آزادی بیان غربی

asghar

عضو انجمن
۲۶ دی ۱۳۹۹ رابرت دنیرو با انتشار یک کاریکاتور نوشت : این کار باید انجام شود ...
توئیتر پس از این توئیت حساب کاربری رابرت دنیرو را مسدود کرد .
بسته شدن حساب رابرت دنیرو .jpg
 

دکتر_رضایی

عضو فعال
30 دی 1399
دادگستری آمریکا کاوه لطف‌الله افراسیابی را به اتهام واهی نقض «قانون ثبت کارگزاران کشورهای خارجی»، از طریق فعالیت اعلام‌نشده به نیابت از حکومت جمهوری اسلامی ایران متهم کرده است.

اتهامی که دولت امریکا به کاوه افراسیابی وارد کرده است نشر تفکر جمهوری اسلامی و تلاش برای تبلیغ آن در دانشگاه های امریکا بوده .
 

ستاره_قطبی

عضو فعال
12 اسفند 1399

اخراج استاد دانشگاه آمریکایی به دلیل انتشار مطالب ضدیهودی​

دانشگاه ایالتی «فریس» واقع در ایالت میشیگان هفته گذشته «توماس بِرِنان»، استاد رشته علوم فیزیک خود را به دلیل انتشار مطالب ضدیهودی در رسانه‌های اجتماعی اخراج کرده است.
روزنامه «تایمز اسرائیل» بر اساس مقاله‌ای که پاییز سال گذشته میلادی در روزنامه‌ای در این دانشگاه منتشر شده و وبگاه خبری «یو‌.‌اس‌.ای تودی»، «دیترویت فیری پرس» و دیگر رسانه‌ها آن را گزارش کرده‌اند، نوشته توماس برنان پیام‌هایی را درباره «مافیای یهودی» در توئیتر منتشر کرده است و بیماری کووید-۱۹ را «انقلاب یهودی» خوانده است.

این در حالی است که این استاد دانشگاه آمریکایی بعد از اخراج از شغل خود با انتشار پیامی در توئیتر از خود دفاع کرده و نوشت که از روی ناامیدی ناشی از یک بحران شخصی که نشأت گرفته از بیماری میگرن و دیگر حساسیت‌ها بوده این مطالب را منتشر کرده است.

حدود دو سال پیش، «ایلهان عمر» نماینده کنگره آمریکا پس از اشاره به نقش پررنگ لابی صهیونیستی در سیاست‌های آمریکا آماج حملات گسترده رسانه‌ای و سیاسی قرار گرفت.

«ایلهان عمر» که یکی از دو زن مسلمانی است که در جریان انتخابات دو سال پیش مجلس نمایندگان آمریکا به کنگره راه یافته بود در توئیتی به نقش لابی موسوم به «کمیته امور آمریکا-اسرائیل» (آیپک) در آمریکا اشاره کرد.

با وجود آنکه حمایت آیپک و دیگر بنیادهای صهیونیستی از سیاستمداران آمریکایی موضوعی مخفی نیست و حتی بخشی از مبالغ پرداختی به نامزدهای ریاست‌جمهوری و کنگره آمریکا به صورت عمومی اعلام می‌شود، اما اشاره رسمی یک عضو کنگره به این موضوع امری کم‌سابقه است.

حتی رهبران حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا نیز در بیانیه‌ای مشترک اظهارات عمر را محکوم کرده و نوشتند: «استفاده خانم عمر از کنایه‌های ضدیهودی و اتهام‌زنی‌های زیان‌آور به حامیان اسرائیل واقعا توهین‌آمیز است. ما این اظهارات را محکوم کرده و از خانم عمر می‌خواهیم فورا بابت این اظهارات آسیب‌زا عذرخواهی کند.»
 

آقای_مهندس

عضو انجمن

فیسبوک صفحه « پرس‌تی‌وی » را به صورت دائمی مسدود کرد​


6 فروردین 1399 شبکه اجتماعی فیسبوک بار دیگر صفحه شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» را مسدود کرد اما این بار به صورت دائم این صفحه را مسدود اعلام کرد.

فیسبوک روز جمعه بدون هیچگونه هشدار قبلی، صفحه پرس‌تی را مسدود کرد و مدعی شد که این شبکه خبری انگلیسی زبان از معیارهای این شبکه اجتماعی پیروی نکرده است.

فیسبوک اعلام کرد: «ما پیشتر این تصمیم را بازبینی کردیم و قابل بازگشت نیست.»

این شبکه اجتماعی در پیام خود هیچگونه اشاره به معیارهایی که مدعی شده پرس‌تی‌وی آنها را نادیده گرفته، نکرده است.

در حالی که فیسبوک مدعی حمایت از آزادی بیان است پیشتر نیز چند بار صفحه پرس‌تی‌وی را به صورت موقت مسدود کرده بود.

آخرین بار در اواسط ماه ژانویه (اواخر دی ماه) فیسبوک صفحه پرس‌تی‌وی را که بیش از 4 میلیون عضو دارد به صورت موقت مسدود کرد.

در ژوئن سال گذشته نیز فیسبوک،‌ شبکه خبری پرس‌تی‌وی ایران، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه و خبرگزاری چینی شینهوا را رسانه‌های دولتی لقب داد و گفت که مانع از تبلیغات این رسانه‌ها در آمریکا خواهد شد.

شبکه‌های اجتماعی دیگر نظیر توییتر، اینستاگرام و گوگل نیز چند بار به اقدام علیه شبکه خبری پرس‌تی‌وی پرداخته‌اند.

این رسانه‌های اجتماعی آمریکایی در حالی به خاموش کردن صدای رسانه‌های ایرانی به بهانه نقض مقررات می‌پردازند که هیچگونه اقدامی علیه گروه‌های ضد مسلمان و گروه‌هایی که به ایران هراسی می پردازند اتخاذ نمی‌کند و مدعی است که عدم اقدام علیه این گروه‌ها در راستای آزادی بیان است.
 

آقای_مهندس

عضو انجمن

مسدود شدن کانال پرس تی وی در یوتیوب​

30 شهریور 1399شرکت آمریکایی گوگل برای ششمین بار حساب کاربری شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی در یوتیوب و جی میل را مسدود کرد.

این اتفاق در حالی صورت گرفت که گوگل این بار برخلاف دفعات قبلی که نقض قوانین یوتیوب را به عنوان دلیل مسدود شدن این اکانت‌ها عنوان می‌کرد، از عبارت «نقض قوانین صادرات» به عنوان بهانه جدید خود برای شنیده نشدن صدای شبکه پرس تی وی به جهانیان قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در این کشور استفاده کرد.

در پیام یوتیوب آمده است: «اکانت گوگل شما غیرفعال شده و قابل بازیابی نیست چرا که این اکانت قوانین صادرات را نقض کرد. در صورت داشتن هرگونه سوالی، می‌توانید از طریق مشاور حقوقی خود اقدام کنید.»

بر اساس مقررات و قوانین صادرات ایالات متحده، استفاده و دسترسی به اطلاعات، کالا‌ها و فناوری‌های کنترل شده به دلایل امنیت ملی یا محافظت از تجارت ممنوع است. قوانین فدرال در محدود کردن صادرات کالا‌ها و فناوری در آمریکا از دهه ۱۹۴۰ میلادی اجرا می‌شود.

گوگل در طی سال‌های اخیر بار‌ها اقداماتی را علیه رسانه‌های ایرانی انجام داده و علی‌رغم گستردگی بینندگان و خوانندگان محتوا‌های شبکه‌های برون مرزی همانند پرس تی وی و هیسپان تی وی، العالم و … و. دیگر رادیو و تلویزیون‌های برون مرزی رسانه ملی، چندین بار فعالیت این شبکه‌ها در پلتفرم‌های تحت مالکیت خود را مسدود کرده است. پرس تی وی در دسامبر و آوریل سال گذشته نیز هدف گوگل قرار گرفت و اکانت‌های یوتیوب و جی میل این شبکه مسدود شدند.

در این سال‌ها، مسدودسازی‌های اکانت‌های متعلق به شبکه پرس تی وی در حالی اتفاق افتاد که هیچ پیامی از قبل به این شبکه ارسال نشده بود. پیشتر کانال یوتیوب پرس تی وی در سپتامبر و نوامبر ۲۰۱۳ و همچنین آوریل ۲۰۱۴ از دسترس خارج شد.

چنین اقداماتی که نقض آشکار آزادی بیان به شمار می‌رود، بخشی از سیاست‌های ضدایرانی دونالد ترامپ از زمان تصدی‌گری سمت ریاست جمهوری آمریکا محسوب می‌شود.
 

farideh

عضو فعال
عضو کادر مدیریت

فرانسه برگزاری تظاهرات در حمایت از فلسطین را ممنوع کرد​

پلیس منطقه‌ای پاریس نیز با انتشار بیانیه‌ای گفته، به درخواست وزارت کشور، پلیس پایتخت، ممنوعیت تظاهرات روز شنبه 15 مه 2021 را صادر کرده است.

این اتفاق در زمانی رخ میدهد که جنگ شدید در غزه در حال وقوع است و تا کنون بیش از 120 فلسطینی قتل عام شده اند .
 

خسرو

عضو انجمن

اخراج گزارشگر اسوشیتدپرش به خاطر حمایت از فلسطین​

گزارشگر آژانس خبری اسوشیتد پرس که دو هفته در این خبرگزاری مشغول به کار بود به خاطر حمایت از فلسطین اخراج شد.
به گزارش اسپوتنیک، امیلی وایلدر به روزنامه گاردین گفت که در اسوشیتد پرس تصمیم مربوط به اخراج او به خاطر نقض سیاست خبرگزاری در شبکه های اجتماعی توسط وی اعلام شده است.
این گزارشگر در شبکه های اجتماعی برداشت خود از این احراج را منتشر کرد. به گفته ی وی او آشکارا خواستار دفاع از حقوق بشر در فلسطین بود. او تاکید کرد که طرفداران جمهوری خواهان در استفنورد جایی که او تحصیل کرده است کمپین با هدف بی اعتبار کردن او پیش گرفتند. این دختر اظهار داشت که پیام های ضد جنسیتی، نژاد پرستانه و خشن دریافت کرده است.
وی در توئیتر خود نوشت: من آشکارا این موضوع را با ویراستار مطرح کردم و آنها به من اطمینان دادند که به خاطر این اتفاق خطی فعالیت حرفه ای من را تهدید نمی کند. اما کمتر از ۴۸ ساعت من را اخراج کردند.»
 

شراره

عضو فعال

مسدود کردن سایت های خبری​

دولت آمریکا شامگاه سه‌شنبه 1 تیر 1400 چندین وب‌سایت متعلق به جریان مقاومت از جمله وب‌سایت‌های «العالم»، «المسیره» و پرس‌تی‌وی را توقیف کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد دولت آمریکا علاوه بر العالم، المسیره و پرس‌تی‌وی احتمالاً چندین وب‌سایت متعلق به جریان مقاومت از جمله المعلومه عراق را نیز از دسترس خارج کرده است.

در تصویری که برای اعلام مسدودی این رسانه‌ها روی این وب‌سایت‌ها قرار داده شده به قوانینی برای توجیه این اقدام استناد شده که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد دارایی‌های نهادهای دخیل در «قاچاق فناوری‌ها، مواد و سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی، بیولوژیک و رادیولوژیک و یا دخیل در ساخت، واردات، فروش یا توزیع مواد غیرقانونی را مصادره کند.»

مسدود کردن سایت های خبری.jpg
 

زهرا

عضو انجمن

آلمان استفاده از پرچم و نماد جنبش حماس را ممنوع کرد​

آلمان رسما استفاده از پرچم و نماد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)‌ را ممنوع کرد.
با گذشت بیش از یک سال از اقدام برلین در «تروریستی» خواندن جنبش حزب‌الله لبنان و انتشار اخباری اخیرا درباره قصد آلمان برای ممنوع کردن استفاده از پرچم جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، این کشور، امروز (جمعه)، رسما از استفاده از نمادهای حماس را ممنوع کرد.

پارلمان فدرال آلمان در چند اصلاحیه با رأی ائتلاف «اتحادیه دموکرات مسیحی-اتحادیه سوسیال مسیحی» و حزب سوسیال دموکرات که ائتلاف دولت را در این کشور تشکیل می‌دهد، طرح مذکور را به تصویب رساند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸»، در قانون یادشده استفاده پرچم‌ها و نمادهای‌ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در خاک آلمان به طور کلی ممنوع شده است.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که پرچم‌ها و سمبل‌های حماس اخیرا در سطح گسترده‌ای از خاک آلمان به ویژه در جریان تظاهرات اخیر علیه اشغالگران اسرائیلی به اهتزاز در آمد.

پیش از این، «تورستن فِرِی» یکی از رهبران حزب «اتحادیه دموکرات مسیحی» آلمان در دفاع از این اقدام علیه مقاومت فلسطین، حماس را تروریستی خوانده بود و خواستار دفاع از «شهروندان یهودی» شده بود.

او در گفت‌و‌گو با یکی از روزنامه‌های آلمانی گفته بود: «ما نمی‌خواهیم پرچم‌های سازمان‌های تروریستی در خاک آلمان به اهتزاز در بیایند. تصویب (ممنوع کردن اهتزاز پرچم حماس در اماکن عمومی آلمان) به طور واضح نشاندهنده حمایت از شهروندان یهودی‌مان است».

تحرکات تازه برلین برای تشدید ضدیت با گروه‌های مقاومت اسلامی در شرایطی انجام شده که در جریان جنگ ۱۲ روزه علیه نوار غزه و همزمان با افزایش حمایت افکار عمومی کشورهای مختلف جهان از فلسطینیان، در بزرگ‌ترین شهرهای آلمان تظاهرات حمایت از فلسطین و در مخالفت با صهیونیست‌ها برگزار شد.

مقام‌های آلمان سابقه طولانی در انجام اقدامات علیه گروه‌های مقاومت اسلامی به منظور جلب حمایت و خشنودی رژیم صهیونیستی را در کارنامه خودشان دارند.

یازدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ بود که وزارت کشور آلمان حزب‌الله لبنان را یک «سازمان تروریستی» خواند و اعلام کرد، فعالیت‌های آن را در خاک این کشور اروپایی ممنوع کرده است .
منبع : فارس نیوز
 

farideh

عضو فعال
عضو کادر مدیریت

اخراج خبرنگار بی بی سی تالا حلاوه​

25 تیر 1400
پایگاه خبری سبأ نت فلسطین اعلام کرد؛ شبکه بی بی سی خبرنگار خود را به سبب توئیتی در حمایت از غزه از کار برکنار کرد.
بنگاه خبر پراکنی انگلیس (بی بی سی) تالا حلاوه، روزنامه نگار فلسطینی را پس از ۴ سال کار در این موسسه تنها به علت یک توئیت قدیمی که در سال ۲۰۱۴ در توییتر منتشر کرده بود، از کار در بی بی سی اخراج کرد.
تالا حلاوه در پی قتل عام شهروندان فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست، در توئیتر همبستگی خود را با نوار غزه و فلسطین اعلام کرده بود.
صهیونیست‌ها چهار سال پیش جنایت‌های زیادی در محله الشجاعیه مرتکب شدند که به کشته شدن ۵۵ غیرنظامی از جمله ۱۹ کودک و ۱۴ زن طی ۴۸ ساعت منجر شد.
تالا حلاوه با تائید این خبر تصریح کرد : تصمیم اخراج من یک ماه پس از تحقیقات داخلی انجام شد که در آن موسسه ارزیابی، عملکرد حرفه‌ای من و درخواست‌های همکارانم را درمورد شهادت دادن در مورد حرفه‌ای بودن من نادیده گرفت.
وی افزود: این کارزار پس از آماده سازی گزارش من درمورد هزینه‌ای آغاز شد که افراد مشهور در سراسر جهان هنگام حمایت از آرمان فلسطین می‌پردازند و به محض انتشار گزارش در بی بی سی، گروه‌های افراطی حامی اسرائیل به توئیتر و حساب کاربری من رفتند و گزارش را منتشر کردند.

وی ادامه داد: بی بی سی علاوه بر تحقیقاتی که با من در زمینه توئیت انجام داد، تحقیقاتی که تأثیرات روحی و جسمی بر من داشت، من را به یک تماشاگر ساکت تبدیل کرد که در برابر آنچه در اینترنت اتفاق می‌افتد، سکوت کنم؛ چرا که با بدنام کردن فعالیت‌های روزنامه نگاری من بدون اینکه بتوانم نظر خودم را درباره حوادث بگویم، تنها آن‌ها را تماشا می‌کردم. گروه‌های افراطی حملات خود را علیه من آغاز و تلاش کردند اعتبار حرفه‌ای ام را از بین ببرند و آینده شغلی مرا تهدید کنند.
این روزنامه نگار گفت: بی بی سی به جای اینکه به دنبال راهی برای حمایت، محافظت و دفاع از من به عنوان روزنامه نگاری باشد که در موسسه آن‌ها کار می‌کردم و دارای سابقه حرفه‌ای برجسته‌ای بودم، تصمیم گرفت در برابر این گروه‌های افراطی تسلیم شود و من را اخراج کند.
حلاوه ادامه داد: در واقع، اخراج من به خودی خود یک موفقیت برای این گروه‌های افراطی است که هدف آن‌ها از بین بردن صدای فلسطینیان و هر روزنامه نگاری است که از اسرائیل حمایت نمی‌کندیا منتقد این رژیم در زندگی عمومی و سازمان‌های رسانه‌ای بزرگ در سراسر جهان است.
وی خاطرنشان کرد: از زمان شروع کار با بی بی سی در سال ۲۰۱۷، هیچ انتقادی از کار حرفه‌ای یا کار روزنامه نگاری خود دریافت نکرده بودم.
به گفته بسیاری از روزنامه نگاران و خبرنگاران مستقل ، بی‌بی‌سی با جانبداری از رژیم صهیونیستی سالهاست که رنج‌های مردم فلسطین را آن گونه که باید منعکس ننموده‌است. بی‌بی‌سی همچنین از پخش آگهی‌هایی برای جمع‌آوری کمک به مردم غزه امتناع کرده‌است.
 

farideh

عضو فعال
عضو کادر مدیریت

تعلیق کوربین از حزب کارگر انگلیس​


۱۳۹۹-۸-۲۸
«کمیسیون برابری و حقوق و بشر» انگلستان با حکم به ضدیهودی بودن کوربین ، عضویت وی در حزب کارگر را تعلیق کرد .

حزب کارگر انگلیس در زمان رهبری کوربین حامی حقوق فلسطینی‌ها بوده و بارها نسبت به جنایات صهیونست‌ها بر علیه آن‌ها اعتراض کرده بود اما تحت حملات شدید و اتهاماتی درخصوص اتخاذ مواضع ضد یهودی قرار گرفت.

۱۴۰۰-۵-۲۰
«یهودیان مخالف اسرائیل» از حزب کارگر انگلیس تصفیه شدند. اما کوربین با عذرخواهی از مواضع گذشته خود توانست حکم پایان تعلیق خود را دریافت کند .
 

دکتر_رضایی

عضو فعال

حمله تند آرنولد شوارتزنگر به مخالفان واکسن: مرده‌شور آزادی‌تان را ببرند احمق‌های به تمام معنا!​

۲۲ مرداد ۱۴۰۰

فرماندار سابق کالیفرنیا درباره اهمیت پوشیدن ماسک گفت : «ویروسی شیوع پیدا کرده – که انسان‌ها را می‌کشد؛ و تنها روش جلوگیری از آن واکسن زدن، پوشیدن ماسک، رعایت فاصله‌گیری اجتماعی، شستن همیشه دست‌ها، و فکر نکردن به این است که «آزادی من از بین رفته.» نه، مرده شور آزادی شما. چون با آزادی وظایف و مسئولیت‌هایی می‌آید. نباید فقط بگویید: «یکسری، چیز‌ها حق من است.» وقتی دیگران را آلوده می‌کنید مسئله جدی می‌شود.»

شوارتزنگر ادامه می‌دهد: «بله این آزادی را دارید که ماسک نپوشید. اما می‌دانید مسئله چیست؟ چون ماسک نمی‌پوشید یک احمق به تمام معنا هستید. نمی‌خواهم [کسی را مقصر کنم]، اما فقط می‌خواهم به همه بگویم که بیایید با یکدیگر همکاری کنیم. دست از مشاجره بردرید، چون ویروسی وجود دارد و بهتر است که واکسینه شوید و ماسک بپوشید.»
 

stabekiove

عضو فعال

تل‌آویو اعضای خانواده‌ اسرای فراری فلسطینی را بازداشت کرد​

17 شهریور 1400
پس از بی‌‌نتیجه ماندن تلاش‌ دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی برای یافتن اسرای فراری از زندان جلبوع، رسانه‌های فلسطینی خبر دادند نیروهای امنیتی این رژیم، شماری از اعضای خانواده این اسرا را بازداشت کرده‌اند.

شاهدان عینی در این خصوص گفتند که نیروهای رژیم صهیونیستی، سحرگاه امروز، سرزده وارد منطقه یعبد شدند و پس از محاصره خانه یعقوب نفعیات پدر مناضل نفعیات و بازرسی منزل او، پدر این زندانی فراری را بازداشت کردند.

فارس
 

عاشقان_ولایت

تازه وارد

فشار بر خالق «هری پاتر» به‌خاطر توییت‌های ضد همجنس‌بازی​

«جِی کِی رولینگ» خالق مجموعه رمان‌های «هری پاتر» به خاطر رشته توییت‌هایی ضد همجنسبازها از سوی «LGBTQ» سازمان همجنسبازها و ترنس‌ها تحت فشار و انتقاد قرار گرفت.

جدیدترین بحث و جدل خانم رولینگ زمانی آغاز شد که او کامنتی در مورد مقاله‌ای از «دِوکس» (Devex)، پلتفرمی رسانه‌ای برای انجمن توسعه جهانی با عنوان «عقیده» نوشت. در این مقاله که نویسنده «ترنس‌ها» (دوجنسیتی) را در مسائل زنانگی و نیاز به مسائل و امکانات بهداشتی در شرایط قرنطینه کرونا جمع می‌زند، با واکنش و کامنت خانم رولینگ مواجه می‌شود که متعاقب آن باز همچون واکنش‌های پیشین، نویسنده «هری پاتر» مورد حمله همجنسسبازها و طرفداران دگرباشان جنسی قرار گرفت.

رولینگ نوشت: اگر جنسیت واقعی نیست، پس جذابیت همجنس هم وجود ندارد. اگر جنسیت واقعی نیست، پس واقعیت زندگی زنان در سطح جهان محو شدنی است. من افراد دوجنسه را می‌شناسم، اما محو کردن مفهوم جنسیت، توانایی بسیاری برای معنابخشی به زندگی‌شان را ازبین می‌برد. از بیان حقیقت متنفر نباشیم!
خالق هری پاتر نوشت: این ایده که زنانی چون من با سال‌ها نسبت به ترنس‌ها حس دلسوزی و ترحم داشته‌اند، از این منظر است که آن‌ها هم به گونه‌ای مشابه زنان آسیب‌پذیر هستند برای نمونه از خشونت مردان. از این رو این تفکر که این جنسیت واقعی است و با پیامدها و عواقب آن زیسته‌اند، بی‌معناست.

رولینگ همچنین ابراز داشت که به حق زندگی در آرامش افراد ترنس احترام می‌گذارد و از آن‌هایی که او را مخالف رادیکال فمینیست ضد ترنس می‌نامند، انتقاد کرد.

او همچنین گفت: من به اینکه هر فرد ترنسی هرجور که تمایل دارد و راحت است زندگی کند، احترام می‌گذارم. حتی اگر به خاطر ترنس بودن بر شما تبعیض رود حاضرم با شما به راهپیمایی هم بیایم. در عین حال زندگی من با زن بودن شکل گرفته است و اعتقاد ندارم که گفتن این، تنفرانگیز باشد!
سازمان حقوق همجنسبازها «LGBTQ» در پاسخ به اظهارات رولینگ گفت: این نویسنده خود را با یک ایدئولوژی همسو می‌داند که به‌طور کاملا ارادی حقایقی درباره هویت جنسیتی و افراد ترنس را تحریف می‌کند. در سال ۲۰۲۰، هیچ بهانه‌ای برای هدف قرار دادن افراد ترنس (دوجنسیتی) وجود ندارد.

رولینگ قبلا هم به‌خاطر ابراز عقیده‌های مشابه و نیز ضد همجنسبازها، با انتقادات شدیدی مواجه شده بود، اما بر دیدگاه خود استوار است. او در ماه دسامبر به‌خاطر حمایت از محققی که شغلش را به‌خاطر اینکه گفته بود هیچکس نمی‌تواند جنسیت بیولوژیکی خود را تغییر دهد، نیز با انتقادات فراوانی مواجه شد.

«GLAAD» (سازمان غیردولتی نظارت همجنسبازها بر رسانه‌ها) در واکنش به توییت‌های رولینگ بیانیه‌ای با استدلالاتی غیرمنطقی صادر کرد: جی کی رولینگ که کتاب‌هایش به بچه‌ها امید می‌داد که در تلاش با هم دنیای بهتر بسازند، حالا خود را همسو با ایدئولوژی می‌داند که اصل و مبنای انسانیت افرادی که ترنس هستند را انکار می‌کند. اکنون زمان آن فرا رسیده است که متحدانی که افراد ترانس را می‌شناسند و از آنها حمایت می‌کنند، صحبت کنند و از حق اساسی خود حمایت کنند تا به طور یکسان و عادلانه با آنها رفتار شود.
جِی‌کِی ‌رولینگ نویسنده سری داستان‌های «هری پاتر» که نسخه مکتوب و فیلمی‌اش از پرمخاطب‌ترین‌های تاریخ به‌ شمار می‌رود سال گذشته با دفاع از محققی که نظراتش گروه همجنس‌بازها را برافروخته بود، اظهار داشت: جنسیت بیولوژیکی قابل تغییر نیست. گروه‌های به اصطلاح مدافع همجنس‌بازان، به‌خاطر سخنان ضد همجنس‌گرایانه «جِی‌کِی‌ رولینگ» نویسنده «هری پاتر» به وی تاختند.

یکی از محققان جدیداً نتایج تحقیقات و آزمایش‌های ژنتیکی و فیزیولوژیکی خود را در رد وجود هرگونه ژن یا جنسیت بیولوژیکی که به همجنس‌گرایی مرتبط باشد، ارائه کرده و به شدت مورد حمله همجنس‌بازان قرار گرفته است. حال خانم رولینگ نیز نتیجه تحقیقات این دانشمند را تایید کرده و اظهار داشته که «جنسیت بیولوژیکی قابل تغییر نیست». بدین معنا که هیچ‌گونه ژن یا شرایط فیزیولوژی حامل همجنس‌گرایی وجود ندارد که همین باعث رد تمام ادعاهای همجنس‌بازان در ژنتیکی بودن این ناهنجاری می‌شود. همین امر باعث حمله این قشر ابتدا به انجام دهنده این تحقیق و سپس به خانم رولینگ شده است.

رولینگ در آن زمان در حمایت از زن محققی که تحقیقات علمی‌اش به مذاق همجنسبازها و حامیانشان خوش نیامده بود و او را از کار اخراج کرده بودند، در حساب توییتری خود نوشت: «لطفا هرچه دوست دارید بپوشید و خود را هر آنچه که دوست دارید بنامید! با هرکه دوست دارید و دوست دارد باشید. در صلح و امنیت زندگی کنید، اما زنان را به‌خاطر بیان نظرشان در مورد جنسیت از کار اخراج نکنید!#IStandWithMaya #ThisIsNotADrill»(هشتگ من کنار مایا ایستاده‌ام).

رولینگ همچنین در مواردی از مسلمانان حمایت کرده است.او همواره هرجا که در هر زمینه‌ای سخنی نابجا یا به ناحق بیان شده واکنش نشان داده است. در سال ۲۰۱۷ شخصی به نام «راتگر اولبرکت» در پیامی روی صفحه توییتر خود نوشته بود: آیا می‌دانید در انگلستان انداختنِ یک تکه گوشت خوک در بیرونِ یک مسجد، مجازاتی بیشتر از تجاوز به یک دخترِ ۱۱ ساله دارد؟ این شخص با نوشتن این توییت قصد داشت علیه همراهی دولت انگلیس با مسلمانان گام بردارد. جی.کی. رولینگ دو روز پس از انتشار این پیام نژادپرستانه به آن واکنش نشان داد و نوشت: آیا می‌دانید در انگلیس چیزها و حرف‌هایی که به هیچ وجه صحت ندارد را «مزخرف» می‌نامیم؟ وی با انتشار این مطلب، تاکید کرد که ادعای اولبرکت نه تنها صحت ندارد، بلکه ارتباطی به مسلمانان ندارد.

رولینگ، پیش از این نیز، در حمله‌ای که به مسجد ونزبری پارک در اوائل سال ۲۰۱۷ صورت گرفت، در توییتی نوشت: سرزنش قربانیان از سوی مطبوعاتی که به این کار عادت کرده‌اند، تهوع آور است.

جوآن «جو» رولینگ، زاده ۳۱ ژوئیه ۱۹۶۵ رمان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و بشردوست اهل بریتانیا است که عمده شهرتش را برای نوشتن مجموعه داستان‌های «هری پاتر» کسب کرده‌ است. این مجموعه داستانی به ۶۵ زبان و به‌طور تقریبی در ۴۵۰ میلیون نسخه منتشر شده‌ است. کتاب‌های «هری پاتر» از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ بشر به حساب می‌آیند. در سال ۲۰۰۷ به انتخاب مجله تایم، رولینگ پس از ولادیمیر پوتین به عنوان دومین شخص تأثیرگذار سال انتخاب شد. مجله فوربز رولینگ را در رده چهل و هشتمین شخصیت معروف در سال ۲۰۰۷ معرفی کرد. او در حال حاضر فعالیت‌های انسان‌دوستانه و خیرخواهانه بسیاری را به عهده گرفته و پشتیبانی می‌کند.
 

baktash_abtin

تازه وارد
یک مرد آمریکایی به نام “آدولفو مارتینز” 30 ساله از اهالی ” آیوا”، به دلیل آتش زدن تنها یک پرچم که متعلق به همجنسگرایان این کشور است، به 16 سال حبس محکوم شد.

به گزارش پایگاه خبری “usatoday”، وی با سرقت پرچم از کلیسای “امس یونایتد” و آتش زدن آن، به جرم نفرت‌پراکنی و عدم پیروی از آزادی‌بیان محکوم شد.

مارتینز با صدور حکم توسط قاضی، به علت آتش زدن پرچم 15 سال و به‌علت استفاده از مواد آتش‌زا به یک سال زندان محکوم شد.

 

baktash_abtin

تازه وارد
پاسخ ایلان پاپ، مورخ اسرائیلی به گزارش دیروز هاآرتص درباره قتل عام طولانی مدت فلسطینیان در دهکده تانتورا و گورهای دسته جمعی در ساحل تل آویو و اینکه چگونه او را در سال 2007 مجبور به استعفا از دانشگاه حیفا به دلیل تلاش برای افشای قتل عام در سال 1948 کردند.
https://www.reddit.com/r/israelexposed/comments/sb06hw
 

hassan_reza

عضو انجمن
Kareem Nikoui نظامی امریکایی در جریان انفجار نزدیک فرودگاه کابل در آخرین روز های حضور ارتش امریکا در خاک افغانستان کشته شد.
مادر این نظامی امریکایی در شبکه اجتماعی اینستاگرام پستی منتشر میکند و جو بایدن را مسئول مرگ فرزندش معرفی میکند.
اینستاگرام 24 ساعت پس از انتشار این پست، حساب کاربری این فرد را به صورت دائمی مسدود میکند

منبع :
 

farazi

عضو انجمن
ووپی گلدبرگ به مدت ۲ هفته از برنامه «ویو» کنار گذاشته شده چون اخیرا گفته بود هولوکاست موضوعی نژادی نبوده است.

کیم گادوین رئیس شبکه ای‌بی‌سی نیوز که این برنامه را پخش می‌کند در بیانیه‌ای این خبر را اعلام کرد و گفت با وجود اینکه گلدبرگ معذرت‌خواهی کرده است از او خواستیم از این زمان برای یاد گرفتن در مورد اثرات صحبت‌هایش استفاده کند.

وی اضافه کرد: کل سازمان ای‌بی‌سی نیوز کنار همکاران، دوستان، خانواده و جوامع یهودی‌مان می‌ایستد.

گلدبرگ این حرف را در برنامه روز دوشنبه زده بود. وی داشت درباره ممنوع شدن یک رمان غیرداستانی توسط مدرسه‌ای در تنسی صحبت می کرد که داستانش درباره تجربه یک مرد در هولوکاست بود.

گلدبرگ گفته بود: بیایید راستش را بگوییم چون هولوکاست درباره نژاد نیست. درباره رفتار غیرانسانی انسان‌ها با یکدیگر است.

وی تاکید کرده بود در هولوکاست یک نژاد مطرح بود و آن هم نژاد سفید بود اما گروهی از همین انسان‌های سفید علیه گروهی دیگر ظلم کرده بودند بنابراین این موضوع را نباید نژادی خواند.

این صحبت‌ها باعث شد سازمان‌های یهودی آمریکا به سرعت انتقاد کنند و بگویند که نازی‌ها قصد داشتند به خاطر اینکه یهودی‌ها را نژاد پایین‌تر می‌دانستند آنها را به طور سیستماتیک حذف کنند.

گلدبرگ در برنامه بعدی معذرت‌خواهی کرد و گفت می‌داند کلمات اهمیت دارند و این صحبت‌های وی ممکن است موجب ناراحتی برخی یهودیان شده باشد ولی او نمی‌خواست آنها را ناراحت کند.

ووپی گلدبرگ بازیگر فیلم مشهور «روح» یکی از چهره‌های هالیوودی است که همیشه در دفاع از صلح و حقوق سیاه‌پوستان صحبت کرده است.
منبع : مشرق
 

سیاوشان

تازه وارد
در تاریخ 10 اسفند 1400 :
دادستان عمومی جمهوری چک اعلام کرده هر گونه حمایت علنی از حمله روسیه به اوکراین چه در فضای مجازی و چه در تجمعات جرم کیفری محسوب می‌شود.
او به شهروندان جمهوری چک گفته به آزادی بیان احترام بگذارند اما از محدوده‌های آن تجاوز نکنند. رادیوپراگ نوشته ذیل قوانین جمهوری چک، حمایت از «جنایت علیه بشریت» یا «نسل‌کشی» قابل مجازات است و ممکن است مشمول مجازات حبس تا سه سال شود.
منبع: فارس
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا