فواید تخم مرغ برای پوست صورت

تخم ‌مرغ عنصر اصلی در بسیاری از دستورالعمل‌ های آشپزی، از املت گرفته تا کیک ‌ها و غذاهای سرخ کردنی محسوب می ‌شود. اما آیا می ‌دانید که سفیده تخم مرغ ممکن است حاوی برخی فواید برای پوست باشد؟ ماسک های صورت تخم مرغ به عنوان حالت دهنده پوست، کاهش چربی پوست و حتی جوانسازی پوست به فروش می‌ رسند. ما در این مقاله به بررسی سفیده تخم مرغ و فوایدی که ماسک آن برای پوست دارد می‌ پردازیم.

فواید ماسک سفیده تخم مرغ برای پوست

گفته می ‌شود که ماسک سفیده تخم مرغ به درمان چندین بیماری پوستی کمک می‌ کند (چروک‌ های ریز و درشت و غیره.) همچنین گفته می‌ شود که می‌ توانید از سفیده تخم مرغ برای روشن کردن پوست استفاده کنید. این لیست از خواص بسیار حیرت‌انگیز است! اما آیا این ادعاها صحیح هستند؟ برای تعیین اعتبار این ادعاها، به بررسی این موضوع می پردازیم که هر یک از عناصر موجود در تخم مرغ، چطور بر روی پوست تاثیر می ‌گذارند.

تقویت آب رسانی پوست

یکی از فواید استفاده از سفیده تخم مرغ، توانایی آن در افزایش آب رسانی پوست است. پروتئین‌ های موجود در ماسک صورت سفیده تخم مرغ به عنوان نوعی ماده مرطوب‌ کننده عمل می‌ کنند. هیومکتانت ماده ای مرطوب کننده محسوب می‌شود که دارای ساختاری مولکولی با چندین گروه هیدروفیلیک (آب دوست) مانند گروه ‌های هیدروکسیل (OH) و / یا آمین‌ها () است.

آلبومین سفیده تخم مرغ همانند بسیاری از پروتئین های موجود در سفیده تخم مرغ، دارای ساختار شیمیایی حاوی هر دو گروه OH و است. گروه های OH و NH با آب پیوند هیدروژنی برقرار می‌ کنند، یعنی این پروه‌ها اساساً مولکول آب را «چنگ می‌ زنند» و آن را بر روی پوست نگه می دارند. رطوبت‌گیرها باعث کند شدن تبخیر آب می شوند و بنابراین پوست را مرطوب نگه می دارند.

جوانسازی پوست

از آنجا که پروتئین‌ های موجود در ماسک صورت سفیده تخم مرغ می ‌توانند به حفظ رطوبت در پوست کمک کنند، ممکن است برخی خواص موقتی ضد پیری ایجاد نمایند. این به این دلیل است که آب رسانی زیاد سبب حجم بالای پوست می‌شود که به طور موثری پوست را پر گوشت نشان می‌دهد و باعث می‌شود خطوط و چین و چروک‌ ها کمتر دیده شوند. با این حال، این اثر گذرا و موقتی است (به محض کاهش میزان رطوبت پوست، خطوط و چین و چروک‌ ها به اندازه اصلی خود بر می گردند). به همین دلیل، می ‌توان از ماسک صورت سفیده تخم مرغ برای ایجاد اثر سفت شدن موقت پوست استفاده کرد.

از بین بردن باکتری عامل جوش

یکی دیگر از فواید استفاده از ماسک صورت سفیده تخم مرغ، خاصیت ضد باکتریایی آن است که به دلیل پروتئین لیزوزیم ایجاد می ‌گردد. لیزوزیم توانایی لیز کردن (شکستن) دیواره برخی از باکتری‌های گرم مثبت را دارد. باکتری پروپیونی باکتریوم آکنه، باکتری گرم مثبت است که سبب ایجاد آکنه می‌ شود.

به گفته دکتر نابت تاجمیر ریاحی متخصص پوست، ضایعات پوستی خفیف هنگام مسدود شدن منافذ با چربی و سلول ‌های مرده پوست ایجاد می شوند. سپس، باکتری ‌های پروپیونی باکتریوم جمع شده و منافذ ملتهب می ‌شود و در نهایت منجر به تشکیل جوش می ‌شود. از آنجا که پروتئین لیزوزیم موجود در سفید تخم مرغ می ‌تواند سبب از بین رفتن پروپیونی باکتریوم شود، ماسک صورت سفیده تخم مرغ می ‌تواند به جلوگیری از ایجاد ضایعات پوستی کمک کند.

ماسک صورت سفیده تخم مرغ می ‌تواند به جذب چربی اضافی پوست نیز کمک کند، در نتیجه، به کاهش احتمال مسدود شدن منافذ پوست نیز کمک می کند.

1.jpg

مواد مغذی و فواید زرده تخم مرغ برای پوست

مواد مغذی موجود در زرده تخم مرغ که پوست از آن بهره می‌برد:

فواید پوستیمواد مغزی
عنصر سازنده بافت پوست است. خاصیت ارتجاعی و ترمیم پوست را تقویت می کند.پروتئین
پوست خشک، پوسته پوسته و خارش دار را التیام می‌بخشد.ویتامین A
به حفاظت از سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد کمک می کند.ویتامین B2
بیماری‌های التهابی پوست را درمان می کند. پوست را آب رسانی می کند.ویتامین B3
روند پیری پوست را کند می کند. جوش و آکنه را درمان می کند.روی

ادامه مطلب در لینک زیر:
https://namnak.com/benefits-of-egg-mask.p82700
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا