.
داشتن فشار خون پایین همیشه نگران کننده نیست. با این حال ، افت فشار خون مزمن می تواند باعث کمبود جریان خون در مغز ، ایجاد سرگیجه ، خاموشی یا از دست دادن هوشیاری شود ، و حتی ممکن است در موارد شدید زندگی را تهدید کند.
در بیشتر مواقع ، فشار خون پایین نشانه مشکلات دیگری ، مانند تجمع پلاک ، اختلال قلبی یا بیماری های مربوط به پیری است که توجه به علائم فشار خون در مراحل اولیه را ضروری می کند.

افت فشار خون بعد از غذا​


گاهی اوقات خوردن یک وعده غذایی زیاد می تواند باعث فشار خون پایین شود زیرا در این زمان جریان خون به دستگاه گوارش افزایش می یابد و باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود. به طور معمول ، قلب خون بیشتری را برای حفظ فشار خون پمپاژ می کند ، اما در افرادی که علائم فشار خون پایین دارند ، این اتفاق نمی افتد و در عوض ، آنها خستگی و سرگیجه را تجربه می کنند.
بنابراین در پاسخ به سوال فشار خون پایین چند روی چند است؟ ، انواع طبقه بندی مربوط به فشارخون پایین را دریافتیم.
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا