انواع علت درد روی پا (تشخیص و درمان) به همراه عکس

درد روی پا یکی از مشکلات رایج میان افراد است. هر گامی که برداشته می‌شود نیرویی معادل یک و نیم برابر وزن بدن را به پاها وارد می‌کند. در بیشتر موارد، درد روی پا به واسطه صدمه، استفاده بیش از حد، فرسایش یا کفش‌های نامناسب ایجاد می‌شود.

انواع درد روی پا​

درد روی پا می‌تواند در موقعیت‌های متفاوتی ایجاد شود، شایع ترین دلیل این مشکل فعالیت بیش از حد در موقعیت‌هایی نظیر دویدن، پریدن یا شوت کردن است. مشکلاتی که به دلیل فعالیت بیش از حد ایجاد می‌شوند عبارتند از:

درد روی پنجه پا یا التهاب تاندون اکستانسور

این مشکل به واسطه پوشیدن کفش‌های تنگ و یا فعالیت بیش از حد ایجاد می‌شود. در این حالت تاندون‌هایی که در پنجه پا وجود دارند و پا و انگشتان را به سمت بالا می‌کشند، ملتهب می‌شوند و درد زیادی برای فرد ایجاد می‌کنند.

این بیماری که یکی از علت های درد روی پا هنگام راه رفتن است، عبارت است از التهاب تاندون‌های روی پا. این تاندون‌ها حرکت انگشتان را هدایت می‌کنند. علائم این بیماری شامل افزایش تدریجی درد در پنجه و روی پا، ورم کردن پا و حساسیت پنجه و روی پا به لمس می‌باشند. این بیماری ناراحتی‌های شدیدی در زمان پوشیدن کفش ایجاد می‌کند.
علت این بیماری استفاده از کفش‌های تنگ، صاف بودن کف پا، ایستادن یا راه رفتن بیش از حد، سفتی عضلات و دویدن در نقاط ناهموار می‌باشد.
extensor-tendons.jpg

شکستگی‌های استخوانی در پاها

درد پا می‌تواند ناشی از شکستگی‌های استخوان‌های متاتارس باشد، این استخوان‌ها در بالای پنجه پا قرار دارند. این آسیب می‌تواند با ورم کردن پنجه همراه شود.

دلایل دیگری که موجب درد روی پا می‌شوند عبارتند از:

نقرس

این مشکل می‌تواند موجب درد شدید و ناگهانی به همراه التهاب و قرمزی در مفصل انگشت بزرگ پا (جایی که انگشت به استخوان های کف پا مفصل می شود) شود.

نقرس پا نوعی التهاب مفصل است که بر اثر تشکیل کریستال‌های اسید اوریک در مفاصلی نظیر مفصل انگشت شست پا به وجود می آید. این مشکل به دلیل افزایش سطح اسید اوریک در بدن ایجاد می‌شود. علائم این بیماری شروع ناگهانی درد خصوصا در شب‌ها، قرمزی، ورم و داغ شدن پا هستند. عوامل زمینه ساز این مشکل رژیم غذایی پر از گوشت قرمز، مسائل ارثی، چاقی و دیابت هستند.

درد عصبی پا​

این مشکل به دلیل فشار یا آسیب به عصب پا یا بخش پایینی کمر ایجاد می‌شود. علائم این بیماری شامل سوزش پا، تیر کشیدن، سوزن سوزن شدن، بی حسی و ضعف پنجه پا می‌شود. دلایل ایجاد این حالت، التهاب یا صدمه به عصب، تغییر شکل ستون فقرات و برآمدگی دیسک هستند.
nerve.jpg

مطالعه ی دیگر بیماری ها و ادامه مطلب در سایت منبع: https://dr-rezanaderi.com
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا