علائم هشدار دهنده سکته قلبی

یکی از مشکلات بزرگ و ترسناک بیماران، سکته قلبی است. اما خوشبختانه با پیشرفت روش های شناسایی و درمان، شانس زنده ماندن و بهبود بیماران حمله قلبی بسیار بیشتر از گذشته است. در ادامه با هم علائم سکته قلبی در زنان و مردان و همچنین روش های درمان بیمار حمله قلبی و داروهای لازم آن ها را با هم می خوانیم.

حمله قلبی چیست؟​


حمله قلبی که به آن انفارکتوس میوکارد نیز گفته می شود، هنگامی اتفاق می افتد که بخشی از عضله قلب، خون کافی دریافت نکند. هر چه مدت زمان بیشتری تا درمان و ترمیم جریان خون بگذرد، آسیب به عضله قلب بیشتر می شود.

بیماری عروق کرونر (CAD) عامل اصلی حمله قلبی است. یک علت دیگر که کمتر شایع است، اسپاسم شدید یا انقباض ناگهانی شریان کرونر بوده که می تواند جریان خون به عضله قلب را متوقف کند.


علائم حمله قلبی چه هستند؟​

شناسایی سریع نشانه های سکته قلبی مهم ترین فاکتور در نجات جان فرد و کاهش اثرات بلند مدت هستند. علامت اصلی حمله قلبی عبارتند از موارد زیر:
  • درد قفسه سینه یا احساس ناراحتی. بیشتر حملات قلبی شامل ناراحتی در مرکز یا سمت چپ قفسه سینه می شوند که بیش از چند دقیقه طول می کشد و یا از بین می رود و دوباره بر می گردد. احساس ناراحتی می تواند مانند حس فشار، حس تنگی، پُر بودن بدن یا احساس درد باشد.
  • احساس ضعف، سبکی سر یا ضعف در فرد. همچنین ممکن است تعریق سرد و خاصی را در بدن خود تجربه کنید.
  • درد یا ناراحتی در فک، گردن یا پشت.
  • درد یا ناراحتی در یک یا هر دو بازو یا شانه ها
  • تنگی نفس: این مورد اغلب با ناراحتی در قفسه سینه همراه است، اما تنگی نفس نیز می تواند قبل از ناراحتی در قفسه سینه به وجود آید.
در ادامه و در سایت دکتر افشاری متخصص قلب مشاهده کنید: علائم سکته قلبی چقدر طول میکشد؟
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا