بهترین فیلم های آخرالزمانی و پایان دنیا

dornaz

عضو انجمن
best-apocalyptic-movies.jpg

در قرن بیستم هم با تجربه انسان از بمب های هسته ای پایان دنیا موضوع محور و داستان اصلی اغلب فیلم های سینمایی شد و فیلم های پایان جهان تولید شدند. ممکن است یک رویداد طبیعی مانند برخورد شهاب سنگ، زلزله، بیماری عجیب و کشنده، زامبی، هوش مصنوعی، کارهای خرابکارانه، آدم فضایی ها و یا حتی ظهور قیامت باشد! حقیقتا فیلم علمی تخیلی اخرالزمان هم مخاطبین خاص خود را دارد و به نظر می رسد محبوبیت زیادی نیز پیدا کرده است مثلا فیلم آخرالزمانی نیکلاس کیج بسیار پرفروش بود. در این مقاله تصمیم گرفتیم چند فیلم آخرالزمانی جدید و فیلم آخرالزمانی دوبله فارسی معرفی کنیم تا با تماشای آنها هیجان بیشتری را تجربه کنید. فیلم آخرالزمانی و پایان دنیا به خاطر داشتن یک موضوع دلهره آور و جالب، یکی از ژانرهای پرطرفدار امروز سینمای جهان است. خوشبختانه اغلب این فیلم ها با کیفیت های خوب و به صورت دوبله فارسی از طریق سایت های معتبر فیلم و سریال قابل دانلود هستند. از این رو برای دانلود فیلم آخرالزمانی دوبله فارسی مشکلی نخواهید داشت. یکی از موضوعاتی که برای همه ما هم مبهم است و هم رویا، آخرالزمان است. پایان دنیا چگونه خواهد بود؟ بدون شک یکی از اصلی ترین اهداف سینما ایجاد هیجان و رویاپردازی است. این سوال شاید درون مایه همه فیلم های آخرالزمانی باشد. برای پاسخ به این سوال بلایای طبیعی و غیر طبیعی، بیماری ، زامبی و… در فیلم ها عنصر محوری قرار می گیرد و به مخاطب نشان داده می شود.

فیلم آخرالزمانی
فیلم گرینلند، میان ستاره ای، سن آندریاس، مالیخولیا، 2012، پس فردا، آرماگدون، دنیای آب و… فیلم های پایان دنیا بر اساس وقایع طبیعی هستند. فیلم 28 روز بعد، زامبی لند، رزیدنت اویل و جنگ جهانی زد با محوریت زامبی ها ساخته شده اند. فیلم های ماتریکس، من افسانه هستم، دختری با تمام موهبت ها و… نیز شیوع ویروس و بیماری های عفونی و پایان دنیا را به تصویر کشیده اند. در ضمن سن آندریاس یکی از جدیدترین فیلم هایی است که دواین جانسون بازی کرده است. در این مقاله یک انیمیشن زیبا هم معرفی کرده ایم. انیمیشن 9 یکی از بهترین و فلسفی ترین انیمیشن های چند سال اخیر است. در یک دوره ای نیکولاس کیج فیلم های آخرالزمانی زیادی بازی می کرد. فیلم پیشگویی یا اگاهی محصول سال 2009 با بازی نیکلاس کج است.

جعبه پرنده Bird Box
این فیلم آخرالزمانی برگرفته از رمان معروفی اثر جاش مالرمن است. او در این فیلم موجودات فضایی را عامل پایان جهان تصور کرده است. به دلیل به وجود آمدن یک سری اتفاقات ناشناخته و مرموز انسان ها بدون هیچ دلیلی خودکشی می کنند. به همین دلیل بقیه افراد بازمانده به این نتیجه می رسند که نباید به دنیای اطراف خود توجه کنند. از این رو روی چشمان خود چشم بند می گذارند و سعی می کنند صداهای مختلفی را که می شنوند نادیده بگیرند. پس از مدتی این بازماندگان در می یابند که ...

سوران ببر کارگردان مطرح سینمای هالیوود این فیلم آخرالزمانی را با بازی زیبای ساندرا بلاک ساخته است و عنصر ترس و دلهره را به خوبی در آن به نمایش می گذارد. یکی از اتفاقات جالب فیلم این بود که بازیگران در ابتدا باید برای مدتی از چشم بند استفاده می کردند تا شرایط را بهتر درک کنند. مسلم است که این موضوع باعث شد تا چه اتفاقاتی بیفتد! خود ساندرا بلاک در حین فیلم برداری چندین بار به سمت دوربین دوید! این فیلم آخرالزمانی جدید جزو دلهره آورترین و شاید جذاب ترین فیلم های آخرالزمانی چند سال اخیر باشد. بازی خوب ساندرا بلاک حقیقتا احساس آخرالزمان را به شما منتقل می کند.


Bird-Box-movie.jpg

سن آندریاس San Andreas

یکی از پر هزینه ترین فیلم های ژانر فاجعه و آخرالزمان در سال های اخیر فیلم سن آندریاس است که توانست مورد استقبال تماشاگران قرار بگیرد. ری یک خلبان آتش نشانی است و از لحاظ شخصی زندگی او دچار فروپاشی شده است. همسرش قصد جدایی از او را دارد و تنها دلخوشی او دختر بزرگش بلیک است. دانشمندان هم تخمین زده اند در آینده روی گسل سن آندریاس که نزدیک شهر لس آنجلس است زلزله ای بزرگ رخ خواهد داد. اما...

اگر چه این فیلم به اندازه قابل توجهی از جلوه های ویژه و بصری جذابی استفاده کرده است، اما حقیقتا علمی نیست و امکان وقوع چنین زمین لرزه هایی برای گسل سن آندریاس تا حالا ثابت نشده است. اگر هم امکان وقوع زلزله باشد سونامی هایی با ان اندازه که در فیلم نمایش می دهد را نمی تواند ایجاد کند. تقریبا چیزی بیشتر از یک زلزله در فیلم نمایش داده می شود. چیزی که به نظر بیشتر برای جذابیت فیلم است تا مبانی علمی آن. این فیلم آخرالزمانی به شدت از فیلم زلزله 1974 تاثیر گرفته است. برد پیتون کارگردان این فیلم آخرالزمانی بیشتر به دلیل جلوه های بصری زیبایی که در فیلم هایش ایجاد می کند معروف شده است. فیلم حدود 110 میلیون دلار بودجه داشت و در نهایت هم توانست بیش از 500 میلیون دلار در سراسر جهان بفروشد.


San-Andreas-movie.jpg

حاشیه اقیانوس آرام Pacific Rim

فیلم علمی تخیلی اخرالزمان حاشیه اقیانوس آرام این بار حمله موجودات غول پیکر بیگانه را نمادی از پایان دنیا می داند. البته انسانها اگر این موجودات غول پیکر را شکست دهند پایان دنیا اتفاق نمی افتد! هیولاهای عظیم الجثه ای به نام کایجو از طریق یک دریچه در کف اقیانوس آرام به زمین راه پیدا کرده اند. این هیولاها قصد دارند بشریت را نابود کنند. از این رو انسانها تصمیم می گیرند تا ربات هایی غول پیکر بسازند و آنها را نابود کنند. این ربات های غول پیکر که یگر نام دارند توانایی رویارویی تن به تن با کایجو ها را ندارند. از این رو...

برای این فیلم حدود 100 کایجو صد یگر طراحی شد، اما فقط چند تا از آنها در فیلم مورد استفاده قرار گرفت. واژه کایجو در زبان ژاپنی به نام جانور عجیب است. مانند واژه گودزیلا که آن هم واژه ای با اصالت ژاپنی است. جلوه های ویژه فیلم در سال 2013 مورد تحسین قرار گرفت. در جشنواره های مختلف مانند بفتا، ساترن و لاس وگاس این فیلم تواسنت جوایز مختلفی مخصوصا در قسمت های گرافیکی و صداگذاری کسب کند. فیلم نامه نویس این فیلم گفته اگر در مسیر ساحل کالیفرنیا قدم بزنید، شکل اسکله همانند کایجوهای درون این فیلم است! از آهمان جا نیز ایده فیلم نامه به ذهنش رسیده است.


Pacific-Rim-movie.jpg

کتاب الی The Book of Eli

کتاب الی یا کتاب عیلی یکی از فیلم های پساآخرالزمانی است که به خاطر داستان خاصش بسیار مورد توجه قرار گرفت. داستانی معنوی و مذهبی که کمتر در فیلم های آخرالزمانی دیده بودیم. 30 سال است که دنیا بر اثر جنگ های هسته ای نابود شده است. بازماندگان انسانها دو گروه هستند. آنهایی در دوران قدیم بوده اند و آنهایی که پس از جنگ های هسته ای به دنیا آمدند. کارنگی قصد دارد بر همه مردم حکومت کند. او می خواهد خود را پیامبر خدا معرفی کند و مردم دنیا (که اکثرشان بعد از جنگ های هسته ای به دنیا آمده اند و بی سواد هستند) را فریب دهد. از این رو نیاز به کتاب مقدس دارد. ..

اینوسانتو شاگر برجسته بروس لی هنرزهای رزمی را به دنزل واشینگتن یاد داد. همه مبارزه های تن به تن را هم خود دنزل واشینگتن انجام داده است. گری اولدمن هم با انتخاب خود دنزل واشینگتن، در این فیلم بازی کرد. خیلی از دیالوگ ها و اتفاقات این فیلم برگرفته از کتب آسمانی ادیان مختلف از جمله انجیل او تورات است. الی یا عیلی در عبری همان خدا یا معبود ترجمه می شود. یکی از ویژگی های جالبی که با استفاده از اشارات فیلم می توان در مورد پایان دنیا فهمید این است که دنیا با جنگ های هسته ای پایان یافته است. سرنخ هایی وجود دارد که این موضوع را می توان فهمید. خاکستر های مانند برف در هوا، اشعه ماورابنفش و … از نشانی های است که به نظر دنیا با بمب هسته ای پایان یافته است.


The-Book-of-Eli-movie.jpg

پس فردا The Day After Tomorrow


فناوری های مانند پرده سبز و تکنولوزی CGI از سال 2001 در هالیود مورد استفاده گسترده قرار گرفتند و هرسال نیز بهتر شدند. به همین دلیل در فیلم پس فردا شاهد صحنه های آخرالزمانی خوبی بودیم! جک هال یک دانشمند هواشناسی است که اعتقاد دارد یک عصر یخبندان تا چند سال آینده رخ خواهد داد. اما این اتفاق زودتر از آن چیزی که جک تصور می کرد اتفاق می افتد و شرایط اقلیمی بدی در نیویورک به وجود می آید. پسر او (سم) و دوستانش در نیویورک در این شرایط گیر کرده اند. جک باید با پای پیاده از فیلادلفیا به سمت نیویوروک برود (تقریبا 150 کیلومتر) و فرزندش را از مرگ نجات دهد …

جالب است بدانید که این فیلم از دیدگاه دانشمندان خیلی چیز عجیبی نبود. آنها اعتقاد داشتند این اتفاق ها با شرایط تغییرات اقلیمی و گرم شدن هوا خیلی هم از نظر آنها تعجب آور نیست. اما در کل مزخرف لذت بخشی است!!! از لحاظ علمی نیز خیلی به این فیلم انتقاد شد. منتها چون بیشتر بحث فاجعه در آن مد نظر سازندگان بود، فیلم با استقبال مواجه شد. نکته جالب و البته آمریکایی فیلم این است که همه ساختمانهای چند ده طبقه زیر آب و یخ رفته اند اما مجسمه آزادی که حدو 46 متر (یک ساختمان 13 یا 14 طبقه) است مدفون نشده و هنوز پا برجاست. موضوعی که نشان می دهد باید حتما یک نماد شعاری آمریکا حتما در فیلم های هالیوودی باشد!


The-Day-After-Tomorrow-movie.jpg


فیلم های آخرالزمانی را علاوه بر اینکه برای تفریح و وقت گذرانی می بینیم باید به مفاهیم آن ها هم دقت کنیم. به قول جلال آل احمد تا زمانی که مصرف کننده تولیدات غربی باشیم و چیزی متناسب با فرهنگ خودمان نسازیم غرب زده ایم! در این نقد و بررسی 30 تا از بهترین فیلم های آخرالزمانی را معرفی می کنیم. فیلم آخرالزمانی جدید جعبه پرنده و فیلم های آخرالزمانی زامبی جزو پیشنهادهای ما برای دانلود فیلم نابودی زمین است. فیلم پایان دنیا به واسطه وقایع طبیعی و فیلم های پایان جهان و کشت و کشتار توسط زامبی ها در سینمای کره جنوبی هم خیلی طرفدار دارد. شاید شاخص ترین اثر آنها همان قطار بوسان باشد در فیلم علمی تخیلی آخرالزمان عمدتا یا دنیا نابود می شود یا اگر در حال نابودی است یک شخص آن را نجات می دهد. بقیه دنیا هم انسان های ضعیف و مصرف کننده و احتمالا بی عرضه ای هستند!

اگر به دیگر فیلم های برتر آخرالزمانی علاقه دارید می توانید لیست کامل این فیلم ها را از طریق لینک زیر مطالعه کنید:.

فیلم های آخرالزمانی زامبی
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا