نکات مهم قبل از خرید کویل فولادی

metallurgy12

عضو انجمن
Cold-Rolled-Steel-Coil-1200x900.jpg

مقدمه

ورق ها و کویل های فولادی نظیر انواع کویل فولاد زنگ نزن 309، کویل ورق استیل 316، کویل ورق استیل 304 و غیره در طیف گسترده ای از گریدها تولید می شوند که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. بنابراین، انتخاب گرید مناسب برای اقتصادی ترین تولید محصولات نهایی با کیفیت بالا ضروری است. گروه فلز می تواند به مشتریان کمک کند تا بهترین گرید را برای هر برنامه انتخاب کنند. در این تحقیق پارامترهای مهم در تولید، نگهداری و انتخاب انواع کویل فولادی بیان گردیده است.

- آبکاری

چنانچه لازم باشد ورق های فولادی تحت عملیات آبکاری یا پوشش دهی قرار گیرند، لازم است ابتدا کلیه آلودگی های سطحی حذف گردد. به عنوان مثال برای محافظت از ورق های نورد گرم اسیدشویی شده، از روغن بر روی سطح آنها استفاده می گردد، یا در حین فرآیند شکل دهی از روغن روان کننده استفاده می شود که می تواند بر روی سطح باقی مانده و باعث خوردگی و زنگ زدگی ورقهای فولادی شود. لذا تمام آثار این روغن و ناخالصی های موجود در سطح باید قبل از شروع عملیات آبکاری حذف شود.
چربی زدایی را می توان با روش های مختلفی از جمله امولسیون ها، پاک کننده های قلیایی و غیره انجام داد. رایج ترین پاک کننده های قلیایی شامل سود سوزآور، سود کربنیک و سیلیکات سدیم است. زمان، دما و هم زدن عوامل تعیین کننده در چربی زدایی هستند. یک سورفکتانت اضافه شده به محلول معمولاً اثر چربی زدایی را بهبود می بخشد. انواع فولادی که حاوی مقدار قابل توجهی سیلیکون هستند می توانند باعث آبکاری معیوب شوند.

8dd609c80e89ca8c37d9232c0ed2b0b8.jpg

- جلوگیری از خوردگی ورق ها

به منظور ایجاد حداکثر محافظت در برابر زنگ زدگی و در عین حال تسهیل گریس زدایی، ورق های نورد گرم به آرامی و به طور یکنواخت با روغنی که ویسکوزیته پایینی دارد و به راحتی جدا می شود اما همچنان محافظت عالی در برابر زنگ زدگی را ایجاد می کند، پردازش می شوند. از آنجایی که ورق ها فقط کمی روغن کاری می شوند، اگر پس از باز کردن بسته بندی برای مدت طولانی مورد استفاده قرار نگیرند، ممکن است زنگ بزنند. بنابراین، ورق های بسته بندی نشده باید بدون تاخیر بی درنگ استفاده شوند. زمانی که شرایط تولید ایجاب می کند که ورق های بسته بندی نشده را برای مدت معینی قبل از رنگ آمیزی یا آبکاری در معرض اتمسفر قرار دهید، اقدامات احتیاطی زیر باید انجام شود:
- از آنجایی که رطوبت بیش از 70 درصد معمولاً تشکیل زنگ را تسریع می کند، ورق ها باید در محیطی با رطوبت کمتر از 60 درصد نگهداری شوند.
- آلودگی هوا نیز بر زنگ زدگی تأثیر می گذارد.
- مواد جاذب رطوبت مانند گاز اسید هیدروکلریک، گاز کلرید آمونیوم و ذرات نمک آب دریا زنگ زدگی را تسریع می کنند حتی زمانی که رطوبت 60 درصد یا کمتر باشد یا دما بالاتر از نقطه شبنم باشد.
- گرد و غبار و لکه های موجود بر روی سطح باعث شکستن لایه محافظ روغن، ایجاد فعالیت گالوانیکی موضعی با فلز پایه و ایجاد زنگ زدگی می شود.

- جوشکاری

تولید محصولات نهایی رضایت بخش به شدت به انتخاب روش های جوشکاری مناسب و مهارت های جوشکار بستگی دارد. ورق های فولادی ممکن است به یکی از روش های زیر جوش داده شوند. روش مناسب باید بر اساس ظاهر و استحکام مورد نیاز محصولات نهایی و همچنین ملاحظات اقتصادی تعیین شود.

● جوش گاز

برای جوشکاری اکسی استیلن باید از بالاترین عیار ممکن استیلن استفاده شود. برای این روش باید از الکترود یا میله های JIS Specification Z 3201 Gas Welding Rods for Mild Steel استفاده می شود.

● جوشکاری زیر آب

از الکترودهای تولید شده با مشخصات JIS Z 3211 (الکترودهای پوشیده شده برای فولاد ملایم)، انواع تیتانیا یا تیتانیا آهکی با اکسیژن بالا به دلیل ظرفیت تولید ظاهر مهره و نفوذ عالی توصیه می شوند.

5-Uses-of-Steel-Coils.jpg


● جوشکاری مقاومتی

- در جوشکاری مقاومتی اگر اتصال جوش شده به شکل ناگت نباشد، نمی توان استحکام جوش کافی را به دست آورد.
- جوشکاری درز: جوشکاری درز را می توان نوعی از جوشکاری نقطه ای پیوسته در نظر گرفت. جوش های درز خوب با افزایش جریان الکتریکی به 1.5 تا 2.0 برابر و فشار 1.2 تا 1.6 برابر جوشکاری نقطه ای به دست می آیند.

- کویل فولادی

استفاده از کویل ها به طور کلی مزیت بیشتری نسبت به استفاده از ورق های فولادی به عنوان وسیله ای برای بهبود نسبت بازده و خودکارسازی خط تولید دارد. کویل ماده ای است که ورق از آن بریده می شود و دارای ویژگی هایی است که با مشخصات یک ورق متفاوت است. بنابراین استفاده موثر از کویل باعث بهبود بهره وری می گردد.

● استفاده از مواد کویل

کویل ها ممکن است حاوی بخش های معیوب باشند که به عیوب سطح نسبت داده می شود، بنابراین بازرسی، انتخاب و اصلاح ضروری است. بخش‌های خارج از گیج در هر دو لبه سیم‌پیچ‌ها معمولاً حذف می‌شوند، اما بخش‌های خارج از گیج در جوش‌ها و مجاورت آن‌ها ممکن است شامل شود، که باید توجه لازم را به آن پرداخت. کیفیت مواد کویل تفاوتی با ورق ندارد.​
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا