تولید سینک ظرفشویی با ورق استیل

metallurgy12

عضو انجمن
c020faf3a1a4648c261c1bccd1e123f9.jpg

مقدمه

ورق استیل به ورقی گفته می‌شود که بر اساس آهن تولید می‌شود و تنها اختلاف آن در عناصر تشکیل‌دهنده آن است. سینک ظرف‌شویی به لگنی که برای شستشو میوه، سبزی‌ها و ظروف بر روی کابینت نصب می‌شود، گفته می‌شود. سینک ظرف‌شویی به‌طورکلی در سه مدل مختلف سینک ظرف‌شویی روکار، سینک ظرف‌شویی توکار و سینک ظرف‌شویی زیر صفحه‌ای در آشپزخانه نصب می‌شود.
تولیدکنندگان سینک ظرف‌شویی از مواد گوناگونی مانند شیشه، سنگ، کامپوزیت و... برای ساختن سینک ظرف‌شویی استفاده می‌کنند. سینک ظرف‌شویی ورق استیل نگیر در مدل‌های متنوع و مختلف یکی از پرطرفدارترین نوع سینک در بازار است. در این مقاله سعی داریم شمارا با ورق استیل نگیر در سینک ظرف‌شویی آشنا کنیم. لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

با ورق استیل نگیر بیشتر آشنا شوید.

ورق استیل ورقی است که از ترکیب عناصری مانند نیکل، منگنز، کربن و... تشکیل‌شده است. ورق استیل نگیر به علت وجود آلیاژ کربن و نیکل در ترکیبات آن، قابلیت آهنربایی ندارد و در صنایع مختلف کاربردهایی فراوانی دارد که یکی از این صنایع ساخت لوازم آشپزخانه و سینک ظرف‌شویی است. از ویژگی‌های این ورق می‌توان استقامت بالا در برابر پوسیدگی و خورندگی، حالت انعطاف‌پذیری بسیار، عمر و دوام طولانی را نام برد. ورق استیل نگیر با توجه به کاربرد، انواع مختلفی مانند استیل 304، 310، 316، 321 و... دارد.
یکی از پرطرفدارترین و پرمصرف‌ترین نوع ورق استیل، ورق استیل 304 است. ورق استیل نگیر به‌طورکلی به دودسته ورق استیل مات و ورق استیل براق تقسیم‌بندی می‌شود. ورق استیل 304 ازلحاظ قیمت نسبت به فولاد زنگ نزن 316 ارزان‌تر است.

سینک استیل1.jpg

کاربرد ورق استیل نگیر (فولاد زنگ نزن)

به دلیل خصوصیات و ویژگی‌های ورق 304 در بیشتر صنایع کاربرد دارد که از مهم‌ترین این کاربردها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• با استفاده از این ورق پنل‌های معماری مانند نرده‌ها ساخته می‌شود.
• در سیستم‌های عایق‌کاری برای الکل سازی و تصفیه آب و فاضلاب نیز کاربرد دارد.
• از ورق استیل نگیر در تولید و ساخت قطعات مختلف ماشین‌آلات، دستگاه‌های تصفیه آب، هواپیما، تجهیزات مخصوص رنگرزی، انواع قابلمه، ماهی‌تابه، اجاق‌گاز، مبدل‌های حرارتی، تهیه و تولید انواع قاشق، چنگال، کفگیر، ملاقه و... نیز استفاده می‌شود.
• به علت مقاومت بسیار بالایی که در برابر خورندگی دارد، در صنایع کشتی‌سازی، صنایع مواد غذایی و... استفاده می‌شود.
• در ساخت و تولید، یخچال‌فریزر، سینک ظرف‌شویی، ماشین لباسشویی، هوافضا، تجهیزات و لوازم آشپزخانه، مخزن آب، شیر، سینک ظرف‌شویی، خودروسازی و... نیز استفاده می‌شود.

آشنایی با مزایا ورق استیل نگیر 304

 ظاهر جذاب و زیبا
 مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط آب و هوایی مختلف
 عمر و دوام طولانی در برابر خورندگی
 شست‌وشوی آسان و راحت
 خاصیت ضد اسیدی
 روکش‌دار نسوز

ورق استیل نگیر

ورق استیل نگیر، استنلس استیل به ورق‌های فولاد با آلیاژ بالای 10 درصد که مقاومت بالایی در برابر حرارت بالا دارند، گفته می‌شود. پایه اصلی این فلز از آهن است که کمتر از 2 درصد کربن دارد و هرچقدر میزان کربن در این آلیاژ بیشتر باشد استقامت این فلز بالاتر می‌رود اما از شکل‌پذیری آن کم می‌شود. این ورق‌ها در دمای بالای 1000 درجه سانتی‌گراد و دمای زیر 200 درجه بسیار مقاوم است. به استیل‌های گروه 300 که در برابر زنگ‌زدگی مقاومت بالایی دارند و خاصیت آهنربایی ندارد استیل نگیر گفته می‌شود. همچنین به استیل‌های گروه 400 که در مقابل زنگ زدگی مقاومت کمتر و خاصیت مغناطیس دارند، استیل بگیر می‌گویند.

ورق استیل نگیر 304

یکی از پرمصرف‌ترین و رایج‌ترین نوع فولاد ضدزنگ در بازار است که این ورق به‌صورت رول و شیت در بازار عرضه می‌شود. ورق استیل استنلس زنگ نزن فولادی است که در برابر عوامل مختلفی مانند تغییرات شرایط آب و هوایی، مقاومت در برابر خورندگی، عمر و دوام طولانی همراه با ظاهر زیبا دارد. ازآنجایی‌که این ورق‌ها مقاومت بالایی در برابر خورندگی دارند، هنگام قرارگیری در محیط‌های شیمیایی و اتمسفری، دچار خوردگی و سایش نمی‌شوند. همچنین قابلیت جوشکاری به هر دو روش مقاومتی و ذوبی را دارد. مهم‌ترین ویژگی این ورق قابلیت کشیدگی بدون گسیختگی در ساخت سینک، وان و لوازم آشپزخانه در هنگام تولید است.

سینک استیل.jpg


قیمت ورق استیل نگیر

قیمت ورق استیل نگیر وابسته به عوامل گوناگونی مانند متراژ، گرید ورق استیل، نوع ورق استیل، اندازه و سایز آن است. به‌طور کلی عوامل زیر بر قیمت ورق استیل نگیر تاثیر خواهند گذاشت:
• به دلیل اینکه در ترکیبات این ورق از آلیاژهای مانند نیکل، کروم، منگنز و کربن وجود دارد، بنابراین قیمت این عناصر به‌صورت مستقیم بر روی قیمت ورق استیل تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.
• میزان عرضه و تقاضا یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیر گذار بر قیمت ورق استیل است؛ بدین معنی که هرچقدر میزان عرضه ورق استیل در بازار کمتر باشد، قیمت آن بالاتر خواهد شد.
• باتوجه به اینکه ورق استیل یکی از محصولات وارداتی است که از کشورهای آفریقا جنوبی، چین و تایوان وارد کشور می‌شود؛ بنابراین نوسانات نرخ ارز تاثیر مستقیم بر قیمت آن دارد.
• ضخامت، نوع و وزن فولاد مهم‌ترین عامل تاثیر گذار بر قیمت این ورق‌ها است.
با توجه به نوسانات قیمت استیل نگیر در بازار مشتریان می‌توانند از طریق تماس تلفنی یا مراجعه حضوری از نرخ ورق استیل مطلع شوند. همچنین می‌توانند سفارشات خود را به‌صورت آنلاین ثبت کنند و در محل موردنظر خود دریافت کنند.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با ورق استیل نگیر در سینک ظرف‌شویی آشنا کنیم. همان‌طور که در بالا ذکر کردیم، ورق استیل فولادی است که عناصر اصلی آن شامل آهن و آلیاژهای مانند منگنز، نیکل، کروم و... می‌شود. ورق استیل به‌طورکلی به دو صورت ورق استیل بگیر و ورق استیل نگیر تولید و به بازار عرضه می‌شود. استیل نگیر در صنایع مختلف مانند ساخت سینک ظرف‌شویی، یخچال‌فریزر، کشتی‌سازی و... کاربرد فراوان دارد. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات موردنیاز خود را کسب کرده باشید.​
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا