اجاره دستگاه اکسیژن ساز در کرج (ایرانی و خارجی)

تغلیظ کننده اکسیژن یا دستگاه اکسیژن ساز، دستگاهی است که گاز اکسیژن موجود در جو را با جداسازی آن از سایر گازها متراکم می کند. مدل های مختلفی برای سلامت و صنعت استفاده می شود. اگرچه اصول کار آنها مشابه یکدیگر است، اما تجهیزات داخلی دستگاه ها کمی متفاوت است. تغلیظ کننده های اکسیژن به طور کلی در درمان بیماران مبتلا به مشکلاتی مانند کمبود اکسیژن یا مشکلات تنفسی استفاده می شود.

بعد از بررسی تخصصی بیمار توسط پزشک متخصص با توجه به شرایط بیمار، دستگاه اکسیژن ساز تجویز می شود، وظیفه ی اصلی این دستگاه به این صورت است که هوای اطراف را گرفته فیلتر کرده و بعد از حذف نیتروژن اکسیژن خالص را برای بیمار در دوز های مشخصی یا به صورت دائمی فراهم می سازد، در نهایت از طریق ماسک و کانول بینی، فرد بیمار می تواند اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت کند. برای تنظیم میزان اکسیژن هوا به روی دستگاه صفحه نمایش الکترونیکی وجود دارد که علاوه بر این با در نظر گرفتن شرکت تولید کننده و مدل دارای قابلیت ها و ظرفیت های متنوعی می باشد که خرید و انتخاب را برای شما سخت می کند، می توانید بهترین دستگاه اکسیژن ساز را از موسسه پرستاری و پزشکی مهرگان نو خریداری و یا اجاره کنید، در این مقاله به معرفی بهترین دستگاه اکسیژن ساز در بازار پرداخته ایم، با ما همراه باشید

دستگاه‌ اکسیژن ساز چیست؟​

هر موجود زنده ای برای زندگی کردن نیاز به اکسیژن دارد که وظیفه ی اصلی ریه وارد کردن اکسیژن به بدن می باشد و سپس اکسیژن وارد خون فرد شده و تمامی نقاط بدن هدایت می شود، لازم به ذکر است که هوایی که ما تنفس می کنیم، 78 درصد نیتروژن، 21 درصد اکسیژن و 1 درصد گاز های دیگر وجود دارد برخی از افراد به مشکلات ریوی مبتلا می شوند و از همین روی به مقدار لازم قادر به رساندن اکسیژن به بدن نیستند، این افراد بیشتر از بقیه نیاز به دریافت خلوص بیشتری از اکسیژن هستند، در چنین مواردی از تغلیظ کننده اکسیژن یا دستگاه اکسیژن ساز (oxygen concentrator) استفاده می شود که یکی از تجهیزات پزشکی کاربردی و پر متقاضی به شمار می رود و جایگزین مناسبی برای کپسول اکسیژن بوده و تامین کننده اکسیژن مورد نیاز بیماران می باشد. دستگاه اکسیژن در منزل، مراکز درمانی، بیمارستان ها، خانه سالمندان، آزمایشگاه ها، صنایع گوناگون، شیلات، تصفیه خانه ها، باشگاه های ورزشی و... کاربردی بوده و مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه اکسیژن فشرده یکی از وسایل پزشکی کاربردی برای بیماران ریوی و تنفسی می باشد، این دستگاه از طریق فشرده سازی مولکول های هوا، نیتروژن موجود در آن را گرفته، سپس غلظت اکسیژن را تا حدود بالای 90 درصد می رساند. به دلیل بالا رفتن استعمال دخانیات و همچنین تعذیه نامناسب و کاهش تحرک افراد، بیماری کرونا و سایر دلایل دیگر موجب بیشتر شدن بیماری های تنفسی شده است در این مواقع استفاده از کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز توسط پزشک متخصص ریه توصیه می شود. این دستگاه ها قابل اشتغال بوده و تمام کردن آن در شرایط بحرانی ممکن است، سخت بودن پرکردن کپسول ها و... این دستگاه به شدت برای بیماران تجویز می شود.

از همین روی یکی از تجهیزات ضروری پزشکی بوده که برای بیماران تنفسی طراحی و تولید شده است و معمولا میزان اکسیژن مورد نیاز با واحد لیتر در دقیقه (L/m : Liter Per Minute) گفته می شود. دستگاه تغلیظ کننده (غلیظ کننده) اکسیژن در مدل ها و ابعادهای مختلفی ساخته می شود که انواع آن ثابت و پرتابل است و این دستگاه ها با باطری و یا برق کار می کند. این دستگاه، اکسیژن مورد نیاز برای بیمارانی که سطح اکسیژن خون یا SPO2 پایینی دارند را تامین می کند، موجب تنفس راحت تر، ایجاد آرامش در بیمار و تسریع بازسازی بافت ها می شود، استفاده از این دستگاه کار راحتی است.

برای اطلاع از لیست موجودی انواع دستگاه اکسیژن ساز با شماره 09129611307 تماس بگیرید.




چند مدل دستگاه اکسیژن ساز داریم؟​

اکسیژن‌ ساز‌ها در انواع مختلفی ساخته می شوند ولی در حالت کلی به دو دسته ثابت و قابل حمل تقسیم می‌شوند.

· دستگاه اکسیژن‌ ساز‌ ثابت:

اکسیژن ساز هایی که در خانه مورد استفاده قرار می گیرد به صورت ثابت بوده و به صورت مداوم و پالسی اکسیژن را برای بیمار تولید می کند، البته این دستگاه دارای چرخ هایی در قسمت زیرین می باشد و شما می توانید در خانه آنرا جابه جا کنید، اما مانند دستگاه های قابل حمل، به راحتی جابه جا نمی شود. این نوع اکسیژن ساز ها به صورت مقطعی در فاصله زمان مشخصی، مقدار اکسیژن معینی را تولید می کند و لازم است بدانید که این دستگاه اکسیژن یکسره کار می کند و برای بیمار اکسیژن مورد نظر را تولید می کند.

· دستگاه اکسیژن‌ ساز‌ قابل حمل:

دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل، دارای وزن کم تر و سبک تر نسبت به اکسیژن سازهای ثابت می باشد از همین جهت به راحتی قابلیت حمل ونقل ئ جابه جایی دارد. اکسیژن ساز قابل حمل در بازار به شکل های مختلفی برای رفع نیاز شما ساخته شده است، این دستگاه به صورت پالسی اکسیژن تولید می کند و همینطور شما قادر به تنظیم اکسیژن دریافتی از صفحه کنترلی که به روی نصب شده، هستید، البته مهم است دبانید که این اکسیژن خروجی دریافتی باید طبق تجویز پزشک تنظیم شود.

دستگاه اکسیژن ساز ها همه مکانیزیم یکسانی داشته و تنها تفاوت آن ها در ابعاد، وزن و استفاده از باتری در کنار برق مستقیم آن ها می باشد. دستگاه‌های اکسیژن‌ ساز پرتابل می‌توانند با برق (AC , DC) و باتری‌ها تغذیه شوند. طول عمر باطری از نکات بسیار مهم در دستگاه اکسیژن می باشد که به مصرف بیمار بستگی دارد به این صورت که بعضی باطری یک ساعت و دیگری تا هشت ساعت بازی را نگه می دارد. دستگاه اکسیژن ساز پرتابل در اندازه و گنجایش های مختلفی تولید شده و برای رفع نیاز بیمار در بازار وجود دارد. به عنوان مثال بیمارانی که دارای سرطان هستند می توانند از دستگاه هایی که در7 یا 10 لیتر اکسیژن تولید می کند، استفاده کنند و دستگاه های اکسیژن ساز 3 یا 5 لیتری برای بیمارانی که دارای بیماری هایی از جمله آسم هستند، مناسب می باشد.

دستگاه‌های اکسیژن‌ ساز پرتابل از سیستم خروجی IMPLUS استفاده می‌کنند و این سیستم دارای سنسور‌هایی در داخل دستگاه است که دم و بازدم بیمار را تشخیص می‌دهد و در هنگام دم، اکسیژن را به بیمار می‌رساند و در هنگام بازدم، مونوکسید کربن را خارج می‌کند. این سیستم می‌تواند در مصرف انرژی صرفه جویی کند و تنفس بیمار را آسان تر کند.

موارد استفاده از دستگاه اکسیژن ساز پرتابل:

  1. آپنه خواب
  2. اختلال مزمن ریوی یا همان COPD
  3. دیسپلازی برونکوپی ریوی یا همان BPD
  4. نارسایی احتقانی قلب
  5. فیبروز کیستیک
  6. آمفیزم
  7. ذات الریه
  8. برونشیت
  9. آسم

اکسیژن ساز خانگی​

دستگاه اکسیژن ساز ایستاده که به دلیل وصل بودن به گاز شهری به نام اکسیژن ساز خانگی شناخته می شود، از همین روی شما قادر به جابه جایی این دستگاه نخواهید بود البته اگر در آن گاز شهری وجود داشته باشد، قابلیت جابه جایی نیز خواهد داشت برای این کار چرخ هایی در قسمت زیر دستگاه وجود دارد. این دستگاه در ظرفیت های مختلفی ساخته می شود که از انواع آن می توان به 3 لیتری، 5 لیتری، 8 لیتری و 10 لیتری اشاره نمود.

بهترین و پرمتقاضی انواع دستگاه اکسیژن ساز چیست؟​




· دستگاه اکسیژن ساز 5 لیتری​

برای بیمارانی که مشکلات ریوی خفیف دارند اغلب این دستگاه توصیه می شود که تمامی برندها آن را پوشش می دهند. نکته ی مهم این دستگاه این است که بدون بروز مشکلی می توانید 24 ساعته از این دستگاه استفاده کنید، در موسسه مهرگان نو ما اجاره دستگاه اکسیژن ساز 5 لیتری در کرج را برای شما فراهم کرده ایم که می توانید به صورت ماهانه از مزایای آن بهره مند شوید.

· دستگاه اکسیژن ساز 8 لیتری​

از رایج ترین انواع دستگاه اکسیژن ساز می شود به این دستگاه اشاره کرد. برای بیمارانی که دارای بیمار ریوی در سطح متوسط هستند، می توان از دستگاه اکسیژن 8 لیتری با تولید 8 لیتر اکسیژن در روز استفاده نمود. امکان اجاره دستگاه اکسیژن ساز در کرج برای شما به صورت شبانه روزی فراهم شده تا بتوانید به صورت 24 ساعته از آن استفاده کنید.

· دستگاه اکسیژن ساز 10 لیتری​

برای تمام بیمارانی که به مشکلات ریوی شدید دچار هستند، پزشک متخصص دستگاه اکسیژن 10 لیتری را تجویز می کند که اغلب سازنده آن کشور آمریکا می باشد، این دستگاه به دلیل داشتن دقت بالا در آلارام های هشدار دهنده برای بیمارانی که مشکلات حاد ریوی دارند کاربردی است.

اجاره دستگاه اکسیژن ساز در کرج​

برای کسانی که نیاز به اکسیژن تراپی دارند، پزشک متخصص دستگاه اکسیژن ساز را تجویز می کند در واقع می توان می گفت که این دستگاه بهترین حایگزین برای کپسول اکسیژن می باشد، اما این محصول ویژگی های خارق العاده تری نسبت به کپسول دارد لذا نیازی به پر کردن نداشته و بیمار به راحتی می تواند در طول شبانه روز از اکسیژن دستگاه تنفس کند. طریقه ی کار این محصول به گونه ای است که فقط لازم است آنرا به برق متصل کنید تا نیاز شما برای اکسیژن را برطرف سازد، از آنجایی که این دستگاه دردسر رفت آمد برای پر کردن کپسول را ندارد بسیار مناسب و کاربردی می باشد.

همانگونه که گفته شد، این محصول در دو نوع ثابت و پرتابل یا قابل حمل ساخته می شود طرز کار این دستگاه به این صورت می باشد که هوای موجود در محیط را دریافت و با عبور آن از مخزن زئولیت، اکسیژن (21%) آن را متراکم و به خلوص بالای 90% میرساند. از این محصول در خانه و مراکز درمانی برای بیماران تنفسی استفاده می شود. از خاصیت های این محصول می شود به جابه جایی راحت، صدای کم و اکسیژن با خلوص بالا اشاره نمود.

چنانچه شما یا هر یک از عزیزانتان برای بهبودی و درمان بیماری نیاز به دستگاه اکسیژن ساز داشتید می توانید از طریق تماس باما اقدام به خرید دستگاه کنید البته لازم به ذکر است که اگر شما به دلیلی قصد اجاره دستگاه اکسیژن ساز در کرج را داشتید، این موسسه امکان اجاره را به صورت موقت و ماهانه برای شما به ارمغان می آورد.




قیمت اجاره دستگاه اکسیژن ساز در کرج چقدر است؟​

شما می توانید انواع دستگاه اکسیژن ساز را به صورت شبانه روزی، هفتگی یا ماهانه اجاره کنید. دستگاه اکسیژن ساز مدل های زیادی دارد که برای بیماران با نیاز های مختلف تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرد. برای بدست آوردن قیمت اجاره دستگاه اکسیژن ساز در کرج مدل دستگاه حائز اهمیت است، برای محاسبه هزینه لازم است که نسخه بیمار و سطح اکسیژن خون شخص بررسی شود و بعد از آن مدل دستگاه و قیمت آن محاسبه گردد، در جدول زیر به لیست قیمت اکسیژن ساز پرداخته ایم.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه اکسیژن ساز استاندارد​

  • نبولایزر
  • لیوان مرطوب کننده
  • فیلتر داخلی دستگاه اکسیژن ساز
  • فیلتر خارجی دستگاه اکسیژن ساز
  • ماسک اکسیژن
  • سوند نازال اکسیژن در سایزهای ۲ متری و ۱۵ متری

دستگاه اکسیژن ساز چگونه کار می کند؟​

دریافت اکسیژن از دستگاه اکسیژن ساز معمولاً از طریق ماسک انجام می شود. ماسک با شلنگ به مخزن اصلی متصل می شود. فرد ماسک را روی دهان و صورت قرار می دهد و می تواند اکسیژن تنفس کند.

این لوله ها معمولا حاوی اکسیژن تحت فشار هستند، اما می توان از آنها به روش های مختلفی استفاده کرد. پزشک شما به بهترین وجه نحوه یا نحوه استفاده از لوله اکسیژن پزشکی، اندازه لوله و تمام جزئیاتی که باید بدانید را شرح خواهد داد.

در کدام درمان ها از اکسیژن تراپی استفاده می شود؟​

اکسیژن تراپی نوعی درمان است که برای بیماران مبتلا به COPD و نارسایی مزمن تنفسی اعمال می شود. با توجه به شرایط هر بیمار و بیماری، سطح و فشار اکسیژن اندازه گیری می شود و بر اساس آن اکسیژن داده می شود.

این به بیماران کمک می کند تا راحت نفس بکشند و به آنها امکان می دهد روند بیماری خفیفی داشته باشند. سعی می شود با دادن اکسیژن کافی به بیماران از تخریب اندام ها جلوگیری شود. تغلیظ‌کننده‌های اکسیژن هوای محیط را می‌گیرند، اکسیژنی را که آزادانه در هوا وجود دارد فیلتر می‌کنند و آن را به صورت اکسیژن خالص 92 درصد ارائه می‌کنند.

همانطور که می دانید دستگاه اکسیژن امروزه قابل اعتمادترین و کارآمدترین منبع درمان حمایتی اکسیژن هستند. دستگاه اکسیژن ساز با برق کار می کند. این دستگاه اکسیژن هوا را تجزیه می کند و از خروجی اکسیژن روی آن اکسیژن با خلوص بالا می دهد. البته مهم است بدانید که اگر چه دستگاه اکسیژن ساز هوای محیط را فیلتر می کند، اما سطح اکسیژن محیط را تغییر نمی دهد.

قیمت دستگاه اکسیژن ساز​

قیمت دستگاه اکسیژن ساز که قرار است خریداری شوند با توجه به مدل و ظرفیت آنها متفاوت است. اگر بیمار شما برای مدت معینی از دستگاه اکسیژن ساز استفاده می کند، اجاره آن گزینه مناسبی خواهد بود. با این حال، اگر بیمار شما مبتلا به COPD یا بیماری های ریوی مداوم است و پزشک به شما توصیه می کند که از این دستگاه به طور مداوم استفاده کنید، خرید آن سودمند خواهد بود.

جهت خرید و اجاره با شماره 09129611307 تماس بگیرید.




عوارض استفاده از دستگاه اکسیژن ساز​

عوارض استفاده از دستگاه اکسیژن ساز بستگی به بیماری و مدت زمان استفاده از دستگاه متغیر می باشد، لازم به ذکر است که تنفس با اکسیژن 50% اثر سمی روی بافت های تنفسی می گذارد از این روی توصیه می شود تا مدت زمان محدودی اکسیژن درمانی انجام شود. در متن زیر به عوارض دستگاه اکسیژن ساز اشاره کرده ایم.

  1. برونشیت
  2. خطر ایجاد آتش سوزی
  3. خشکی و تحریک بینی و گلو
  4. تغییرات آتلکتاتیک (فروپاشی کیسه های هوایی)
  5. سردرد مزمن
  6. افزایش خطر عفونت
  7. التهاب دستگاه تنفسی
  8. خستگی و بی حالی
  9. ضعف در عضلات بدن

مزایای دستگاه اکسیژن ساز چیست؟​

اجاره دستگاه اکسیژن ساز در کرج اغلب برای کسانی که بعد از مرخص شدن از بیمارستان نیاز به درمان و اکسیژن تراپی دارند، گزینه ی بسیار مناسبی است. از طرفی فرد بیمار با قرار در فضای خانه و دلگرمی اعضای خانوده به مراتب انگیزه و روحیه ی بهتری خواهد داشت. در متن زیر به برخی از مزایای استفاده ز دستگاه اکسیژن در منزل پرداخته ایم.

  1. عدم خطر انفجار در سیلندر اکسیژن (برخلاف کپسول‌های آماده اکسیژن)
  2. قابلیت شارژ در دستگاه‌های اکسیژن ساز همراه
  3. تولید اکسیژن به صورت مداوم و در هر زمان
  4. قابلیت کنترل رطوبت یا خشکی در اکسیژن تولید شده
  5. تولید اکسیژن استریل و بدون به با روش فیلترینگ ضد باکتری
  6. کاهش خطر ابتلا به عفونت‌های تنفسی

موارد استفاده از دستگاه اکسیژن ساز​

تجهیزات تنفسی به تامین اکسیژن مورد نیاز بدن به میزان متناسب با نیاز کمک می کند.و برای بیماری های زیر استفاده می شود:

  • نارسایی تنفسی
  • بیماری مزمن انسدادی ریه یا COPD
  • آسم شدید
  • فیبروز ریه
  • فشار خون ریوی
  • دیسپلازی برونش ریوی
  • افت فشار خون و فشار خون بالا
  • نارسایی گردش خون
همچنین دستگاه اکسیژن می تواند برای بیماری های قلبی عروقی شدید، ناراحتی های عضلانی و عصبی، COVID-19 (کروناتنگی نفس و تنفس کم عمق مفید باشد.

  • کارشناس امور پزشکی 09129611307
برای مشاهده و خرید به روی لینک زیر کلیک کنید.

https://mehreganno.com/post/1130/دستگاه-اکسیژن-ساز-10-لیتری
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا