چطور به تحرک بیشتر فرزندانمان کمک کنیم

hamyar

عضو فعال
رفتار بی تحرکی زمانی رخ می دهد که کودکان حرکات فیزیکی بسیار کمی انجام می دهند که می تواند شامل نشستن طولانی مدت در ماشین، تماشای تلویزیون یا بازی با تبلت، رایانه یا تلفن همراه باشد. به کودکان کمک کنید کمتر بنشینند و بایستند تا سالم تر باشند.
سبک زندگی بی تحرک، یکی از علل اصلی ناسالم بودن کودکان است. با در نظر گرفتن مقدار زمانی که کودکان در خارج از خانه (مانند پیش دبستانی و مرکز مراقبت از کودکان) صرف می کنند، مربی اولیه و برنامه نقش کلیدی در ارتقاء فعالیت فیزیکی و سبک زندگی سالم دارد.

چه توصیه هایی برای زمان کم تحرکی کودکان وجود دارد؟

دستورالعمل های حرکتی ۲۴ ساعته برای کودکان و نوجوانان توصیه می کند که، بیش از ۲ ساعت در روز از نمایش تفریحی روی صفحه مانند تلویزیون و رایانه استفاده نشود. همچنین نشستن به مدت طولانی محدود شود. برای آشنایی در مورد سن و زمان مناسب استفاده از صفحه‌های نمایش در ادامه مطلب با همراه باشید.
افزایش تحرک می تواند در موارد زیر به کودکان کمک کند:
  • عملکرد بهتر در مدرسه
  • افزایش اعتماد به نفس
  • خوش گذارنی بیشتر با دوستان
  • بهبود تناسب اندام
  • داشتن زمان بیشتر برای یادگیری مهارتی جدید
  • حفظ وزن سالم

How-to-help-our-children-move-more.jpg

میزان استفاده‌ی کودکان از صفحه نمایش

نظرسنجی اقدامات بهداشتی کانادا گزارش داده است که تنها ۲۴ درصد از کودکان هم در سنین ۵ تا ۱۱ سال و هم در سنین ۱۲ تا ۱۷ سال، از دستورالعمل استفاده از صفحه نمایش تفریحی، به مدت کمتر از دو ساعت در روز پیروی می کنند. دستورالعمل های حرکتی ۲۴ ساعته توصیه میکند که این مقدار برای کودکان، بیش از دو ساعت در روز نباشد. تحقیقات اخیر پیوندی بین زمان نمایش روی صفحه و اضطراب و افسردگی در کودکان و نوجوانان نشان داده است.

نکاتی برای کاهش زمان استفاده کودکان از صفحه نمایش

  • وضع قوانین خانوادگی درباره زمان استفاده از صفحه نمایش
  • تمرین و برنامه ریزی برای کاهش استفاده از صفحه نمایش
  • ایجاد جایگزین برای صفحه نمایش مانند بازی فعال در فضای باز
  • قرار ندادن صفحه نمایش در اتاق خواب
  • ایجاد الگوی استفاده سالم و مثبت از اینترنت و صفحه نمایش
  • گذارندن زمان صرف غذا و میان وعده را بدون صفحه نمایش

افزایش فعالیت کودکان با چند راهکار ساده

  • سعی کنید با پیاده روی یا به وسیله دوچرخه به مدرسه بروید
  • برای فعالیتهای بعد از مدرسه مانند بازی در فضای باز برنامه ریزی کنید. اجازه ندهید استفاده از صفحه نمایش به یک فعالیت تبدیل شود.
  • به جای بازی های ویدئویی جلوی صفحه تلویزیون، عصرها بازی های خانوادگی فعال مانند فوتبال یا اسکیت را امتحان کنید.
  • در سفرهای طولانی با اتومبیل، برای مدتی یا برای زمان بازی، توقف کنید.

میزان توصیه فعالیت بدنی مناسب چگونه است؟

آکادمی کودکان آمریکا (AAP) توصیه های مناسب سن برای فعالیت بدنی دارد. موارد زیر راهنمای AAP برای نوزادان، کودکان نوپا و کودکان پیش دبستانی (۴-۶) است:

همه کودکان از بدو تولد تا شش سالگی، با توجه به آب و هوا باید دو تا سه فرصت در روز برای بازی در فضای باز یا محیط های آموزشی همچون، باشگاه تخصصی ورزش کودکان اسپین فعالیت داشته باشند. آنها باید روزانه به دو یا چند فعالیت سازمان یافته یا تحت هدایت معلم، مانند بازی هایی که شامل حرکت فعال در داخل یا خارج از خانه است، بپردازند. همچنین فرصت هایی برای توسعه مستمر مهارت های جنبشی و حرکتی درشت و مناسب سن توصیه می شود. توصیه های مربوط به سن شامل موارد زیر است:

فعالیت بدنی نوزادان

از بدو تولد تا دوازده ماهگی، نوزادان باید در صورت تحمل، دو تا سه بار در روز بیرون برده شوند. آنها باید درحالت بیداری و تحت نظارت، هر روز بر روی شکم قرار داده شوند. مراقبان باید با نوزاد بیدار روی شکم برای مدت کوتاهی (۳-۵ دقیقه) تعامل داشته باشند و وقتی نوزاد لذت خود را از انجام این فعالیت نشان داد، این مقدار را افزایش دهند.

The-level-of-physical-activity-of-toddlers.jpg

میزان فعالیت بدنی کودکان نوپا

کودکان ۱۲ ماهه تا سه ساله باید مجاز به داشتن ۶۰-۹۰ دقیقه در هر هشت ساعت در روز برای فعالیت بدنی شدید شامل دویدن باشند که می تواند شامل بازی در داخل یا بیرون باشد. کودکان زیر دو سال هرگز نباید در مقابل صفحه نمایش باشند.

کودکان پیش دبستانی

بازی آزاد باید با تأکید بر سرگرمی، بازیگوشی، اکتشاف و آزمایش مورد تشویق قرار گیرد، در حالیکه به ایمنی و نظارت مناسب نیز توجه شود. به کودکان پیش دبستانی باید ۹۰-۱۲۰ دقیقه زمان بازی شدید در روز اختصاص داده شود. علاوه بر این، والدین و پرستاران باید حمل و نقل بی تحرک همانند ماشین و کالسکه را کاهش دهند و مدت زمان استفاده از صفحه نمایش را به دو ساعت در روز محدود کنند.
بازی فعال برای رشد و نمو کودکان خردسال ضروری است. نباید به عنوان مجازات از انجام آن خودداری کرد، زیرا این امر نتیجه معکوس دارد. به استثنای زمان غذا و خواب، کودکان نباید بیش از ۱۵ دقیقه پشت سر هم غیرفعال باشند. حتی استفاده از تجهیزات نوزادان مانند تاب و صندلی نوزاد باید به دوره های کوتاه مدت محدود شود. فعالیت بدنی روزانه دارای مزایای زیادی از جمله رشد استخوان، بهبود خواب، ارتقاء مهارت های اجتماعی و شناختی و ایجاد زمینه برای رفتارهای سالم است که به کاهش خطر بیماری های مزمن در بزرگسالی کمک می کند.

منبع: سایت خبری اقتصاد آفرین
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا