آشنایی با ساعت های دیواری کلاسیک

Mahdi Mohammadi

تازه وارد
ساعت دیواری کلاسیک تنها بخش کوچکی از دکوراسیون هایی با چیدمان و سبک کلاسیک است که می‌تواندفضایی متفاوت و شیک را برای شما در هر کجا به ارمغان بیاورد. اگر شما هم یکی از طرفداران سبک کلاسیک به شمار می روید، در ادامه با ما همراه باشید تا ابتدا کمی درباره دکوراسیون های کلاسیک و انتخاب انواع ساعت دیواری و یا ساعت دیواری پاندول دار برای طراحی فضایی خاص و لوکس شما را راهنمایی کنیم.

نکاتی مهم در طراحی و دکوراسیون فضای کلاسیک​

ساعت‌های کلاسیک نقش مهمی در طراحی فضای داخلی منزل یا محیط کار داشته و شامل انواع ساعت دیواری ساده، پاندول دار و ساعت کنارسالنی می‌شود که منجر به زیبایی بیشتر دکور داخلی منزل و یا محل کار شما می‌شود. بر همین اساس اگر فضای داخلی شما هم دکور کلاسیک دارد باید توجه ویژه ای به انتخاب ساعت داشته باشید، این را هم فراموش نکنید که ساعت‌های کلاسیک نیاز به فضایی بزرگ‌تر دارند چراکه تمام توجهات را به خود جلب می‌کنند.

چگونه ساعت دیواری کلاسیک مناسب را انتخاب کنیم؟​

در انتخاب این مدل ساعت ها باید به چه نکاتی توجه بیشتری داشته باشیم؟
در قدم اول همیشه باید به هارمونی سایر وسایل و ساعت توجه کرده و بر اساس چیدمان مبلمان و وسایل دکوری، رنگ دیوار و حتی سبک فرش از بین ساعت های دیواری بهترین انتخاب را انجام دهید. به عنوان مثال ساعت دیواری صندوقی و پاندول دار برای نشیمنی که مبل‌های سلطنتی دارد، بهترین انتخاب است ولی اگر دکوراسیون کلاسیک شما براساس وسایل چوبی است، انتخاب ساعت‌های چوبی بزرگ به خصوص ساعت‌های ساده و گرد توصیه می‌شود.
نکته مهم دیگر توجه به هارمونی رنگ‌های محیط است. همانطور که پیشتر گفتیم، طراحی داخلی کلاسیک مبتنی بر رنگ‌های ملایم است. بر همین اساس شما با تناسب رنگ بین مبلمان و اکسسوری‌های منزل می‌توانید ساعتی را که تناسب رنگ لازم با چیدمان سایر وسایل را داشته باشد انتخاب کنید.

به چه ساعت هایی کلاسیک گفته می‌شود؟​

بعد از آشنایی با دکوراسیون کلاسیک باید درباره انواع مدل های ساعت دیواری کلاسیک صحبت کنیم. و اینکه بر اساس چه معیارهایی ساعت‌های مختلف را تقسیم بندی کرده و برخی از مدل‌ها را کلاسیک می‌دانیم؟

ساعت دیواری کلاسیک دارای ویژگی‌ها و جذابیت های خاص خود هستند همین موجب شده تا ساعت های کلاسیک صندوقی و ساده طرفداران زیادی داشته باشد. اما در این دسته بندی می‌توان اول به ساعت هایی اشاره کرد که با صفحه گرد و بزرگ دارای اعداد رومی هستند. این مدل ها را می‌توان محبوب ترین ساعت های کلاسیک برای فضاهای مختلف دانست. نوع دوم ساعت‌های دیواری صندوقی است که حتما در فیلم‌های کلاسیک آن ها دیده اید. ساعت‌های پاندول دار نیز نوع دیگری از ساعت کلاسیک است که در دکوراسیون خانه‌های ایرانی دیده شده و با رنگ‌ها و چیدمان مختلف تناسب کافی دارد. در انتها نیز باید به ترند جدید ساعت دیواری کلاسیک اشاره کرد که از سبک مینیمال سابق خود خارج شده و ابعادی بزرگتر دارد. این نوع ساعت با رنگ‌های خنثی و فرش هایی که طراحی سنتی اما خلوت دارند انتخابی فوق العاده است و اگر در جای درستی نصب شود می‌تواند حسابی جلب توجه کند. البته می توان این نوع ساعت ها را در کنار سایر وسایل دکوری کلاسیک مانند تلفن کلاسیک استفاده کنید.

ساعت‌های دیواری پاندول دار​

ساعت‌های دیواری پاندول دار یکی از ترندهای مورد پسند ما ایرانی هاست که در سبک کلاسیک قدمت زیادی دارند. برای ساعت پاندول دار باید فضای مناسبی را انتخاب کرده و حتما به هارمونی بین رنگ ساعت و رنگ دیوار توجه کنید. طرح‌های قدیمی‌تر ساعت‌های پاندولی معمولا چوبی با عقربه‌ها و پاندول طلایی بود. در حال حاضر اما مدل های جدیدی در طراحی این ساعت‌ها دیده شده که علاوه بر رنگ‌های مشکی و سفید با رنگ‌های خاکستری، قهوه ای هم طراحی می‌شود. ساعت‌های پاندولی معمولا صفحه ای با اعداد رومی دارند و مهم‌ترین مشخصه آنها عقربه‌های باریک است که اگر ساعت در جای مناسبی نصب شود، می‌تواند حسابی جلب توجه کند و جلوه دیوار را به طور کلی تغییر دهد.
این روزها انواع ساعت‌های پاندولی به عنوان ساعت دیواری کلاسیک در اندازه‌های متوسط و بزرگ طراحی شده و دیگر سبک مینیمال ندارند. همچنین به عنوان پیشنهاد فراموش نکنید که بهترین محل نصب این ساعت‌ها در میان دیواری است که هیچ اکسسوری و قاب دیگری نداشته باشد.

ساعت های کلاسیک گرد و ساده​

یکی دیگر از انواع ساعت‌های کلاسیک، ساعت هایی با صفحه گرد و ساده هستند که نه تنها یک ساعت بلکه یک اکسسوری برای طراحی و دیزاین فضای داخلی منزل و بخصوص محیط های کاری است. این ساعت‌ها به دلیل صفحات نسبتا بزرگی که دارند باید بدون دیگر قاب‌ها و اکسسوری‌ها در دیواری خالی استفاده شده و در محل مناسبی نصب شده باشند. صفحات این نوع ساعت ها با اعداد رومی ولی عقربه هایی معمولی دارد که با عقربه‌های ساعت های پاندول دار اندکی تفاوت دارد. اگر ساعت انتخابی شما در هارمونی با رنگ دیوار و رنگ مبلمان باشد و با طیف رنگی خنثی انتخاب شود، نه تنها بسیار زیبا، جلوه گری می کند بلکه باعث ایجاد حس آرامش بیشتری در فضای منزل می‌شود. بر همین اساس رنگ پیشنهادی ما برای این نوع ساعت ها سفید و یا طوسی است.

ساعت‌های کلاسیک چـوبی​

آخرین پیشنهاد ما در میان ساعت های دیواری کلاسیک انواع مدل‌های چوبی آن است. این مدل ها می‌تواند محیط را شاد، دلنشین و صمیمی کرده و به دلیل تناژ رنگ گرمی که دارند می توانند گرمی خاصی به دورهمی های شما بدهد. بهترین هارمونی با ساعت‌های کلاسیک چوبی را دیوارهایی با رنگ‌های گرم مانند قهوه ای و کرم همراه با مبلمان چوبی دارد که با فرش‌های سنتی و طرح‌های نیمه شلوغ، بی نهایت زیبا می شود.

در انتها برای مشاوره‌های بیشتر درارتباط با انتخاب و بررسی قیمت ساعت دیواری کلاسیک می‌توانید با فروشگاه های معتبر تماس گرفته و بر اساس دکوراسیون و اکسسوری هایی که دارید از میان صدها مدل ساعت کلاسیک، ساعت مناسب و البته مورد علاقه خود را انتخاب کرده و یا درباره بهترین محل نصب آن و اکسسوری‌های مورد نیاز مشاوره بگیرید.
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا