راهنمای خرید یک سشوار خوب

http://roozmenu.com/

تازه وارد
برای انتخاب سشوار مناسب چه عواملی را در نظر می‌گیرید؟ آیا با نکات و ویژگی‌هایی که در هنگام خرید سشوار باید به آن‌ها توجه کنید آشنا هستید؟

انتخاب یک سشوار بی‌کیفیت، می‌تواند سلامتی موهای شما را تا حد زیادی تهدید کند. سشوار، مناسب موهای شما را خوش حالت کرده و از شکستن و وز شدن آن جلوگیری می‌کند. اما انتخاب یک سشوار خوب، چندان کار راحتی نیست و باید در هنگام خرید آن معیار‌های زیادی را در نظر گرفت. در این مقاله از آچارباز درباره راهنمای خرید یک سشوار خوب قصد داریم به ویژگی‌هایی که برای خرید سشوار خوب باید بدانیم اشاره کنیم.

بهترین مارک سشوار کدام است؟​

اگر برای خرید سشوار به فروشگاه‌های آرایشی رفته باشید با انبوهی از برند‌ها و مارک‌های مختلف که بسیاری از آنها برای شما ناشناخته هستند مواجه خواهید شد. در چنین شرایطی انتخاب بسیار سخت است، زیرا گزینه‌های زیادی را برای انتخاب دارید، اما تعدد برند‌ها شما را مردد و گیج کرده‌است. قبل از خرید دستگاه باید بدانید که زیبایی و درخشش موهای شما به معروف بودن برند و یا قیمت بالای سشوار ربطی ندارد. برای انتخاب سشوار مناسب ابتدا باید یک شناخت کلی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دستگاه داشته باشید.



دسته‌بندی سشوار‌ها​

سشوار براساس توان، اندازه و کاربردی که دارد به سه دسته حرفه‌ای، نیمه‌حرفه‌ای و خانگی تقسیم می‌شود.

سشوار حرفه‌ای به‌سرعت موهای شما را خشک کرده و به آن حالت می‌دهد. لوازم جانبی همراه با سشوار حرفه‌ای به شما این امکان را می‌دهند که مانند یک آرایشگر حرفه‌ای مو‌های خود را دیزاین و آرایش کنید.

سشوار‌های نیمه حرفه‌ای سرعت و بازدهی متوسطی دارند، اما از قدرت بیشتری به نسبت سشوار‌های خانگی برخوردار هستند. امروزه حداقل قیمت این سشوار‌ها در بازار چهار میلیون تومان است.

سشوارهای خانگی قدرت، سرعت و بازدهی پایینی دارند اما برای مصارف خانگی مناسب هستند. در بازار امروز، حداقل قیمت سشوار‌های خانگی نود هزار تومان و حداکثر آن دو میلیون تومان است.




سشوار‌های مسافرتی به نسبت دیگر سشوار‌ها از قیمت و وزن کمتری برخوردار هستند

دسته‌بندی سشوار‌ها براساس فناوری​

سشوار‌ها براساس فناوری تولید به سه دسته سرامیکی، تورمالین و یون تقسیم می‌شوند. باید براساس جنس مویی که دارید به فناوری به‌کاررفته در این سشوار‌ها دقت کنید و یک مدل مناسب را انتخاب کنید.

اگر موهایی ضخیم دارید بهتر است برای خشک کردن آن‌ها از سشوار‌های یونی یا تورمالین استفاده کنید، این سشوارها با استفاده از یون‌های منفی مو‌های شما را سریع‌تر و بهتر خشک می‌کنند.

تورمالین یک فلز نیمه قیمتی است که خاصیت آن تولید یون‌های منفی است. سشواری با فناروی تورمالین از سشوار یونی گران‌تر است، اما برای خشک و حالت دادن به مو‌های ضخیم بسیار مناسب است. به یاد داشته باشید که سشوار‌های یونی برای موهای نازک و ریز مناسب نیستند زیرا باعث شکستگی آنها می‌شوند.

وزن و قدرت سشوار​

وزن و قدرت سشوار از جمله نکاتی است که باید در هنگام خرید سشوار به آن دقت کنید. توان و وات سشوار میزان قدرت موتور آن را مشخص می‌کند. هرچه این وات بالاتر باشد، سشوار مو‌های شما را با سرعت بیشتری خشک می‌کند. اگر به دنبال سشوار مناسبی برای خانه هستید باید سشوار انتخابی شما قدرتی ۱۵۰ وات به بالا داشته باشد.

اگر مو‌هایی ضخیم و کلفت دارید، سشواری با قدرت ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ وات برای خشک کردن مو‌های شما مناسب خواهد بود.

در هنگام خرید سشوار آن را در دست بگیرید و به وزن آن دقت کنید، شاید این نکته خیلی مهمی به نظر نرسد اما سبک وزن بودن به دست شما فشاری وارد نمی‌کند.




تنظیم حرارت و میزان گرما و سرما​

یک سشوار خوب باید دکمه‌های مختلفی برای تنظیم دما و حرارت داشته باشد، شما باید بتوانید سطح حرارت دلخواهتان را در سشوار تعیین کنید. برای مو‌های نازک و شکننده سطح حرارت و گرما باید پایین باشد. برای مو‌های معمولی سطح حرارت متوسط بهترین انتخاب است. گرمای بالا برای خشک کردن مو‌های کلفت و ضخیم مناسب است.

شاید در نظر گرفتن این قابلیت برای سشوار خیلی کاربردی به نظر نرسد اما باید بدانید قابلیت باد سرد در سشوار باعث براق کردن مو‌های شما خواهد شد. بعد از گرفتن رطوبت، مو مقداری نمناک خواهد بود، با فشردن دکمه باد سرد سشوار، از گرمای اضافی مو‌های خود می‌کاهید و آن را براق خواهید کرد.
راهنمای خرید یک سشوار خوب
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا