آیا کلکسیون اکشن فیگور ارزش دارد؟

Mzper

تازه وارد
avengers.jpg

اکشن فیگور


اکشن فیگورها فقط توسط کارخانه و با طراحی اولیه به وسیله یک طراح با پرینتر سه بعدی ساخته می‌شوند و بعد از طرح اولیه و تأیید برای تولید انبوه راهی کارخانه می‌شوند. اکشن فیگور علاوه بر استفاده در کلکسیون و دکور می‌تواند موارد استفاده‌ای مانند بازی برای کودکان را نیز فراهم آورد اما نه همه اکشن فیگورها. چرا که یک سری از اکشن فیگورها بسیار ارزشمند هستند و صرفاً برای استفاده در کلکسیون خریداری می‌شوند (علت دیگر می‌تواند ظرافت بالای این اکشن فیگورها باشد). اما بعضی از اکشن فیگورها مناسب بازی هستند و به نوعی طراحی شده‌اند که با بازی کردن یا زمین خوردن آسیب نبینند. پس تا به اینجا مفهوم فیگور و اکشن فیگور را متوجه شدیم.

چطور میخواهید کلکسیون اکشن فیگور جمع کنید ؟


همه ما می‌دانیم که اکشن فیگورها عالی هستند اما علت اصلی‌تر شما برای اینکه بخواهید آن‌ها را جمع آوری کنید چیست؟ این سوال به شما کمک میکند تا خرید هوشمندانه تری داشته باشید و کلکسیون بهتری جمع کنید. آیا شما از طرفداران فیلم بخصوصی هستید؟ پس شاید بخواهید کلکسیون اکشن فیگورتان را به اکشن فیگورهای همان فیلم محدود کنید. آیا طرفدار کامیک بوک‌ها هستید؟ پس شاید بخواهید تمرکزتان را روی جمع آوری اکشن فیگورهای یک کاراکتر، داستان، فیلم یا سریال مخصوص بگذارید.

محدود کردن کلکسیونتان به فقط یک یا دو موضوع، شما را از سپری کردن وقت زیاد روی هر اکشن فیگوری که چشمتان را میگیرد رها می‌کند، نداشتن تمرکز می‌تواند منجر به کلکسیونی درهم برهم بشود و در نهایت متوجه می‌شوید مقدار زیادی از پولتان را هدر داده‌اید. شاید شما طرفدار خود اکشن فیگورها هستید، بنابراین شاید بخواهید تمرکزتان را معطوف به کلکسیون کردن اکشن فیگورهایی کنید که طرح خوبی دارند؛ در این صورت با اضافه شدن هر اکشن فیگور، کلکسیون شما زیباتر خواهد شد.

ارزش اکشن فیگور


آیا واقعاً اکشن فیگورها گران هستند یا خیر. هزینه داشتن یک کلکسیون چقدر است؟ در علم اقتصاد مدل‌های ارزش‌گذاری بسیاری هستند که یکی از آن‌ها محاسبه‌ هزینه‌ تمام شده‌ یک جنس و اضافه کردن یک سود منطقی به آن هست تا ارزش آن آیتم محاسبه شود. و تعدادی هنرمند روی این آیتم‌ها کار می‌کنند و یکی یکی و دستی صورت‌ها ( هد اسکالپت) طراحی می‌شوند. همچنین کمپانی سازنده به فرنچایز بابت لایسنس آیتم‌ها پولی پرداخت می‌کند.

همچنین اگر اکشن فیگورهای هات تویز را با بقیه برندها مقایسه کنید متوجه می‌شوید که کیفیت ساخت این اکشن فیگورهاً کاملا تفاوت دارد. اکشن فیگورهای برندهایی مانند هات تویز خیلی روی متریال و نحوه ساخت متمرکز هستند. اینجا باید گفت که واقعاً اکشن فیگور گران نیست. منتهی به علت قیمت نسبتاً بالایش همه قشری نمی‌توانند کلکسیون بزرگی جمع کنند که این اتفاق در خارج ایران هم مشاهده می‌شود ولی برند‌هایی مانند مزکو هستند که با اسکیل، نصف قیمت نسبت به هات تویز دارند.
 
آخرین ویرایش:


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا