علائم عفونت تعویض مفصل زانو

مفاصل افراد با افزایش سن آنها ممکن است دردناک شوند و این امر گاهی اوقات کیفیت زندگی آنها را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. تعویض مفاصل از جمله جراحی های بزرگ است، اما این جراحی ها با خطراتی نیز همراه هستند مانند عفونت زخم جراحی یا عفونت تعویض مفصل زانو از این خطرات هستند.
در حال حاضر تعویض مفصل (آرتروپلاستی) زانو، لگن، شانه و سایر مفاصل، از جمله جراحی های شایع هستند و نتایج موفقیت آمیز آنها می تواند زندگی را تغییر دهد. بر اساس گزارش آکادمی جراحان ارتوپدی آمریکا، از هر ۱۰۰ بیمار که تحت تعویض مفصل ران یا زانو قرار می گیرند، یک نفر دچار عفونت می شود. بروز عفونت تعویض مفصل زانو صرف نظر از محل آن می تواند منجر به سپسیس شود.
تعویض-مفصل-زانو.jpg

جراحی تحت شرایط استریل انجام می شود. تمام قطعاتی که در بدن کاشته و جای گذاری می شوند، برای به حداقل رساندن احتمال عفونت استریل شده اند. با این حال همیشه شانس اندکی برای حضور باکتری ها روی ایمپلنت یا ابزار و بروز عفونت باکتریایی وجود دارد.
از آنجا که باکتری ها به جای مواجهه مستقیم با بافت بدن در داخل ایمپلنت هستند، تشخیص و مبارزه با باکتری ها برای سیستم ایمنی بدن دشوارتر است.

چرا تعویض مفصل انجام می شود؟​

جراحان تعویض کامل و جزئی مفصل را برای جایگزینی قسمت های آسیب دیده یا بیمار مفصل انجام می دهند. آسیب ممکن است ناشی از ضربه (به عنوان مثال تصادفات وسایل نقلیه موتوری یا سقوط) یا فرسودگی مفصل به علت آرتریت یا سایر بیماری های مفصلی باشد.

نشانه های عفونت تعویض مفصل زانو​

عفونت های ناشی از ایمپلنت و برش، علائم و نشانه هایی مشابه عفونت های دیگر را دارند. آنها همچنین با محل مفصل آسیب دیده مرتبط هستند. علائم عفونت تعویض مفصل زانو عبارتند از:

✳️ افزایش قرمزی در اطراف برش

✳️ افزایش درد

✳️ خروج چرک یا مایع دیگر از محل برش

✳️ گرمتر بودن پوست اطراف برش نسبت به حالت معمول

✳️ افزایش درد در اطراف برش

✳️ تب

✳️ خستگی

در صورت بروز عفونت در داخل مفصل، احتمالاً درد مفصل و همچنین برخی از علائم فوق تشدید می یابد. عفونت های مربوط به برش معمولاً طی چند روز پس از جراحی و ضمن بهبود پوست رخ می دهند. در عین حال، عفونت های مفصلی می توانند چند روز تا چند سال بعد رخ دهند. بیان هرگونه افزایش درد در مفصل مصنوعی، به ویژه هرگونه علائم عفونت امری مهم است.

درمان عفونت تعویض مفصل زانو

۱. درمان عفونت تعویض مفصل زانو با دارو​

اولین گام درمان عفونت مفصل مصنوعی، تجویز آنتی بیوتیک های داخل وریدی (IV) است. گاهی اوقات عفونت تعویض مفصل زانو، برای پاسخ دهی به آنتی بیوتیک ها بسیار عمقی است. برخی موارد از عفونت های مفصلی را می توان بدون جراحی درمان کرد. اگر عفونت تنها پوست و بافت اطراف مفصل را تحت تاثیر قرار دهد، اما خود مفصل را درگیر نکند، می توان آنتی بیوتیک های خوراکی یا داخل وریدی تجویز کرد.

جراحی-تعویض-مفصل-زانو.jpg

۲. درمان عفونت تعویض مفصل زانو با جراحی​

با این حال، در صورت گسترش عفونت به مفصل، انجام جراحی الزامی است. دو روش جراحی برای درمان عفونت تعویض مفصل زانو وجود دارد:

دبریدمان​

در صورتی که عفونت طی چند روز بروز یابد ممکن است با شست و شوی مفصل درمان شود. دبریدمان تمام بافت نرم آلوده اطراف مفصل را شامل می شود. سپس ایمپلنت تمیز شده و پوشش پلاستیکی جایگزین می شود. پس از این کار، برای حدود شش هفته آنتی بیوتیک های وریدی تجویز می شود.

ادامه مطلب در سايت منبع: https://dr-rezanaderi.com/5135/
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا