تولید سینک استیل با استفاده از ورق استیل نگیر

metallurgy12

عضو انجمن
سینک-استیل.jpg

مقدمه

استحکام، طول عمر و زیبایی؛ این خصوصیت بیشتر از تمام فلزات در انواع ورق استیل ضد زنگ دیده می شود. با این حال، تمام این فولادهای ضد زنگ خصوصیات مشابهی ندارند و از عناصر مختلفی تشکیل می شوند. به طوری که بعضی ها به دلیل داشتن کروم کمتر در ساختار خود خاصیت مغناطیسی دارند و بعضی ها نیز به دلیل برخورداری از کروم بیشتر از این خاصیت بی بهره هستند. در نتیجه، به وسیلۀ آهنربا جذب نمی شوند. از این لحاظ، به این دسته از فولادهای ضد زنگ ورق استیل نگیر گفته می شود. این نوع ورق های استیل کاربردهای زیادی دارند، اما یکی از مهمترین آن ها با نام ورق استیل نگیر 304 کاربرد زیادی در ساخت سینک های ظرفشویی دارد. با هم در ادامه با این گرید و کاربردهای آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

ورق استیل 304 چه ویژگی هایی دارد؟

ورق استیل نگیر 304 یکی از محبوب ترین انواع فولاد ضد زنگ آستنیتی محسوب می شود. این فلز پر کاربرد علاوه بر برخورداری از حداقل 18 درصد کروم، از 8 درصد نیکل نیز برخوردار است. از طرف دیگر، این گرید در مقابل خوردگی و زنگ زدگی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و قابلیت تمیزکاری و نگهداری خوبی دارد. همچنین، علاوه بر داشتن مقاومت بالا در برابر حرارت نسبت به انواع دیگر ورق های استیل راحت تر جوشکاری می شود. از همه مهمتر، گرید 304 خاصیت شکل پذیری و انعطاف پذیری بالایی دارد که مزیت بسیار خوبی در مقایسه با سایر گریدهای فولاد ضد زنگ به حساب می آید.

سینک-استیل1.jpg

کاربردهای ورق استیل نگیر 304

عموماً گرید 304 در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارد. به طور کلی مهمترین استفاده از این نوع فولاد ضد زنگ عبارتند از:
• تجهیزات آشپزخانه خانگی و تجاری
• اجزای سازه ای برای ساختمان های بزرگ تجاری و صنعتی
• تجهیزات تولید مواد غذایی و آشامیدنی
• تجهیزات فراوری دام
• تجهیزات هوا فضا و خودرو
• تجهیزات آزمایشگاهی برای جابجایی مواد شیمیایی
• محفظه های الکتریکی برای تجهیزات حساس برقی
همانطور که مشاهده کردید ورق استیل نگیر 304 برای ساخت قطعات و تجهیزات در طیف وسیعی از صنایع استفاده می شود که این امر اهمیت حیاتی این نوع ورق استیل را در جهان نشان می دهد.

استفاده از ورق استیل نگیر 304 در ساخت سینک ظرفشویی

یکی از کاربردهای ورق استیل در ساخت وسایل و تجهیزات مربوطه به آشپزخانه است. از این لحاظ، گرید 304 به طور وسیعی در ساخت سینک های ظرفشویی استفاده می شود. به طور کلی هرچه درصد کروم و نیکل در یک ورق استیل نگیر بیشتر باشد، سینک ظرفشویی کیفیت بالاتری خواهد داشت. از این لحاظ، ورق استیل نگیر 304 با برخورداری از 18 درصد کرم و 8 درصد نیکل برای ساخت سینک ظرفشویی کاملاً مناسب است و به عنوان بهترین گرید برای سینک های فولادی ضد زنگ در نظر گرفته می شود. در نتیجه، وجود کروم مانع از اکسید شدن ورق استیل می شود. همچنین، از رسیدن هوا به آهن زیر خود و زنگ زدگی سینک جلوگیری می کند.
از طرف دیگر، نیکل برای ایجاد استحکام و انعطاف بیشتر به گرید 304 اضافه می شود، زیرا در واقع فولاد بدون فلزات افزودنی یک ماده کاملا شکننده محسوب می شود. بر این اساس، وجود 8 درصد نیکل در ساختار ورق استیل نگیر 304 بهترین دوام و استحکام را با کمترین قیمت ارائه می دهد. از طرف دیگر، با توجه به مقاومت بالایی که این ورق استیل نگیر در برابر خوردگی دارد، می تواند در مجاورت با انواع مواد شیمیایی کیفیت بالای خود را حفظ کند. ورق استیل 304 همچنین دوام بالایی دارد که این موضوع نیز عامل مهمی برای استفاده از این گرید در ساخت سینک ظرفشویی محسوب می شود.
مورد دیگری که باعث استفادۀ گستردۀ گرید 304 در ساخت سینک ظرفشویی می شود انعطاف پذیری و شکل پذیری قابل قبول آن است که به طراحی و ساخت انواع مختلفی از این لوازم آشپزخانه منجر می شود. این موضوع به تولید کنندگان آزادی عمل بیشتری می دهد تا مدل های به روز و متنوع تری را تولید کنند. علاوه بر این، ساخت سینک ظرفشویی با این ورق استیل نگیر تقریباً مقرون به صرفه است که عامل مهمی در تعیین قیمت نهایی این محصول محسوب می شود. از آنجا که این محصول در بیشتر خانه ها و آشپزخانه ها استفاده می شود، قیمت مناسب آن می تواند هم به نفع تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان باشد.
همچنین، از آنجا که این گرید به راحتی تمیز می شود، برای ساخت سینک ظرف شویی مناسب تر است. از این رو، بعد از هر شست و شو می توان سینک را به راحتی از هر نوع لکه پاک کرد.
سینک-استیل-2.jpg

قیمت ورق استیل نگیر 304

به طور کلی قیمت گرید 304 به ضخامت، ابعاد، وزن و همچنین آلیاژهای به کار رفته در آن بستگی دارد. از طرف دیگر، مقدار سفارش نیز ممکن است بر قیمت نهایی تاثیر بگذارد. هرچند، از نوسانات ارزی نیز نباید غافل شد. با این حال، شما می توانید از طریق فروشگاه های اینترنتی شرکت های معتبر دربارۀ قیمت این ورق استیل نگیر پرس و جو کنید. علاوه بر این، می توانید از طریق برقراری تماس تلفنی با کارشناسان بخش فروش علاوه بر گرفتن مشاورۀ رایگان دربارۀ گرید مورد نظر با قیمت های آن ها نیز آشنا شوید و محصول مورد نیاز خود را خریداری کنید.​
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا