آیا مشاهده جوش در ناحیه تناسلی طبیعی است؟




جوش‌ها وقتی روی صورت یا پشت شما ظاهر می‌شوند چیزهای کوچک آزاردهنده ای هستند، اما وقتی روی واژن یا داخل فرج شما ظاهر شوند، می‌توانند سطح جدیدی از نگرانی را ایجاد کنند. آیا این برجستگی‌ها می توانند یک بیماری مقاربتی باشند یا فقط
جوش‌های تناسلی یا موهای زیر پوستی هست

علت جوش در واژن چیست؟​

نگاهی به واژن انداختی و چیزی را که به نظر می‌رسد یک جوش است، دیدی. اما آیا این واقعا یک جوش است یا ممکن است چیز دیگری پشت آن برآمدگی جوش مانند در ناحیه تناسلی شما باشد؟

قبل از اینکه وحشت کنید، مهم است که اصول اولیه را بدانید. جوش‌ها و تبخال تناسلی که اغلب توسط ویروسی به نام HSV-2 ایجاد می‌شود، می‌توانند با ویژگی‌های مشابهی همراه باشند. هر دو ممکن است به صورت یک برآمدگی کوچک و دردناک پر از مایع روی پوست شما ظاهر شوند.

جوش یا آکنه واقعی ناشی از تجمع کثیفی یا روغنی است که منافذ شما را مسدود می‌کند و این در مورد جوش‌های واژن نیز صادق است. جوش‌های تناسلی معمولا با چرک سفید پر شده و قرمز یا صورتی به نظر می‌رسند و ممکن است در لمس درد داشته باشند.

تبخال تناسلی معمولاً شبیه برجستگی‌ها یا تاول‌های قرمز یا سفید است که پر از مایع رقیق و شفاف است. این ویروس معمولاً به صورت زخم‌های قرمز و دردناک نیز ظاهر می‌شود.

جوش‌ تناسلی سر سفید در زنان و مردان (آکنه)​

جوش‌ تناسلی سر سفید (آکنه) زمانی ایجاد می‌شود که منافذ پوست مسدود شده است و این می‌تواند ناشی از تغییرات هورمونی باشد. همچنین می تواند توسط عوامل خارجی ایجاد شود. جوش‌های تناسلی زمانی ایجاد می‌شوند که کثیفی، عرق یا باکتری‌ها در داخل منافذ جمع شده و باعث التهاب می‌شوند.





بهداشت ضعیف (حتی عوض نکردن لباس‌های عرق کرده بعد از تمرین) می‌تواند خطر ایجاد جوش تناسلی را افزایش دهد.

جوش‌های تناسلی مانند جوش‌های نواحی دیگر بدن هستند. آن‌ها برآمدگی های کوچک و قرمز رنگ هستند که اغلب یک نقطه سفید در نوک آن‌ها وجود دارد. برخی از جوش‌های تناسلی ممکن است پر از چرک یا متورم و دردناک باشند.

چگونه تفاوت جوش و تبخال تناسلی را تشخیص دهیم؟​

این احتمال وجود دارد آنچه که به نظر می‌رسد جوش است، در واقع شیوع تبخال تناسلی باشد. ویروس تبخال می‌تواند سال‌ها پس از قرار گرفتن در معرض آن در بدن شما خاموش بماند و شما هاه‌ها یا سال‌ها پس از ابتلا به ویروس، علائم آن را مشاهده کنید.

اگر لکه‌های کوچکی از برجستگی‌ها یا زخم‌های سفید یا قرمز دارید، لازم است بررسی کنید و ببینید آیا علائم زیر را هم تجربه می‌کنید:زائده‌های دردناک
تب
سردرد
درد پا
غدد لنفاوی که متورم هستند
ترشحات واژن


ترکیبی از "جوش های تناسلی" و تعدادی از این علائم ممکن است نشان دهنده این باشد که باید به پزشک خود مراجعه کنید و از نظر تبخال تناسلی معاینه شوید.

ضایعاتی که از تبخال تناسلی دریافت می‌کنید معمولاً نرم تر از یک جوش "معمولی" هستند. گاهی اوقات بیشتر شبیه تاول هستند تا جوش. متأسفانه، آنها معمولاً دردناک نیز هستند.

تبخال تناسلی بسیار شایع بوده و به راحتی قابل درمان است. پس از شروع درمان، بسیاری از مردم متوجه می‌شوند که به ندرت شیوع بیماری را تجربه می‌کنند (بعضی از آنها فقط یک بار شیوع را تجربه می کنند!). هرچه زودتر تشخیص دهید که HSV دلیل مشکل جوش شماست یا خیر، زودتر می‌توانید به زندگی عادی خود بازگردید.
آزمایش تبخال تناسلی

اگر مشکوک هستید که جوش‌های شما در واقع تبخال هستند، نیازی به ترس نیست. انجام آزمایش به شما امکان می‌دهد برای درمان هر بیماری اقدام کنید و به زندگی عادی برگردید.

رابطه جنسی یک عمل نرمال است و شما می‌خواهید مطمئن شوید که در صورت داشتن آن، خود و شریک زندگی‌تان را سالم نگه می‌دارید. تبخال می‌تواند به راحتی بین شرکای جنسی گسترش یابد، مگر اینکه به طور فعال درمان شود. حتی اگر شما یا شریک زندگیتان علائم ظاهری ندارید، باز هم تبخال می‌تواند گسترش یابد.

آزمایش سواب باز در یک شیوع فعال تنها راه برای تأیید تبخال تناسلی است. باید حتما هنگام معاینه از پزشک خود درخواست کنید که آزمایش تبخال برای شما انجام دهد. سپس پزشک شما می‌تواند از آزمایش ضایعه کشت ویروسی تبخال برای جمع‌آوری نمونه پوست در طول شیوع استفاده کند (توجه: این آزمایش باید در صورت شیوع بیماری تناسلی انجام شود). این تست هر آنچه را که باید بدانید را به شما می گوید.

بسته به دفعات شیوع بیماری، یعنی اینکه بدن شما چگونه به ویروس پاسخ می‌دهد، به یک برنامه درمانی «سرکوب کننده» یا «اپیزودیک» نیاز دارید.

درمان تبخال تناسلی​

هنوز درمان قطعی برای ویروس تبخال تناسلی در دسترس نیست، اما برای درمان هرپس تناسلی معمولا از دو روش استفاده می‌شود:

1- با مصرف داروهای ضد ویروسی خوراکی در زمان ظهور تبخال های تناسلی بر روی پوست می‌توان دوره بیماری را کاهش داد و به بهبود سریع زخم‌ها و ضایعات پوستی کمک کرد. در بار اول ابتلا به تبخال‌های تناسلی مصرف داروها باید برای 7 تا 10 روز ادامه یابد و اگر تبخال‌ها عود مجدد داشتند مصرف داروها باید تا 5 روز ادامه داشته باشد.

2- درمان طولانی مدت نگهدارنده برای افرادی تجویز می شود که به طور مکرر با عود تبخال های تناسلی خود مواجه می شوند. این افراد می توانند از 3 ماه الی 1 سال از این داروها به طور مرتب و روزانه استفاده کنند.
 

erfan

عضو انجمن
مشاهده جوش در ناحیه تناسلی می تواند طبیعی باشد، اما همیشه اینطور نیست. جوش ها در این ناحیه می توانند به دلایل مختلفی ایجاد شوند، از جمله:

  • اصطکاک: اصطکاک ناشی از لباس های تنگ، فعالیت های ورزشی یا رابطه جنسی می تواند باعث ایجاد جوش در ناحیه تناسلی شود.
  • هورمون ها: تغییرات هورمونی در دوران بلوغ، بارداری یا یائسگی می تواند باعث ایجاد جوش در ناحیه تناسلی شود.
  • عفونت های پوستی: عفونت های پوستی مانند فولیکولیت یا ملاسما می تواند باعث ایجاد جوش در ناحیه تناسلی شود.
  • بیماری های مقاربتی (STD): برخی از بیماری های مقاربتی، مانند زگیل تناسلی یا تبخال تناسلی، می تواند باعث ایجاد جوش در ناحیه تناسلی شود.
اگر جوش در ناحیه تناسلی شما:

  • دردناک، چرکی یا متورم است
  • با علائم دیگری مانند خارش، سوزش یا ترشحات همراه است
  • به طور خود به خود از بین نمی رود
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا