هزینه درمان شقاق با لیزر و جراحی {دولتی و خصوصی، سال 1402}

استفاده از داروها برای درمان شقاق یا فیشر در مراحل ابتدایی بیماری می‌تواند موثر باشد، اما زمانی‌ که عارضه مزمن شود نیاز به روش‌های جراحی یا لیزر شقاق است. نگرانی بسیاری از بیماران هزینه درمان شقاق با لیزر و جراحی است. با توجه به اینکه مرکزی که به آن مراجعه می‌کنید از چه امکاناتی برخوردار است و دقیقا چه خدماتی را برای درمان شقاق ارائه می‌دهد، هزینه می‌تواند متفاوت باشد. ما در این مطلب روش خاصی را پیشنهاد نمی‌کنیم و قصد داریم با شفاف سازی جزئیات و هزینه‌ها در هر روش، به بیمار کمک کنیم با توجه به توان مالی‌اش بهترین گزینه را انتخاب کند.
شقاق از بیماری‌های شایع و دردناک ناحیه مقعد است که باعث بروز پارگی و شکاف روی دیواره داخلی یا بیرونی مقعد می‌شود. در صورت عدم درمان به موقع، عمق شکاف بیشتر شده و علائم تشدید می‌شود. بنابراین لازم است در صورت ابتلا به بیماری و بروز علائم فیشر هر چه سریع‌تر برای درمان اقدام نمایید. هزینه‌های درمان شقاق در هر روش متفاوت است و بعد از بررسی دقیق وضعیت بیماری تعیین می‌شود.

هزینه درمان شقاق با لیزر سال 1402​

اگر بخواهیم نرخ و هزینه درمان شقاق با لیزر در کلینیک پایتخت را بصورت کلی بگوییم، با توجه به شرایط بیماری این مبلغ از حدود 4 میلیون تا 10 میلیون تومان متغیر است. تعیین قیمت دقیق و هزینه لیزر شقاق به موارد مختلفی وابسته است که مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر است:

  • دستمزد پزشکی که به آن مراجعه می‌کنید
  • امکانات کلینیکی که به آن مراجعه می‌کنید
  • شرایط و وضعیت فیشر (حاد و مزمن)
  • تعداد زخم‌های شقاق یا فیشر
نکته مهم این است که در روش درمان شقاق با لیزر، بیمار فقط یکبار هزینه می‌کند و دوران نقاهت لیزر فیشر بسیار کوتاه است. بنابراین نیازی به گذراندن دوران نقاهت طولانی و هزینه‌های اضافی بعد از عمل نخواهد بود.
در مورد تعیین هزینه درمان شقاق با لیزر باید بگوییم ابتدا بیمار باید معاینه شود تا با توجه میزان وخامت بیماری، هزینه لیزر تعیین گردد. زیرا ممکن است قبل از جراحی با لیزر نیاز به انجام برخی آزمایشات، عکس یا سونوگرافی باشد که در جمع بندی هزینه نهایی موثر است.

مبلغ 4 تا 10 میلیون هزینه لیزر شقاق در کلینیک پایتخت در تهران است، اما ممکن است این هزینه در مراکز درمانی سایر مناطق تهران و شهرهای بزرگ بیشتر هم باشد.

هزینه جراحی شقاق در مراکز خصوصی و دولتی​

در عمل جراحی شقاق به روش سنتی و در بیمارستان دولتی و خصوصی، بیمار باید یک شبانه روز (24 ساعت) بستری و تحت نظر باشد. دوران نقاهت بعد از عمل شقاق هم حدودا 4 هفته است. هزینه عمل در بیمارستان دولتی حدود 3 تا 5 میلیون است که ممکن است بخش زیادی از آن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشد، اما به هر حال هزینه‌ها و مراقبت‌های طولانی بعد از عمل را نمی‌توان نادیده گرفت.

همچنین هزینه جراحی در بیمارستان خصوصی با هزینه بستری حدود 6 تا 12 میلیون تومان است که اگر بیمه تکمیلی داشته باشید، بخشی از این هزینه را پوشش می‌دهد.

مقایسه هزینه لیزر و جراحی شقاق
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا