لمینت، راهکاری آسان برای زیبایی

d43df83c-eb2a-47ed-88b1-4e98fb150d4b.jpeg

لمینت متحرک دندان چیست؟


لمینت متحرک یا “اسنپ‌آن‌اسمایل” که گاهی به آن کامپوزیت متحرک هم گفته می شود، کاور یا روکش نازکی است که روی دندان قرار می گیرد و مانند یک پوشش تا حدی می تواند عیب و ایراد دندان ها را پنهان کند و ظاهر بهتری به دندان ها و لبخند شما بدهد.

این ابزار در حقیقت یک پلاک متحرک است که از نوعی پلیمر غیرسمی یا صمغ دندان با فناوری خاصی در لابراتوار به تناسب شکل و قالب هر دندان ساخته می شود. اما در سالهای اخیر لمینت های متحرکی در بازار رواج پیدا کرده که به شکل آماده و از پیش ساخته و با قیمت خیلی پایین به فروش می رسد که البته در مورد آنها هم توضیح داده خواهد شد.

این وسیله به این علت لمینت نامیده می شود که هدف آن مانند لمینت دندان دائم، پوشاندن عیوب دندان و زیباتر کردن ظاهر دندان هاست و متحرک بودن آن به این معنی است که یک روکش دائمی نیست و از روی دندان برداشته می شود.

در واقع شما تنها وقتی که می خواهید به مهمانی یا جلسه مهمی بروید آن را روی دندان قرار می دهید و برای غذا خوردن و شب، موقع خوابیدن باید آن را از روی دندان بردارید.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان (Dental laminate) که گاهی به آن ونیر (Veneer) نیز می گویند، روکش نازکی است که همرنگ دندان است و برای لبخند زیبا و ظاهر کلی فرد طراحی شده است. وقتی قطعات کوچک لمینت روی دندان ها قرار می‌گیرند، سبب تغییر رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان‌ها به وضعیت دلخواه فرد می شوند. لمینت‌ها جز مزایای زیبایی شناختی، مزایای دیگری هم دارند از جمله اینکه در مقایسه با مینای دندان، مقاومت و قدرت دندان ها را می افزایند و با پوشاندن ناهمترازی و دیگر عیوب دندان، ردیف دندانها را مرتب و یکنواخت نشان می دهند.

لمینت‌ها را می‌شود از جنس پرسلن (چینی)، یا مواد کامپوزیت رزین تهیه نمود. لمینت های دندان چینی بهتر از کامپوزیت رزین در مقابل لکه ها مقاومت می کنند. بعضی‌ها روکش های پرسلن را از این لحاظ که در برابر لکه‌ها مقاوم‌ترند و ویژگی‌های بازتابش نور در آنان به دندان‌های طبیعی نزدیک‌تر است، ترجیح می دهند. شما باید برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین مواد روکش برای دندانهایتان با دندانپزشک مشورت کنید.


هزینه لمینت دندان

هزینه لمینت بستگی به مقدار و نوع مواد به کار رفته، مقدار تغییرات مورد نظر، تجربه و تخصص دندانپزشک دارد. لمینت در زمره اقدامات زیبایی محسوب شده و مشمول خدمات بیمه‌ای نیست. معمولاً قیمت لمینت دندان در سال 1401 در دندانپزشکی های شهر تهران در حدود 3 تا 5 میلیون تومان برای هر دندان متغیر است.

فرق لمینت با کامپوزیت چیست؟

روش های لمینت و کامپوزیت از درمان های جدید و موثر در علم دندانپزشکی امروزی هستند و هر کدام از این روش ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.
برای دندان و لبخند زیبا و ترمیم دندان عموما از لمینت و کامپوزیت استفاده می کنند.

عوارض لمینت دندان چیست؟

  • عدم امکان ترمیم : در مواقعی که دندان دچار شکستگی یا پریدگی شود امکان ترمیم مجدد وجود ندارد و باید حتما آن را عوض کنید.
  • عدم برگشت پذیری لمینت : با توجه به این که در زمان قرار دادن لمینت بر روی دندان ها مقداری از لایه سطحی دندان تراشیده می شود نمی توانید بعد از مدتی استفاده، آن را بردارید و جای آن را با چیز دیگری پر کنید. به همین علت افرادی که نمی خواهند برای همیشه این حالت را تجربه کنند بهتر است از روش های دیگر مثل کامپوزیت دندان برای زیبایی دندان های خود استفاده کنند.
  • قیمت بالا
  • ایجاد حساسیت های دندانی
  • امکان پوسیدگی دندان در مواقع انجام لمینت توسط افراد غیر متخصص

انواع لمینت دندان

لمینت دندان دو نوع ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی دارد که نوع لمینت کامپوزیتی دندان به علت انتخاب نوع رنگ و ضخامت کمی که دارد (معمولا ۵/۰ میلی متر است) و همینطور عدم نیاز به تراش دندان محبوبیت بالاتری دارند. از دیگر محاسن لمینت کامپوزیتی به اصلاح طرح لبخند و فرم دهی آن با توجه به فیزیک صورت می توان اشاره کرد. همچنین شما می توانید از خدمات ترمیم دندان که به آسانی توسط متخصص انجام می‌ شود بهره بگیرید.

لمینت سرامیکی دندان یا پرسلن ونیر که قیمت آن نسبتاً از نوع کامپوزیتی بالاتر است، در اکثر موارد نیاز به تراش و گاهی فرم دهی دندان دارد و معمولا در لابراتوار ساخته می شود اما از نظر انتخاب نوع جنس و شفافیت تنوع بیشتری دارد و البته ظاهر زیبای آن که از مهمترین پارامترهای انتخاب به وسیله افراد است. به علت کیفیت و ماندگاری بیشتر، این نوع لمینت برای افراد بهتر است.
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا