انواع عمل قلب باز

hamyar

عضو فعال
شناخته ترین نوع جراحی قلب باز، جراحی بای پس است که با نام جراحی بای پس شریان کرونری (CABG) نیز یاد می شود. به گفته ی دکتر فروزان نیا جراح قلب، هدف این جراحی، دور زدن انسداد های قلبی است. کودکان یا افراد بالغ مبتلا به ناهنجاری های مادرزادی قلب ممکن است به چندین جراحی قلبی در طول عمر خود نیاز داشته باشند. در ادامه به جزئیات انواع مختلف جراحی های قلبی پرداخته شده است.

انواع عمل قلب باز

در ادامه متن با انواع جراحی قلب باز و کاربرد آنها اشنا می شوید.:

1_ جراحی بای پس

جراحی بای پس شریان های کرونری، رایج ترین جراحی قلب باز بوده و جهت درمان انسداد های شریانی انجام می شود. در این فرایند، شریان ها و یا ورید هایی از دیگر نواحی بدن برداشته شده و جهت دور زدن انسداد ها و بهبود جریان خون به قلب پیوند می شوند.

شریان ها معمولا از داخل دیواره قفسه سینه یا بازو، و ورید ها از پا ها گرفته می شوند. در اغلب موارد، بیمار به دستگاه قلب مصنوعی متصل شده و قلب او از کار باز می ماند. برخی جراحان انجام جراحی در حین تپش قلب را ترجیح داده و از دستگاه قلبی ریوی استفاده نمی کنند. متخصصان در انتخاب بهترین روش اختلاف نظر داشته و این موضوع به مرکز درمانی بستگی دارد.

2_ جراحی دریچه قلب

قلب دارای 4 دریچه است که میترال، آئورت، سه لختی و ریوی نام دارند. ترمیم تعویض دریچه قلب معمولا با استفاده از دستگاه قلبی ریوی انجام می شود. در ترمیم دریچه، دریچه ی آسیب دیده با انجام برخی تغییرات به حالت طبیعی باز می گردد. در فرایند تعویض دریچه، دریچه آسیب دیده به طور کلی بریده شده و یک دریچه طبیعی یا مصنوعی جای آن قرار داده می شود. در بسیاری از موارد، جراحی بای پس در بیماران مبتلا به انسداد های شریانی می تواند همزمان با جراحی دریچه انجام شود.
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا