بهترین فیلم های انگیزشی جهان

dornaz

عضو انجمن
bets-motivational-movies.png

خیلی از رواشناسان اعتقاد دارند دیدن فیلم های انگیزشی می تواند به عنوان یک نیرومحرکه افراد برای مقابله با مشکلات و چالش های پیش رویشان آماده کنند. از این رو خیلی از روانشناسان به مراجعه کنندگان خود فیلم های انگیزشی و موفقیت پیشنهاد می کنند. در واقع دیدن این فیلم ها سبب می شود تا بینندگان آنها این موضوع را متوجه بشوند کگه راه رسیدن به موفقیت اگر چه دشوار است اما غیر ممکن نیست و اگر تلاش و کوشش داشته باشیم ما هم می توانیم همانند خیلی از کارآفرینان و افراد موفق دنیا به خواسته های خود برسیم. در این مقاله 30 تا از بهترین فیلم های انگیزشی ار برای شما گردآوری کرده ایم. این فیلم ها در واقع باعث می شوند تا شما بعد از دیدن آنها انگیزه بگیرید و بر روی اهداف خود تمرکز کنید.

فیلم انگیزشی

فیلم های انگیزشی برتر دنیا به قدری الهام بخش هستند که می توانند اراده و انگیزه افراد را چند برابر کنند. چه کسی می تواند ادعا کند بعد از دیدن فیلم سینمایی انگیزشی رستگاری در شاوشنک انرژی و امید نگرفته است؟ وقتی داستان یا فیلم آدم های موفقی مثل فیلم انگیزشی استیو جابز یا مک دونالد و… که با دست خالی اما با همتی بلند و پشتکاری مثال زدنی توانسته اند از هیچ به همه چیز برسند را می خوانیم یا می بینیم پس قطعا خود ما نیز می توانیم یکی از آنها باشیم. چرا که نه؟

شجاعت Soorarai Pottru

یکی از بهترین فیلم های انگیزشی جهان فیلم هندی شجاعت است. این فیلم انگیزشی جدید داستانی جالب را روایت می کند. داستانی که به نظر نمی رسد واقعی باشد اما به عنوان یک فیلم انگیزشی تغییر می تواند شهامت و البته شجاعت یک جوان را به نمایش بگذارد. داستان این فیلم در مورد شخصیتی به نام ندوماران راجانگام است. او که به مارا معروف است قصد انجام دادن کاری را دارد که اگر بتواند آن را انجام دهد، همه سرمایه داران و مالکان خطوط هوایی با او دشمن خواهند شد! او قصد دارد یک خطوط هوایی خاصی را ایجاد کند که…

زبان این فیلم زبان تامیلی است که در واقع یک گویش هندی است که عمدتا در جنوب هند مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو بیشتر بازیگران فیلم انگیزشی جدید شجاعت این گویش را یاد گرفتند. این فیلم در اغلب جشنواره های معتبر هند مانند Behindwoods Gold Icon Awards و Blacksheep Digital Awards و Cinema at Its Best Awards توانست جوایز متعددی از جمله بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را کسب کند. سودها کونگارا این فیلم انگیزشی جدید را ساخته که در خود هند با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است.

Soorarai-Pottru-movie.jpg

استیو جابز Steve Jobs

اگر بخواهیم نام پنج نفر را ببریم که زندگی امروزه ما تحت تاثیر فعالیت های آنها بوده است، قطعا یکی از آنها استیو جابز بنیان گذار و مدیرعامل اپل است. فیلم به سه برهه خاص از زندگی استیو جابز می پردازد. سال 1984 و اختراع سیستم عامل مکینتاش بخش ابتدایی این فیلم است. سپس وارد برهه اصلی زندگی او می شویم که کامپیوترهای نکست (Next) را ساخت و ...

اگر چه فیلم کاملا مبتنی بر واقعیت است. اما با مخالفت های بسیار زیاد همسر استیو جابز (خانم لورن پاول) مواجه شد. شاید تصور کنید این فیلم قصد دارد روایت زندگی شخصی و یا حتی علمی استیو جابز را بیان کند. در صورتی که این فیلم با هدف نمایش سیستم مدیریتی استیو جابز ساخته شده است. جابز اگر چه ظاهری آرام و لباس هایی به شدت ساده می پوشید، اما بسیار متکبر، مغرور و البته زورگو بود! قاعدتا این بعد شخصیتی او را کسی ندیده بود و به همین دلیل وقتی فیلم اکران شد طرفدارن جان برکف او! به مخالفت با این فیلم پرداختند. جالب است بدانید حتی نوع تصویربرداری نیز متناسب با شرایط زمانی است تا حس گذر زمان برای مخاطب تداعی شود. استیو وزنیاک، بنیانگذار اپل، مشاور این فیلم بود.

Steve-Jobs-movie.jpg


گرگ وال استریت The Wolf of Wall Street

اگر می خواهید یکی از بهترین فیلم های انگیزشی جهان را در ژانر کمدی سیاه و البته عبرت آموز ببینید پیشنهاد می کنیم فیلم انگیزشی پولدار شدن گرگ وال استریت را تماشا کنید. جردن بلفورد یک دلال سهام تازه کار است. او به سرعت راه و رسم متقاعد کردن مشتریان برای خرید سهام را می آموزد و در شغلش پیشرفت می کند. او و همسایه اش دانی تصمیم می گیرند شرکت خود را راه اندازی کنند. اما در این راه با فساد و کلاهبرداری و البته فریب مشتریان پول خوبی به جیب می زنند….

در صحنه هایی که بازیگران کوکائین مصرف می کنند در واقع در حال خوردن ویتامین B هستند. از این رو جونا هیل بازیگر شخصیت دانی به خاطر خوردن زیاد ویتامین B به بیماری برونشیت (تورم نای) دچار شد. فیلم انگیزشی پولدار شدن گرگ وال استریت هم آموزشی است و هم اقتصادی! اما بیشتر نشان دهنده طمع و فساد و تباهی مالی و اخلاقی یک دلال است که اگر به سمت کلاهبرداری هم نمی رفت شاید بیشتر موفق می شد. متیو مک کانهی در این فیلم انگیزشی پولدار شدن چندین بار از بداهه استفاده می کند. سکانس با مشت به سینه زدن در واقع بداهه بوده و در فیلمنامه نوشت نشده است. خود دیکاپریو و مارگو رابی نیز خیلی از حرکات و جملاتشان به صورت بداهه بود.

The-Wolf-of-Wall-Street-movie.jpg

جنگجوی صلح طلب Peaceful Warrior

یکی از بهترین فیلم های انگیزشی روانشناسی فیلم جنگجوی صلح طلب یا همان جنگجوی درون است. به گونه ای که این فیلم را جزو فیلم های انگیزشی درونی نام می برند و از آن برای تقویت اعتماد به نفس بهره می گیرند! دن میلمن ورزشکاری جذاب، خوشتیب، حرفه ای و همه چیز تمام است که شانس اول برای به دست آوردن طلای المپیک ژیمناستیک به شمار می آید. همه او را تحسین می کنند. فقط یک نفر است که خیلی از مسائل زندگی او را به چالش کشیده است. یک پیرمرد تعمیرکار ماشین، که با حرفهایش دیدگاههای دن را تغییر می دهد. اما...

کارگردان این فیلم انگیزشی روانشناسی جزو افرادی است که توانسته زندگیش را تغییر دهد. او برای یک مدت به خاطر کودک آزاری در زندان بود. اتفاقا در همان زندان نیز به فکر ساختن این فیلم افتاد! این فیلم های انگیزشی روانشناسی یک از بهترین فیلم های انگیزشی جهان سینما محسوب می شود. تک تک دیالوگ ها در این فیلم الهام بخش و امیدوار کننده است.

Peaceful-Warrior-movie.jpg

هوانورد The Aviator

اینکه یک فرد با اختلال وسواس شدید (OCD) به عنوانی یکی از افراد موفق تاریخ نام برده شود کمی عجیب است. اما هاوارد هیوز یکی از این افراد است. هاوارد که ارثیه بزرگی از پدرش به او رسیده است قصد دارد بیشتر از اینکه وارد عرصه مدیریتی شود، هواپیمایی با طراحی خاص خودش بسازد. او می خواهد هواپیمایی بسازد تا خطوط هوایی رقیبش یعنی Pan Am را شکست دهد. یک سناتور به نام تریب قصد دارد برای او پاپوش درست کند اما او می تواند با تلاش خود همه اتهامات مالی و … را از خود رفع کند. او...

کیت بلانشیت برای اینکه بتواند به خوبی نقش کاترین هپبورن را بازی کند سعی کرد تمام خصوصیات او را یاد بگیرد. مثلا او تنیس و گلف را علی رغم میل باطنی آموخت. مگر می شود فیلمی را مارتین اسکورسیزی بسازد و جایزه نگیرد! این فیلم در 5 بخش برنده اسکار، 4 بخش برنده بفتا و 3 بخش برند گلدن گلوب شد. حتی موسیقی این فیلم انگیزشی نیز نامزد بهترین موسیقی متن در گرمی 2004 شد. کاترین هپبورن یکی از بزرگترین و البته جنجالی ترین بازیگران دهه 40 و 50 میلادی بود که همیشه دوش آب سرد می گرفت. از این رو کیت بلانشیت نیز تا مدتی دوش آب سرد می گرفت! همین کار را نیز دی کاپریو کرد. او مدتی را با یک بیمار OCD گذراند.

the-aviator-movie.jpg

فیلم انگیزشی همچون محرکی ذهن آدمی را به تحرک و تحول وادار می کند. تماشای فیلم انگیزشی زندگی یا فیلم انگیزشی تغییر مثل یک سوخت دریچه ذهن آدمی را به گردش وامیدارد. به نظر شما افراد موفق چکار کردند که موفق شدند. آیا از روشی غیر معمول استفاده کردند. درصد قابل توجهی از فیلم های انگیزشی براساس داستان های واقعی هستند. د رو اقع می توان گفت همین موضوع سبب شده است تا همه به آن ها توجه کنند. شاید به سبب هنرهای سینمایی کمی اغراق در آنها وجود داشته باشد، اما کلیت این داستان ها واقعی هستند و نشان دهنده موضوع مهمی هستند در واقع افرادی که به عنوان کارآفرین، ورزشکار، و… به موفقیت های گوناگون می رسند انسان هایی مانند خود ما هستند و در هیچ چیز با ما فرق ندارند مگر در تلاش و کوشش! در این مقاله بهترین فیلم های انگیزشی جهان را معرفی کردیم و سعی کردیم فیلم های انگیزشی برتر دنیا از نگاه کاربران و منتقدین را در این لیست قرار دهیم.

به منظور مشاهده لیست کامل 30 فیلم برتر انگیزشی می توانید از طریق لینک زیر از وب سایت ما دیدن نمایید:

فیلم انگیزشی موفقیت
 

پیوست ها

  • the-aviator-movie.jpg
    the-aviator-movie.jpg
    364.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا