شاخص گلیسی میوه ها

شاخص گلیسی میوه های رایج​

میوه‌ها نه تنها به دلیل دارا بودن انواع ویتامین بلکه به دلیل شاخص کم گلیسمی که دارند بسیار مفیدند. علاوه براین، به راحتی می‌توانند به یک رژیم غذایی سالم اضافه شوند. انواع میوه‌های باشاخص گلیسمی پایین برای دیابت، شامل گلابی، آلو، هلو، پرتقال، زردآلو، خرما، سیب، توت فرنگی و غیره می‌باشد. 10 نوع میوه با GI پایین عبارتند از:

گلابی‌ها​

شاخص گلیسمی: 25
گلابی نه تنها خوشمزه است، بلکه شاخص کم گلیسمی دارد. اگر چه ویتامین C کمی دارد، اما منبع غنی‌ای از فیبر رژیمی و پتاسیم است. انواع مختلفی از گلابی وجود دارد. گلابی‌های کنسرو شده درآب با شیرینی کم ،کمترین نمره GI رادارد، اما گلابی‌های خام (GI: 33)، گلابی خشک (GI: 43) و گلابی که در آب وهوای طبیعی نگهداری می‌شوند (GI: 43) هم خوب است.

توت فرنگی​

شاخص گلیسمی: 40
توت فرنگی ویتامین C شما را افزایش می‌دهد و حاوی مقدار زیادی از منگنز و دیگر فیبرهای رژیمی است. نوع خشک شده توت فرنگی GI یکسانی با نوع تازه آن دارد.

شلیل​

شاخص گلیسمی: 43
به عنوان عضوی از خانواده هلو این میوه منبع خوبی از پتاسیم و منیزیم است. 100 گرم نکتارآن تنها 36 کالری دارد.

ماندارین‌ها​

شاخص گلیسمی: 47
همانند پرتقال، ماندارین حاوی مقدار زیادی ویتامین C است. آنها همچنین دارای فیبر غذایی، ویتامین A و ویتامین B1 و B6 هستند.

آلو​

شاخص گلیسمی: 29
آلوی خشک شده، سرشار ازفیبر رژیمی و ویتامین K است. آلوچه مواد مفید زیادی برای سلامتی دارد. علاوه بر این، آلوی تازه یکی از کمترین شاخص گلیسمی را داراست. اما بهتر است، خیلی ازاین نوع را نخورید؛ چرا که آلوی خشک شده کربوهیدرات بیشتری دارد. درعوض، آلوی تازه با GI 39 یک جایگزین خوب است.

هلو​

شاخص گلیسمی: 30
هلو یک انتخاب عالی برای افراد مبتلا به دیابت است، چه هلوی کنسرو شده در آب طبیعی (GI: 30)، و چه هلوی خشک (GI: 35). اگر چه هلوها ویتامین‌‌های متنوع کمی دارند.

پرتقال​

شاخص گلیسمی: 33
این میوه محبوب منبع خوبی از ویتامین C و سایر مواد مغذی است. انواع زیادی دارد، مانند پرتقال خونی و پرتقال اعلا. هم‌چنین، مارمالاد ساخته شده از پرتقال بدون قند اضافه شده، دارای GI کمی است (27).

زردآلو​

شاخص گلیسمی: 34
به طور متوسط زردآلو فقط 48 کالری دارد و منبع متوسط ویتامین A و C است. با GI بین 30 تا 32، خشک شده آن نیز انتخاب خوبی است.

خرما​

شاخص گلیسمی: 31-50
این میوه عجیب و غریب خاورمیانه، منبع خوبی از مواد مغذی ضروری مانند پتاسیم، منیزیم و ویتامین B6 است. انواع مختلف آن و نحوه بسته بندی آنها باعث تفاوت در شاخص گلیسمی می‌شود.

سیب​

شاخص گلیسمی: 39
سیب‌ها دارای شاخص گلیسمی پایین ومنبع خوبی از فیبر رژیمی هستند. مقادیر کمی از مواد مغذی ضروری را دارند اما به عنوان یک میان وعده سالم توصیه می‌شوند.
 
موضوعات مشابه

موضوعات مشابه

این وسایت توسط ایکس زد ان هاستینگ میزبانی و پشتیبانی میشود.جهت خرید هاست کلیک کنید .
بالا