فیلم های ضد آمریکایی

فیلم های ضد آمریکا​

در این تاپیک فیلم های سینمایی که ضد سیاست های غلط و ظالمانه آمریکا بر علیه مردم خودش و سایر کشور ها ساخته شده است را معرفی میکنیم .

فیلم عفو عادلانه​

فیلم سینمایی جدید «عفو عادلانه» Just Mercy به کارگردانی «دستین دنیل کرتون».


در خلاصه داستان فیلم با بازی مایکل بی.جردن، جیمی فاکس، بری لارسون و اوشی جکسون جونیور آمده است: در آمریکا مردی سیاه پوست که در جنگل درخت ها را قطع کرده و در کامیونش بار می زند؛ به جرم قتل یک سفید پوست، دستگیر می شود. پلیسِ نژاد پرستِ آمریکا برای آن که برای این قتل الزاماً مجرمی پیدا کند و در میان سیاه پوستان ایجاد وحشت کند؛ با پرونده ای ساختگی وی را متهم به قتل می کند. اما وکیلش علی رغم مخالفت شهردار و ... که همگی سفید پوست هستند؛ بی گناهی وی را اثبات و او را آزاد می کند.
فیلم نگاهی است به فساد موجود در سیستم قضایی که می‌تواند مرد سیاه‌پوست بی‌گناهی را به پای دار بکشد.​

فیلم عفو عادلانه.jpg
 

نورالدین

عضو انجمن

فیلم امپراتور (Emperor)​

خلاصه داستان : یک برده فراری به نام شیلدز گرین، تلاش می کند که همراه خانواده اش به نواحی شمالی آمریکا بگریزد. در ادامه، او با یکی از مخالفان سرسخت قانون برده داری به نام جان براون متحد می شود و...

بازیگران : Ben Robson، Bruce Dern، James Cromwell
کارگردان : Mark Amin

فیلم امپراتور.jpg


خوب است به سریال امپراتور که در سال 2015 ساخته شد اشاره کنیم .
این سریال ارتباطی با داستان فیلم امپراتور 2020 ندارد ولی نکته تامل برانگیز این که در تاریخ 9 بهمن ۱۳۹۷ «ژوسی اسمالِت» هنرپیشه سریال «امپراتور» مورد حمله دو نفر قرار گرفت .

این هنرپیشه ۳۶ ساله در حال خروج از رستوران در بلوک ۳۰۰ در قسمت شمال شرقی خیابان «واتر استریت» بود که دو نفر با دشنام‌های نژادی به او حمله‌ور شدند. آنها سپس به ضرب و شتم پرداخته و او را با ضربات مشت مورد حمله قرار دادند و بعد ماده شیمیایی نامعلومی روی سر و صورت او پاشیدند. یکی از این دو نفر حین حمله، طنابی به دور گردن این هنرپیشه انداخت. و قصد داشت وی را به دار بیاویزد که با دخالت پلیس نتوانست این کار را انجام دهد .
 
آخرین ویرایش:

زیباکلام

عضو انجمن

فیلم بانکدار​

بانکدار (The Banker‎) یک فیلم درام آمریکایی به کارگردانی جرج نلفی است. از بازیگران این فیلم می‌توان به ساموئل ال. جکسون، آنتونی مکی و نیکلاس هولت اشاره کرد. اکران اولیه بانکدار در ۲۱ نوامبر ۲۰۱۹ در بنیاد فیلم آمریکا و اکران عمومی محدود آن در ۶ دسامبر ۲۰۱۹ بود. پخش دیجیتالی این فیلم در ۲۱ ژانویه ۲۰۲۰ توسط اپل تی‌وی پلاس صورت پذیرفت.

فیلم بانکدار.jpg

داستان​

بانکدار داستان واقعی دو کارآفرین سیاهپوست را با نام‌های برنارد گرت و جو موریس را دنبال می‌کند، که به خاطر شرایط نژادپرستانه دهه ۵۰ میلادی، مردی سفیدپوست به نام مت استاینر را استخدام می‌کنند تا مدیریت نمایشی فعالیت‌های تجاری آن‌ها را بر عهده بگیرد.
فیلم The Banker، از ظلم نابرابری اجتماعی خبر می‌دهد، ظلم بزرگی که خدا می‌داند چه گرفتاری‌هایی در طول تاریخ به وجود آورده و به وجود خواهد آورد؛ فیلم این پیام را انتقال می‌دهد که هیچ انسانی به خاطر رنگ و نژاد و قبیله، از دیگر انسان‌ها برتر نیست، بلکه هوش و مسئولیت پذیری، انسان‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. شخصیت برنارد نشان می‌دهد که چه کار‌هایی از دستش بر می‌آید، او با اعمال هوشمندانه و آرمان‌گرایانه اش، به همه سفید‌پوست‌ها نشان می‌دهد که شرط برتر بودن، رنگ پوست نیست، بلکه هوش و عمل است. وجود شخصیت سفید‌پوست مت استاینر، برای رساندن این پیام، بسیار مفید است و نشان می‌دهد که مشکل این فیلم یا سفید‌پوست‌ها نیست، بلکه با نژاد‌پرستی آن‌ها است.
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا