بهترین فیلم های هالیوود از نگاه تماشاگران

dornaz

عضو انجمن
best-hollywood-movies.jpg

فیلم هالیوود و تماشای آن یکی از بهترین سرگرمی ها محسوب می شود. تعداد فیلم های هالیوودی در سال های اخیر بسیار زیاد بوده است. قطعا خیلی از فیلم های هالیوودی درجه یک نیستند اما واقعا برخی از فیلم های هالیوود شاهکارند! این صنعت بزرگ آمریکا با استفاده از بودجه های کلان و البته سخت افزارهای فوق حرفه ای به همراه بهترین بازیگران و عوامل فیلمسازی، بخش عمده ای از اقتصاد آمریکا و البته فرهنگ سازی آمریکایی محسوب می شود. عمدتا می توان با توجه به جشنواره بهترین فیلم هالیوود را شناخت. اما مطمئنا ممکن است بهترین فیلم های هالیوود از نگاه تماشاگران با بهترین فیلم های هالیوود در سال های اخیر از نظر منتقدین و سینماگران متفاوت باشد. در واقع جنبه فرهنگ سازی آمریکایی این فیلم ها بیشتر است. به عبارتی دیگر در انواع فیلم هالیوودی سبک زندگی غربی مدنظر استراتژیست های آمریکایی آموزش داده می شود. فیلم های هالیوودی فانتزی مثل آواتار و دزدان دریایی کارائیب نیز جزو فیلم های برتر هالیوود در سال های اخیر بودند که به تشریح آنها پرداخته ایم. خوشبختانه بهترین فیلم های هالیوود دوبله فارسی هستند و اگر علاقه ای به زیرنویس ندارید می توانید دوبله فارسی آنها را تماشا کنید. در اغلب فیلم های هالیوودی شخصیت اصلی داستان نامیرا، جان سخت، فوق العاده قوی، همیشه پولدار و… است. همچنین در اغلب فیلم های آمریکایی هالیوود نشان داده می شود که همه مردم آمریکا پولدار هستند و مشکل مالی ندارند. واقعا می توانید به عدد انگشتان دست فیلم هالیوودی نام ببرید که شخصیت اصلی داستان فقیر باشد. (برعکس فیلم های ایرانی!)

بهترین فیلم های هالیوودی​

هالیوود به منطقه وسیعی از شهر لس آنجلس گفته می شود که در واقع محل استقرار اغلب شرکت های فیلم سازی است. این منطقه به قدری وسعت دارد که قرار است به تنهایی تبدیل به شهر شود. کل این منطقه چیزی حدود 170 هزار نفر جمعیت دارد که در واقع همه آنها عوامل فیلم های سینمایی و سریال هستند. از سال 1910 این منطقه از هالیوود گسترش یافت و در آن شهرک های سینمایی متعدد، سالن های تئاتر و سینما، محل های برگزاری کنسرت ها و ساختمان های زیادی تاسیس شد. در این مقاله بهترین فیلم های هالیوود در سال های اخیر و بهترین فیلم های هالیوود از نگاه تماشاگران را بررسی کردیم. بدی قضیه این است که خیلی از مخاطبان هم به سادگی باور می کند که آمریکا سرزمین فرصت ها است. البته واقعا هست اما برای افراد با نفوذ. در واقع همه جای دنیا برای افراد با نفوذ سرزمین فرصت ها است!

شکار The Hunt​

این فیلم محصول مشترک سینمای هالیوود و سینمای دانمارک است. توماس وینتربرگ که اصالتا فرانسوی است کارنامه موفقی در ساخت فیلم های کوتاه و بلند دارد، حالا در فیلم شکار قصد دارد روی اعصاب مخاطب راه برود! لوکاس در یک مهدکودک مسئول نگهداری کودکان است. او تنها است و جدا از همسرش زندگی می کند. زندگی او کاملا ساده و تکراری سپری می شود تا اینکه دختر یکی از دوستانش که در مهدکودک نگهداری می شود، به او اتهام بزرگی می زند. ...

عبارت بچه ها دروغ نمی گویند در واقع یکی از راهکارهای آدم بزرگ های داستان برای خلاص شدن از زیر باز عذاب وجدان خودشان است. قضاوتی بی تامل که اصل ترین هدف داستان در واقع به چالش کشیدن آن است. این فیلم توانست در کن 2012 خوش بدرخشد. در فستیوال جهانی کن این فیلم برای مدس میکلسن جایزه بهترین بازیگر و برای توماس وینتربرگ جایزه ویژه هیئت ژوری را داشت. از حقایق فیلم هم می توان گفت که توماس بولارسن (شخصیت تئو) در زندگی واقعی یک دائم الخمر است. به همین دلیل این موضوع به اندازه کافی برای گروه فیلمسازی دردسرساز بود. در بفتا و اسکار نیز این فیلم مورد تمجید قرار گرفت. توصیه می کنیم حتما این فیلم جذاب را ببینید تا قبول کنید نمی توان به حرف هر کسی اعتماد کرد! حتی اگر راست را باید از بچه شنید!

The-Hunt-movie.jpg

کاپیتان فیلیپس Captain Phillips​

یکی از کارگردانان واقع گرای سینمای هالیوود پل گرینگرس است که بعد از سه گانه بورن فیلم کاپیتان فیلیپس را در سال 2013 ساخت. در آوریل 2009 یک کشتی باری آمریکایی از آلاباما به سمت مقصد خود در حال حرکت است. تقریبا در میانه مسیر یک گروه از دزدان دریایی سومالیایی به کشتی حمله می کنند. آنها به دنبال پول هستند و از همین رو همه سرنشینان کشتی را گروگان می گیرند....

جالب است بدانید در واقعیت یکی از خدمه کشتی از خود کاپیتان فیلیپس شکایت کرد. او ادعا داشت که فیلیپس چند ساعت قبل تر از این حادثه، از وجود دزدان دریایی آگاه بوده اما کم کاری کرده است و به توصیه های ایمنی توجه نکرده است. این فیلم نامزد دریافت جوایز زیادی در بخش های بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل، بهترین فیلم نامه اقتباسی، بهترین تدوین و بهترین صدا از جشنواره های مختلف شد. برخاد عبدی که نقش رئیس گروه دزدان درایی را بازی کرد برای این نقش فقط 65 هزا دلار دستمزد گرفت. او با این پول مغازه فروش گوشی تلفن همراه راه اندازی کرد! توصیه می کنیم حتما این تریلر اکشن با بازی زیبای تام هنکس را ببینید. البته با این دانش که مثل همیشه آدم بد فیلم غیر آمریکایی است و آدم خوب فیلم یک آمریکایی صلح طلب!

Captain-Phillips.jpg

جاذبه Gravity​

جاذبه یا گرانش یا گراویتی، چهاردمین و شاید شاخص ترین اثر کارگردان مکزیکی و گیاهخوار! آلفونسو کوارون است. یک گروه 5 نفره از مهندسان ناسا برای تعمیر تلکسوپ به ایستگاه فضایی می روند. در همین حین یک ماهواه روسی دچار مشکل شده و ترکش های زیادی از آن در فضا رها می شود که تعدادی از آن ها به ایستگاه فضایی اصابت می کنند. فضاپیمای آمریکایی منهدم و دو سرنشین آن یعنی رایان استون و مت کوالسکی در فضا سرگردان می شوند...

شاید مهمترین پیام فیلم توجه به وجود زباله ها یا اشیای مختلف در اطراف زمین است. ده ها میلیون قطعه کوچک و بزرگ به عنوان زباله فضایی با سرعتی حدود 17500 مایل در ساعت در اطراف زمین در گردشند که واقعا برای ایستگاه های فضایی یک معضل بزرگ محسوب می شوند. گراویتی در اسکار 2014 در 7 بخش نامزد شد. و جایزه بهترین کارگردانی و تدوین (هر دو برای آلفونسو کوارون) را از آن خود کرد. باز هم مثل همیشه در فیلم های هالیوودی عامل اصلی مشکلات روس ها معرفی می شوند. ساندرا بلاک بازی بسیار عالی داشت. ایرانی ها به خاطر اینکه ساندرا بلاک جایزه اسکار را به اصغر فرهادی تقدیم کرده، او را به خوبی می شناسند. این فیلم هالیوود در گیشه موفق بود و بیش از 720 میلیون دلار فروخت. در حالی که حدود 110 میلیون دلار بودجه برای آن صرف شده بود.

Gravity-movie.jpg

سی دقیقه پس از نیمه‌شب Zero Dark Thirty

بن لادن به اندازه ای مرموز و جان سخت بود که هالیوود برایش چند فیلم بسازد. فیلم هالیوود سی دقیقه پس از نیمه شب روایت گر عملیات سازمان اطلاعات آمریکا برای دستگیری یا قتل بن لادن است. پس از حملات 11 سپتامبر، تلاش ها برای دستگیری اسامه بن لادن آغاز می شود. مایا که مامور سازمان سیا است با زندانیان عضو گره القاعده مصاحبه می کند. هدف او به دست آوردن اطلاعات از محل اختفای بن لادن است. او پس از تلاش بسیار سرنخ هایی از بن لادن به دست می آورد. تا این که ...

بن لادن در ماه مه 2011 مرد. این فیلم هالیوود در آن زمان در دوره پیش تولید بود. به همین دلیل به محض اینکه خبر مردن بن لادن مخابره شد، فیلم نامه تغییر کرد. چرا که در ابتدا قرار بود داستان صرفا تعقیب و گریز بن لادن باشد نه مرگ او. این فیلم توانست در سال 2012 به عنوان بهترین فیلم از نظر تدوین صدا انتخاب شود. سی دقیقه پس از نیمه‌ شب این جایزه را مشترکا با اسکای فال (جیمز باند) دریافت کرد. بهترین فیلم انجمن منتقدان آمریکا، جایزه بهترین بازیگر زن گلدن گلوب و نامزد بهترین تدوین و بهترین فیلم نامه غیراقتباسی در اسکار 2012 از جمله افتخارات این فیلم است. جالب است بدانید عمده تکاورهایی که در قتل بن لادن حضور داشتند از زنان زبده نیروی دریایی آمریکا بودند. فیلمی سیاسی که کارین بیگلو از کارگردانان صاحب سبک آمریکایی آن را ساخته است.

Zero-Dark-Thirty.jpg

آرتیست The Artist​

فیلم هالیوود آرتیست یا هنرمند محصول مشترک فرانسه و آمریکا است. این فیلم هالیوودی روایت گر سالهای پایانی سینمای صامت در دهه 20 میلادی و آغاز سینمای ناطق است. جورج والنتین یکی از سوپراستارهای سینمای صامت است. اما با پایان یافتن دوره سیمای صامت و گذار هالیوود به سینمای ناطق، او محبوبیت و شغل خود را در خطر می بیند. از طرفی او هنرآموزی دارد که با حمایتهایش وارد عرصه سینما شده. دختری جوان و زیبا به نام پپی میلر که جورج شیفته او شده است. اما...

شاید این فیلم خیلی به زندگی چارلی چاپلین شبیه باشد. چارلی چاپلین نیز اعتقاد داشت سینما تصویر است و نه صدا و به شدت با سینمای ناطق مشکل داشت. هر چند خودش فیلمی در سینمای ناطق بازی کرد و البته بعدها به شدت از ساخت آن پشیمان شد. ژان دوژاردن به خاطر انجام حرکات موزون حدود 5 ماه تمرین اختصاصی داشت. او بعدها عنوان کرد پس از فیلم دردهای شدید در زانو و ساق پا حس می کرده است. ژان دوژادن اولین بازیگر فرانسوی بود که توانست اسکار و بفتا و گلدن گلوب را ببرد. چاپلین اعتقاد داشت که سینمای صامت بیشتر از سینمای مدرن بر مردم تاثیر می گذارد. حقیقتا هم همین طور است. بعد از یک قرن که از صنعت سینما گذشته، بازگشت به اصالت سینما برای همه سینماگران ضروری است! جالب است بدانید که در ابتدا فیلم هالیوود آرتیست به صورت رنگی فیلم برداری شد. اما تهیه تنندگان تصمیم گرفتند آن را سیاه و سفید کنند.

The-Artist.jpg

در انتخاب فیلم های هالیوودی این لیست شاخص های مختلفی از جمله میزان محبوبیت فیلم های هالیوودی از نگاه کاربران، نظریه منتقدین، فیلم های هالیوودی برنده جایزه، فیلم های کارگردانان مطرح، امتیازات وب سایت های نقد و بررسی فیلم و سریال همچون IMDB، متاکریتیک و راتن تومیتوز در نظر گرفته شده است. فیلم هالیوود در سال های اخیر توانسته توجه مردم از سرتاسرتا دنیا را به خود جلب کند. فیلم های هالیوودی در ژانرهای مختلفی تولید و اکران می شوند. بر همین اساس بررسی تمامی فیلم های ساخته شده در دنیای هالیوود و انتخاب آن ها کار چندان ساده ای نیست و از طرفی تمامی فیلم های هالیوود ارزش دیدن ندارند. تقریبا تمامی فیلم های هالیوودی معرفی شده در این نقد و بررسی برنده یا نامزد دریافت جایزه بوده اند. فیلم ارقام پنهان در 31 بخش مختلف جوایزی دریافت نموده، حصارها نامزد 4 جایزه اسکار، بروکلین بیش از 50 بار نامزد دریافت جازه شد، 30 دقیقه پس از نیمه شب عنوان بهترین فیلم انجمن منتقدین آمریکا را کسب کرد. به همین دلیل این فیلم ها نقدهای مثبتی را از سوی منتقدین و تماشاچیان گرفته اند.

برای مشاهده مقاله بهترین فیلم های هالیوودی می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

فیلم های هالیوودی برتر
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا