درمان قطعی تبخال تناسلی در جهان

تبخال ناحیه ی تناسلی (Herpes Genitalia) عبارت است از یک عفونت ویروسی ناحیه تناسلی، که از راه آمیزشی انتقال می‌یابد. اگرچه عمده موارد تبخال تناسلی توسط ویروس هرپس سیمپلکس ۲(HSV2) انتقال می یابد اما امکان ایجاد هرپس تناسلی توسط HSV1 نیز حین سکس دهانی (Oral Sex) وجود دارد. ما قصد داریم در اینجا به بررسی علائم تبخال تناسلی، روش های انتقال آن، راه های پیشگیری و درمان تبخال تناسلی بپردازیم.

🔔بیماری تبخال تناسلی در اولین حمله، بیشتر خود را به صورت موضعی (تاول های ٢ طرفه) در همراهی با درد، سوزش، خارش و ترشح مجرای تناسلی، نشان می دهد.

روش انتقال از راه تماس مستقیم سطوح بدن با ضایعه یا تماس ترشحات بدنی فرد مبتلا (ترشحات دهان یا ناحیه تناسلی) با سطوح مخاطی است. این عفونت در مردان و زنان می‌تواند رخ دهد. نواحی که امکان درگیری آنها وجود دارد، عبارتند از:

مجاری تناسلی
گردن رحم
ران ها
آلت تناسلی
👈 توجه: امکان همراهی تبخال تناسلی با سایر بیماری‌های آمیزشی نیز وجود دارد.

علائم تبخال تناسلی​

تبخال تناسلی (هرپس ژنیتال)، معمولا خود را به صورت تاول‌های زردرنگ دردناک نشان می دهد، که قبل از آن خارش، سوزش یا احساس آزردگی در ناحیه ی تناسلی وجود دارد.

معمولا پوست نواحی حاشیه تاول ها، کمی اریتماتو (ملتهب و قرمز) است. در بانوان تاول‌ها ممکن است به درون مجرای تناسلی تا گردن رحم و پیشابراه گسترش یابند.

پس از چند روز، تاول‌ها می‌ترکند و از آنها زخم‌هایی کم عمق و دردناک به مدت ۱ الی ۳ هفته بر جای می‌ماند. از علائم دیگر تبخال تناسلی میتوان به سوزش و مشکل در دفع ادرار، بزرگ شدن غدد لنفاوی، تب و احساس کسالت اشاره کرد.
ادامه مقاله مطلب و درمان تبخال تناسلی را در سایت دکتر ناطق متخصص اورولوژی بخوانید.
 

stabekiove

عضو فعال

تبخال تناسلی در بارداری​

پیش از هر چیز بهتر است بدانید تبخال یک بیماری ویروسی است و ویروس قابل انتقال است. ویروس هرپس هم می‌تواند از طریق خون مادر به جنین منتقل شود یا در زمان زایمان به بدن نوزاد برود و این خطرناک است. پزشکان می‌گویند در زنانی که قبل از بارداری یا اوائل بارداری دچار تبخال تناسلی می‌شوند، خطر چندانی جنین را تهدید نمی‌کند اما اگر علائم در انتهای بارداری و روزهای منتهی به زایمان دیده شوند، حتی ممکن است منجر به تجویز سزارین بشوند.
وقتی زنان جایی در طول زندگی‌شان تبخال تناسلی بگیرند، سیستم ایمنی در برابر آن آماده است اما در انتهای بارداری و با ابتلای اول، سیستم ایمنی بدن مادر، آنتی‌بادی‌های محافظ در برابر ویروس هرپس را پیشاپیش تولید نکرده و این به معنی خطر مبتلا شدن نوزاد است، بنابراین اگر باردار هستید و علائم تبخال تناسلی را در بدنتان حس می‌کنید بهتر است هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید.

تبخال تناسلی.jpg

آیا تبخال تناسلی درمان می‌شود؟​

پزشک می‌تواند با تجویز دارو، علائم تبخال تناسلی را کاهش بدهد یا طول دوره آن را کم کند، اما با استفاده از کاندوم و حصول اطمینان از سلامت شریک جنسی‌تان می‌توانید خودتان را از ابتلا به این ویروس دور نگه دارید.
داروهای ضد ویروس می‌توانند با مصرف مکرر چند روزه، ویروس‌ هرپس را در بدن بکشند و در پی آن علائم تبخال تناسلی را از بین ببرند. همچنین با لیزر می‌شود این تبخال‌ها را سوزاند تا حتی جایشان روی بدن باقی نماند، لیزر سلول‌های تبخال را می‌سوزاند و بعد از سوزاندن تبخال به راحتی از پوست جدا می‌شود.[منبع]
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

NAZILA

عضو انجمن

انتقال تبخال تناسلی​

اگر تبخال تناسلی دارید، در صورت داشتن هرگونه علائمی از یک اپیزود تبخال، رابطه‌ی جنسی نداشته باشید. استفاده از کاندوم و سدهای لاتکس در بین اپیزودها می‌تواند به پیشگیری از گسترش ویروس کمک کند. اما این ویروس همچنان می‌تواند به‌وسیله‌ی تماس مستقیم پوست به پوست منتقل شود. پزشک‌تان ممکن است توصیه کند که شما یک داروی ضدویروسی روزانه مصرف کنید؛ این داروهای روزانه، تعداد دفعات عود و خطر انتقال عفونت به شریک جنسی شما را کاهش می‌دهند.


اگر تبخال تناسلی ندارید، برای محافظت از خودتان در طول رابطه‌ی جنسی از کاندوم‌ و سدهای لاتکس استفاده کنید. این محصولات به‌طور کامل از شما محافظت نمی‌کنند اما مطمئنا خطر ابتلا به عفونت را تا حدی کاهش می‌دهند.[منبع]
کاندوم دهانی چیست ؟
عوارض کاندوم فضایی
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا