سوالات شایع زگیل تناسلی

hamyar

عضو فعال
در اکثر افراد، HPV هیچ علامتی ندارد و فرد نمی داند که به آن مبتلا شده است. در صورت بروز علائم، HPV می تواند به صورت زگیل در ناحیه تناسلی یا غیرطبیعی شدن تست پاپ اسمیر ظاهر گردد. فاصله زمانی میان ابتلا به عفونت HPV و ظاهر شدن زگیل های تناسلی می تواند از ماه ها تا سال ها متغیر باشد. در ادامه این مقاله به سوالات شایع در مورد زگیل تناسلی پاسخ داده شده است…

از چه راههایی به زگیل تناسلی مبتلا می شوم؟​

HPV معمولاً از طریق تماس مستقیم پوست به پوست و در طول تماس جنسی با فرد آلوده انتقال می یابد. این ویروس می تواند از طریق تماس جنسی با یا بدون دخول (تناسلی-تناسلی، دهانی-تناسلی، مقعدی-تناسلی، دهانی-مقعدی) منتقل شود.

احتمال انتقال HPV میان شریک های جنسی، حتی اگر هر دو نفر فاقد علامت باشند، بسیار بالا است. HPV می تواند سال ها نهفته باقی بماند، بنابراین نمی توان فهمید که از چه کسی و در چه زمانی به بدن منتقل شده است.

HPV شایع ترین عفونت منتقله از راه جنسی است که حدود ۸۰٪ جمعیت فعال جنسی را مبتلا می کند. از آنجایی که خیلی از افراد از وجود بیماری در خود خبر ندارند امکان پاسخ به سوال فوق وجود ندارد. در ۵ تا ۱۰ درصد موارد انتقال اچ پی وی از طریق روابط غیر جنسی می باشد از جمله ژیلت الوده و استفاده از وسایل شنا مانند حوله و مایو و یا انتقال از طریق پروب لیزر.


⚠️لازم به ذکر است این ویروس از طریق اب استخر، صندلی توالت فرنگی، شستشوی لباس های مشترک در ماشین لباسشویی و نوشیدن یا خوردن خوراکی مشترک قابل انتقال نیست.
برای انتقال این ویروس نیاز به تماس پوست به پوست و یا مخاط دهان با ناحیه تناسلی است. پس از طریق بوسیدن و بغل کردن انتقال پیدا نمیکند (در صورت داشتن زگیل دهانی باز هم قابل انتقال است).

ویروس hpv با چه چیزهایی از بین میرود؟​

متاسفانه اچ پی وی با شستشوی وسایل از طریق اب و صابون از بین نمیرود و فقط با استفاده از الکل ۹۰ درصد و یا استفاده از محلول های ویژه ی ضد ویروس و یا کلروهگزیدین از بین می رود.

مواد مفید برای از بین رفتن اچ پی وی و یا زگیل تناسلی​

  • میوه های قرمز
  • ویتامین های B1،B2،B12
  • فولات
  • قارچ شیتاکه

ایا من میتونم به یک نوع از ویروس hpv دو بار مبتلا شم؟​

در این زمینه نتایج مختلفی وجود دارد. از نظر علمی نباید فرد به یک نوع ویروس از اچ پی وی دو بار مبتلا شود. اما در واقعیت دیده شده، که بخاطر ایمنی طبیعی ضعیف بدن، نسبت به ویروس اچ پی وی امکان ابتلای دوباره وجود دارد.

ایا از طریق تماس دست با الت تناسلی الوده من هم مبتلا می شوم؟​

خیر احتمال ابتلا بسیارکم است.

ادامه سوالات در مورد زگیل تناسلی را در سایت دکتر ناطق متخصص اورولوژی مشاهده نمایید.
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا