علائم بارداری بعد از 48 ساعت نزدیکی

علائم بارداری وقتی تخمک بارور شود و به دیواره رحم زن متصل شود، ظاهر می گردد. برخی از خانم ها ممکن است 1 هفته پس از رابطه جنسی، علائم بارداری بعد از نزديكی را متوجه شوند. در حالی که برخی دیگر تا چند ماه پس از بارداری خود متوجه علائم بارداری نمی شوند.
علائم بارداری شامل حالت تهوع، بیماری صبحگاهی، سردرد، عقب افتادن یک دوره ی قاعدگی، خستگی، درد یا بزرگی سینه ها، تکرر ادرار و غیره است. انجام آزمایش بارداری بهترین روش برای اطمینان از باردار بودن است. می توانید تست حاملگی در منزل را انجام دهید یا برای آزمایش به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

اولین علائم بارداری بعد از 48 ساعت نزدیکی​

علائم بارداری بعد از نزدیکی اغلب در افراد مختلف، متفاوت است. هیچ علامت قابل پیش بینی یا قطعی بارداری وجود ندارد که در زمان مشخص (بارداري بعد از 48 ساعت نزدیکی) ظاهر شود. با این حال، برخی از علائم زودرس بارداری وجود دارند که زنان ممکن است متوجه شوند. در زیر به شرح ریزترین علائم بارداری پرداخته ایم :

1- گرفتگی عضلانی و خونریزی لانه گزینی​

یک زن ممکن است به عنوان یکی از اولین علائم بارداری، گرفتگی عضلانی را تجربه کند. گرفتگی عضلانی در اثر لانه گزینی اتفاق می افتد. لانه گزینی زمانی اتفاق می افتد که تخمک بارور شده به لایه داخلی رحم متصل شود.

چنین گرفتگی های عضلانی معمولاً چند روز پس از تخمک گذاری و در قسمت تحتانی کمر، شکم یا لگن احساس می شنود. حدود 25٪ از خانم ها ممکن است متوجه خونریزی جزئی یا لکه بینی در زمان لانه گزینی شوند، که معمولاً خونریزی لانه گزینی نامیده می شود. خونریزی نسبت به دوره قاعدگی، کم رنگ تر است.

2- افزایش درجه حرارت بدن پایه​

دمای پایه بدن زن بعد از تخمک گذاری افزایش می یابد. دمای بدن وی تا زمان شروع پریود ممکن است بالاتر از حد معمول بماند. در صورت حاملگی، یکی ازعلائم بارداري بعد از 48 ساعت نزدیکی این است که، دمای بدن پایه به طور غیرمعمول بالا باقی خواهد ماند.

pregnancy-first-sign.jpg

با این حال، این علامت تنها مختص دوران بارداری نیست. سایر فاکتورهای هورمونی یا شیوه زندگی نیز می توانند برای مدت طولانی باعث افزایش دمای پایه بدن شوند.

3- حساسیت پستان به تماس​

نوسان هورمونی در اوایل بارداری ممکن است باعث تورم یا حساسیت پستان ها شود. همچنین ممکن است فرد در سینه های خود احساس خارش کند. این علائم در هفته ی 1-2 بعد از بارداری شایع است.

4- علامت خستگی در بارداری​

تغییرات هورمونی، به ویژه افزایش ناگهانی سطح پروژسترون در اوایل بارداری، ممکن است باعث احساس خواب آلودگی یا سرگیجه در طول روز شود. این علامت یکی از علائم بارداري بعد از 48 ساعت نزدیکی می باشد.
حتی ممکن است نسبت به برخی از غذاها تنفر پیدا کند. بو و طعم برخی از غذاها ممکن است باعث از دست دادن اشتها یا احساس تهوع شود. این حالت یکی دیگر از نشانه های اولیه بارداری است.

7- تکرر ادرار​

تمایل به ادرار کردن زیاد، نشانه اولیه بارداری در برخی از زنان است. این امر به دلیل میزان بالای هورمون های بارداری در بدن زن است که باعث افزایش جریان خون در کلیه ها و ناحیه لگن می شود.

8- نوسانات خلقی​

نوسانات شدید روحی نیز از نشانه های اولیه بارداری است و نتیجه تغییرات هورمونی قابل توجه در بدن در دوران بارداری می باشد. ممکن است پس از چند هفته از بارداری نوسانات خلقی شروع شود.

9- حالت تهوع​

خانم ها معمولاً فقط 2 هفته پس از بارداری، در هر ساعت از شبانه روز، حالت تهوع و استفراغ را تجربه می کنند که این حالت نیز به علت نوسانات هورمونی می باشد.

علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر میشود؟ و ریز ترین علائم بارداری قبل از پریود؟ در سایت منبع به طور کامل درباره ی این سوالات توضیح داده ایم.....
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا