سرلاک دادن به جوجه کاسکو

sanazhedayati

تازه وارد
جوجه و پرندگان نیازهای غذایی بسیار خاصی دارند. بسته به سن و گونه آن ها، جوجه های کاسکو باید در فاصله زمانی های کم و هر نیم تا دو ساعت یکبار تغذیه شوند و رژیم غذایی غنی برای تامین پروتئین کافی مصرف کنند تا رشد سالم آن ها را تضمین کند. مدل های مختلف سرلاک برای تغذیه جوجه پرندگان موجود است که باید بر اساس گونه پرنده آن را انتخاب کنید. تغییر در رژیم غذایی ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود. بهتر است برای انتخاب بهترین سرلاک با دامپزشک یا یک پرورش دهنده باتجربه پرندگان مشورت کنید.



سرلاک جوجه کاسکو باید برای هر بار تغذیه، تازه تهیه شود. سرلاک مانده از وعده غذایی قبلی نباید برای وعده بعدی استفاده شود چرا که بستری مناسب برای رشد باکتری های مضر و مخمر است. سرلاک باید به طور یکنواخت مخلوط شود و دمای آن مناسب باشد.



دمای غذا باید در کل مخلوط حدود 39 درجه تا 41 درجه سانتیگراد باشد و باید با دماسنج اندازه گیری شود. غذایی که خیلی گرم باشد ممکن است باعث سوختگی شدید شود. غذایی که بیش از حد سرد باشد ممکن است توسط جوجه پس زده شود و یا هضم را کٌند کند. سرلاک ها دستورالعمل های خاصی را روی بسته بندی خود دارند که نحوه ترکیب و تهیه آن ها را توضیح می دهند.

سرلاک پرنده اوشکایا مناسب برای جوجه تازه متولد شده انواع طوطی ها مانند عروس هلندی، کوتوله برزیلی، رزیلا، کاسکو، کاکادو، ملنگو، طوطی سبز و مرغ عشق می باشد. این غذا پروبیوتیک بوده و با تنظیم باکتری ها و آنزیم ها کارکرد دستگاه گوارش جوجه را بهبود می بخشد و جذب مواد مغذی غذا را افزایش داده و باعث رشد بهتر جوجه می گردد.

نحوه سرلاک دادن به جوجه کاسکو​

میزان و دفعات تغذیه بستگی به سن جوجه و فرمول سرلاک مورد استفاده دارد. تعداد دفعات غذا دادن به یک جوجه بیشتر از پرنده بالغ است. جوجه های کمتر از یک هفته باید 6-10 بار در روز (هر 2-3 ساعت) تغذیه شوند.

جوجه های کاسکو در حدود 12 هفتگی یاد می گیرند که غذا بخورند. اما آن ها در ابتدا قادر نیستند به تنهایی از عهده این کار بربیایند و برای تغذیه به شما نیاز دارند. متأسفانه بسیاری از پرندگان قبل از دان خور شدن فروخته می شوند و چند روز پس از فروش از گرسنگی می میرند زیرا به خریدار گفته نشده است چطور باید جوجه کاسکوی خود را دان خور کند.

اگر جوجه کاسکوی خود را از جایی خریده اید یا از کسی گرفته اید بهتر است بپرسید که قبلا به او چه غذایی می دانند و در صورتی که چنین امکانی نداشتید و یا یا به تازگی جوجه های خودتان به دنیا آمده اند و آماده غذا خوردن هستند یکی از برندهای معتبر موجود در فروشگاه های حیوانات خانگی را بخرید که برای کاسکوها مناسب هستند.

برندهای خوب بسیاری در بازار موجود است و فروشنده فروشگاه می تواند به شما مشاوره دهد. سپس باید تصمیم بگیرید که تغدیه را سرنگ شروع می کنید یا قاشق.

روش تغذیه جوجه کاسکو با سرنگ یا قاشق!​

همیشه قبل از غذا دادن به جوجه کاسکوی خود ابتدا دستان خود را بشویید و خشک کنید و سرلاک را تهیه کنید. طبق دستور آب گرم را با سرلاک مخلوط کنید. هرگز غذای مخلوط شده را در مایکروویو گرم نکنید. شما باید بتوانید انگشت خود را بدون اینکه بسوزد داخل غذا فرو ببرید، برای اطمینان از دمای مناسب غذا از دماسنج استفاده کنید. هر بار که سرنگ تغذیه را پر می کنید سرلاک را هم بزنید و درجه حرارت آن را بررسی کنید.

دمای مناسب غذا برای افزایش وزن سالم جوجه کاسکو بسیار مهم است. سرلاکی را که خیلی غلیظ است، به جوجه خود ندهید. مقدار آب برای آبرسانی مناسب جوجه کاسکو حیاتی است، در نتیجه برای به دست آمدن یک مخلوط با غلظت مناسب حتما طبق دستور غذا مقدار آب و پودر سرلاک را با هم مخلوط کنید.

دو روش متداول تغذیه جوجه پرندگان، سرنگ یا قاشق است. شما می توانید با گرفتن یک قاشق کوچک فلزی و خم کردن کناره ها به شکل V انگلیسی، سرلاک را به جوجه بدهید. نوک قاشق را به آرامی به دهان جوجه ها نزدیک کنید و قاشق را کمی بالا بیاورید تا جوجه بتواند سرلاک داخل آن را بخورد.





هنگام تغذیه جوجه خود را گرم و دور از باد نگه دارید. برای شروع، به آرامی روی قسمت نرم لبه داخلی منقارش را با سرنگ تغذیه پر شده لمس کنید. هنگامی که جوجه منقار خود را باز کرد، سرنگ را به پشت زبان، به سمت عقب یا دو طرف گلویش بچرخانید، و از ریختن سرلاک در مرکز گلو خودداری کنید. سرنگ را به آرامی فشرده کنید و اجازه ندهید سرلاک سرریز شود.

هربار بعد از غذا دادن، نوک جوجه را تمیز کنید تا از چسبیدن سرلاک به پرهایش جلوگیری کنید و همچنین سرنگ یا قاشق استفاده شده را به خوبی تمیز نمایید.



  • حتماً به جوجه کاسکوی خود فرصت دهید بین لقمه های غذا نفس بکشد.
  • سعی نکنید با سرعت و پشت سر هم سرنگ یا قاشق رو به منقارش ببرید.
  • مقداری به جوجه غذا بدهید که چینه داش پر شود.

  • هرگز بیش از اندازه به جوجه کاسکو خود غذا ندهید چرا که ممکن است منجر به مرگ شود.

برنامه غذایی برای تغذیه جوجه کاسکو با سرلاک​

از برنامه زیر به عنوان راهنمایی برای تغذیه جوجه استفاده کنید. جوجه ها با سرعت های مختلف رشد می کنند و بنابراین نیاز آن ها به غذا با هم متفاوت است. اطمینان پیدا کنید که چینه دان جوجه شما حداقل یکبار در طول 24 ساعت خالی شود.

  • تا 2 هفتگی – 10 بار در روز – هر 2 ساعت یکبار
  • 2 تا 3 هفتگی – 6 بار در روز – هر 3 ساعت یکبار
  • 3 تا 4 هفتگی – 4 بار در روز – هر 4 ساعت یکبار
  • 4 تا 5 هفتگی – 4 بار در روز – هر 5 ساعت یکبار
  • 5 تا 10 هفتگی – 3 بار در روز – هر 7 ساعت یکبار
  • 10 تا 13 هفتگی – 2 بار در روز – هر 12 ساعت یکبار
  • 13 تا 16 هفتگی – 1 بار در روز – هر 24 ساعت یکبار
بعد از اینکه جوجه شما به 7-8 هفتگی رسید وقت آن است که شروع به دان خوردن کند. غذای پلت شده یک غذای ایمن است که با اضافه کردن دانه، میوه و گیاهان می توانید به جوجه کاسکوی خود بدهید.

همچنین در کنار غذای او یک ظرف آب جداگانه داشته باشید. چینه دان جوجه خود را قبل از تغذیه شبانه بررسی کنید تا ببینید چه مقدار غذا خورده است. برای جلوگیری از آلودگی، پلت و سبزیجات مانده را از قفس بردارید و آن را تمیز کنید.

منبع: shahrpet.com
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا