علت درد قفسه سینه حین نفس کشیدن

یکی از دلایل درد قفسه سینه حین نفس کشیدن پریکاردیت حاد می باشد. از علائم شایع پریکاردیت حاد می توان به درد تیز و خنجر مانند در قفسه اشاره کرد که معمولاً بسیار سریع اتفاق می افتد. این درد اغلب در وسط یا سمت چپ قفسه سینه به وجود می آید و ممکن است به یک یا هر دو شانه انتشار پیدا کند. نشستن و خم شدن رو به جلو معمولاً درد را تسکین می دهد، در حالیکه نشستن و نفس عمیق کشیدن می تواند آن را تشدید کند.

برخی از افراد این درد را به صورت یک درد خفیف یا فشار در قفسه سینه خود توصیف می کنند. درد قفسه سینه ممکن است شبیه به حمله ی قلبی به نظر برسد. در صورت تجربه درد در قفسه سینه، فوراً با اورژانس تماس بگیرید، زیرا ممکن است در معرض حمله قلبی قرار داشته باشید. تب، از دیگر علائم شایع پریکاردیت حاد می باشد. از علائم دیگر می توان به ضعف، تنفس دشوار و سرفه اشاره کرد.

در این شرایط تپش قلب خیلی آهسته، نامنظم و یا بسیار سخت و سریع نیز ممکن است رخ دهد و می تواند نشانه ی درگیری بافت عمیق تر قلب باشد. پریکاردیت مزمن اغلب اوقات موجب خستگی، سرفه و تنگی نفس می شود. این نوع پریکاردیت معمولاً دردی به همراه ندارد. موارد شدید پریکاردیت مزمن می تواند منجر به ورم معده و پاها و نیز فشار خون پایین شود.

عوارض پریکاردیت قلب​


در بیشتر موارد نگرانی بابت عواقب علت درد قلب، درد را مضاعف میکند آگاهی از عوارض این بیماری میتواند به کنترل شرایط کمک کند. دو مورد از عوارض جدی پریکاردیت، تامپوناد قلبی و پریکاردیت انقباضی مزمن می باشند:

1_ تامپوناد قلبی​


این عارضه در صورتی رخ می د هد که مایع زیادی در کیسه اطراف قلب جمع شود و به قلب فشار وارد کند. این امر باعث می شود خون به اندازه کافی در قلب جمع نشود، بنابراین خون کمتری از قلب خارج می شود و موجب افت شدید فشار خون می شود. تامپوناد قلبی درمان نشده می تواند کُشنده باشد.

2_ پریکاردیت انقباضی مزمن​


یک بیماری نادر است که پیشرفت آن زمان می برد. این بیماری منجر به تشکیل بافت اسکار مانند در سرتاسر کیسه اطراف قلب می شود. وقتی که کیسه سفت می شود و قادر به حرکت صحیح نیست، بافت زخمی به قلب فشار وارد می کند و از عملکرد صحیح آن جلوگیری می کند.

تشخیص پریکاردیت​


متخصص قلب و عروق ممکن است از شما در مورد ابتلا به بیماری های زیر در گذشته سؤال کند:

  • عفونت تنفسی یا نوعی بیماری شبیه به آنفلوانزا
  • حمله قلبی اخیر یا آسیب به قفسه سینه
  • سایر مشکلات پزشکی
مشاهده ادامه مطلب و درمان
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا