ورق استیل ۳۱۰

metallurgy12

عضو انجمن
2.jpg

فولادها به دو دسته تقسیم می شوند؛ فولاد ساده یا استیل ضد زنگ. فولاد ساده دارای عناصر محدودی است؛ یعنی به جز کربن دارای سیلیسیم، منگنز، گوگرد و فسفر است. حالا اگر عناصری مانند کروم به آهن اضافه شود، تبدیل به استیل ضد زنگ می شود.

ورق استیل چیست؟
فولادها به دو دسته تقسیم می شوند؛ فولاد ساده یا استیل ضد زنگ. فولاد ساده دارای عناصر محدودی است؛ یعنی به جز کربن دارای سیلیسیم، منگنز، گوگرد و فسفر است. حالا اگر عناصری مانند کروم به آهن اضافه شود، تبدیل به استیل ضد زنگ می شود. ورق استیل یا استنلس استیل (Stainless Steel) به ورقی گفته می شود که پایه آن آهن است اما آلیاژهای دیگری مانند کروم و نیکل نیز به آن اضافه می شود تا یک محصول با ویژگی های خاص مانند شکل پذیری و مقاوم در برابر خوردگی ایجاد گردد.
استیل ضد زنگ در برابر خوردگی های مختلف، مقاومت بالایی دارد. انواع ورق استیل در شکل های مختلف مانند کویل، پلیت، شیت و غیره و در ابعاد و ضخامت های مختلف در تولید می شود. ورق های استیل قابل بازیافت هستند و می توان آن ها را به صورت کامل بازیافت کرد. جالب است که بدانید بیشتر ورق های استیل موجود در جهان به روش بازیافت تولید می شوند.

ورق استیل ۳۱۰ چیست؟
ورق های استیل براساس مواد تشکیل دهنده دسته بندی می شوند. خواص استیل و کاربرد آن با ترکیبات به کار رفته در استیل مرتبط است. ورق استیل ۳۱۰ آلیاژی است با ترکیبی از خواص خوب و قابلیت جوشکاری، که برای شرایط با دمای بالا طراحی شده است. این محصول حاوی ۲۵ درصد کروم و ۲۰ درصد نیکل است که آن را در برابر خوردگی و اکسید شدن بسیار مقاوم می کند. هر چه میزان کربن به کار رفته در استیل بیشتر باشد، کار با آن از نظر شکل دهی سخت تر است. اضافه کردن کروم به ترکیب آهن و کربن باعث می شود که استیل ضد زنگ به دست آید و عمر سازه ها تا میزان زیادی افزایش یابد و هزینه نگهداری آن نیز تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند.
این نوع ورق استیل در دو گرید ۳۱۰ و S۳۱۰ در ضخامت های متنوع و ابعاد مختلف تولید می شود. گرید S۳۱۰ دارای کربن کمتری است. ورق استیل ۳۱۰ در مقابل حرارت مداوم در دمای حدود ۱۱۵۰ درجه سانتی گراد موجب کاهش گازهای سولفور می شوند. همچنین در سرویس متناوب تا دمای حدود ۱۰۳۵ درجه کاربرد دارد.
3.jpg

ورق استیل ۳۱۰ چه ویژگی هایی دارد؟
مهم ترین ویژگی ورق استیل ۳۱۰ نسوز بودن و قابلیت استفاده از آن در دماهای بالاست؛ به همین دلیل به ورق استیل نسوز نیز معروف است. مقاومت بالایی که این ورق های استیل دارند، سبب شده است که در محیط های سخت و شدید کاربرد داشته باشند. سطح روشن و براق، ورق های استیل را به آلیاژهایی جذاب و زیبا تبدیل کرده است. ورق های استیل ۳۱۰ در دمای محیط در برابر اسید نیتریک و تا دمای ۴۲۵ درجه سانتی گراد در برابر نیترات ها مقاومت خوردگی خوبی دارد. همچنین این محصول در برابر اکسیداسیون و خوردگی بسیار مقاوم بوده و از نوع استیل های آستنیتی است و جذب آهن ربا نمی شود.
میزان عنصر نیکل و کروم موجود در ورق استیل گرید ۳۱۰ بالا بوده و و این آلیاژ ها به دلیل گران قیمت بودن، موجب افزایش هزینه تولید و در نتیجه بالا رفتن قیمت محصول می شود. به همین دلیل این محصول بالاترین قیمت را در بین فولادهای ضد زنگ آستنیتی دارد.
تغییر در نسبت کروم و نیکل و دیگر آلیاژها سبب شده تا این استیل مقاومت بیشتری در مقابل فرسایش، به ویژه فرسایش ناشی از کلر داشته باشد. از این رو، برای وسایلی که باید در تماس زیاد با عوامل فرساینده مانند مواد شیمیایی، حلال ها و آب شور باشند، مانند تاسیات دریایی مناسب است. ورق استیل ۳۱۰ معمولا در ساخت کاردها و ابزارهای برنده و لوازم مرغوب آشپزخانه استفاده می شود.

ورق استیل ۳۱۰ چه کاربردی در صنعت دارد؟
امروزه جایگاه ورق های استیل ضد زنگ در صنعت بسیار مهم و استراتژیک است. تمایل به کاهش هزینه های ساخت و نگهداری و همچنین افزایش کیفیت، باعث شده است تا استفاده از ورق استیل طرفداران زیادی در سراسر جهان داشته باشد. از ورق های استیل در صنایع مختلف و به عنوان مواد اولیه کارخانجات و کارگاه های تولیدی استفاده می شود.
ورق های استیل ۳۱۰ می توانند دمای خیلی داغ را تحمل کنند، به همین دلیل از آن ها در عملیات با درجه حرارت بالا مانند قطعات کوره و تجهیزات عملیات حرارتی کاربرد دارد. این ورق ها جهت ساخت بویلر، مخزن استیل و کوره های نسوز صنعتی در صنایع فولاد، صنایع شیمیایی و دارویی، صنایع فرآوری مواد غذایی، کاشی و سرامیک، چینی، صنعت، سیمان و دیگر صنایعی که حرارت سازه ای بالا دارد استفاده می شود.
همچنین این نوع ورق استیل در زمینه ذوب فولاد، تجهیزات و دستگاه های ریخته گری، محفظه های احتراق زغال سنگ، مشعل ها و محافظ های مشعل ها، صنایع پالایش نفت و در قسمت تغذیه و سیستم های تخلیه کارخانه ها کاربرد دارد. علاوه بر این، ورق استیل ۳۱۰ در ساخت اجزا و لوازم سرمازا به کار می رود.
4.jpg

چگونه می توان از قیمت ورق استیل ۳۱۰ مطلع شد؟
هر ورق استیل در صنعت ویژگی و کاربرد خاصی دارد و قیمت های آن متفاوت است. از این رو، قیمت ورق استیل به پارامترها و معیارهای مختلفی بستگی دارد. پارامترهایی چون قیمت نیکل، قیمت جهانی آهن، نوسانات ارزی، ابعاد و ضخامت ورق استیل و دیگر موارد در تعیین قیمت ورق استیل تاثیر می گذارد. جهت آگاهی از قیمت ورق استیل و دیگر محصولات فلزی و یا مشاوره برای خرید آن می توانید با کارشناسان شرکت «فلز کالا» تماس بگیرید.
شرکت فلز کالا با بیش از ۲۵ سال تجربه موفق در زمینه واردات، فروش و خدمات برش، خش، روکش و بسته بندی انواع ورق های استنلس استیل (فولاد زنگ نزن) فعالیت دارد و از محصولات شرکت های معتبر تولید کننده استیل مانند آسرینوکس اسپانیا، دوو و پوسکو کره جنوبی، وای سی اینوکس و یوسکو تایوان و تیسکو و کلمبوس بهره برده است.
تیم فلز کالا از کادری جوان با مدرک متالورژی از دانشگاه های برتر ایران تشکیل شده است. این شرکت با کادر مجرب و حرفه ای خود آماده ارائه مشاوره تخصصی در زمینه قیمت ورق استیل، کاربردهای مختلف محصولات استنلس استیل و... است. برای کسب اطلاع از خدمات و محصولات مختلف شرکت فلز کالا می توانید به وب سایت این شرکت به آدرس felez.org مراجعه نمایید.​
منبع : https://www.salameno.com/news/55265551/ورق-استیل-۳۱۰

1.jpg
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا