کویل سیمی فولاد زنگ نزن 309

metallurgy12

عضو انجمن

stainless-steel-wire-manufacturers-suppliers-india.jpg

مقدمه

شرکت های صنعتی زیادی وجود دارند که در حال تولید و عرضه انواع کویل سیمی از جنس فولادهای ضد زنگ در گریدهای 309, 309L, E309Cb هستند. این آلیاژها مقاومت بسیار خوبی در برابر حرارت داشته و با توجه به ساختار و ترکیب شیمیایی محلول جامد مقاومت فوق العاده در برابر اکسیداسیون در شرایط چرخه ای ملایم تا 2000 درجه فارنهایت دارند. فولادهای با ترکیبات فوق که با روش های معمول صنعت مورد استفاده قرار می گیرند، در مقایسه با فولادهای دیگر بیشتر مورد توجه قرار می گیرند، زیرا این آلیاژها سخت تر هستند و تمایل به سخت شدن سریع دارند. کویل سیمی فولاد ضد زنگ L309 یک فولاد ضد زنگ مقاوم در برابر حرارت با مقاومت بالا در برابر پوسته پوسته شدن و اکسیداسیون است و در دماهای بالا استحکام بالایی دارد. فولاد ضد زنگ E309Cb به عنوان فلز پرکننده در بسیاری از فرآیندهای جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کل ترکیبات موجود در آلیاژ 309 خواص خزش بالاتر داشته و فوق العاده قدرتمند و انعطاف پذیر است. کویل سیمی فولاد ضدزنگ دارای مقاومت هوشمند در برابر اکسیداسیون است و در سرویس مداوم تا 1140 درجه سانتیگراد استفاده می شود. سیم E309Cb با محتوای فلز بالایی که دارد، مقاومت در برابر خوردگی هوشمند را برای افزایش خواص گرما ارائه می دهد. محتوای بالای نیکل در ورق استیل 309، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت برتر در برابر اکسیداسیون و بنابراین حفظ خواص بیشتر در دمای بالا نسبت به آلیاژهای محلول جامد معمولی را ارائه می دهد. سیم آلیاژی L309 برای ساخت آسان استفاده می شود، که می تواند یک اصلاح کربن بالا برای افزایش مقاومت در برابر خزش باشد.

گواهینامه های تست کویل سیمی فولادی 309/L309

تولیدکنندگان کویل های سیمی فولاد ضدزنگ 309 بررسی های استاندارد متفاوتی را بر روی محصول خود انجام داده و با ارائه گواهی های لازم به مشتری کیفیت محصولات خود را تضمین می کنند. معمولاً سازندگان گواهی آزمایشات خود را مطابق با استاندارد EN 10204/3.1B، گواهی مواد خام، گزارش آزمایش رادیوگرافی و گزارش بازرسی شخص ثالث ارائه می دهند. همچنین گواهی های استاندارد مانند EN 10204 3.1 و آزمایشات اضافی مانند NACE MR 01075 بنا به درخواست مشتری نیز انجام می گیرد.

stainless-steel-310-wire-manufacturers-suppliers-importers-exporters-stockists.jpg


تست مواد

مطابق استانداردهای جهانی، لازم است تمام مواد و محصولات فلزی قبل از تحویل به مشتریان خود، از طریق آزمایش های دقیق کیفیت تحت ارزیابی قرار گیرند. در ذیل تست های اصلی برای ارزیابی خواص کویل سیمی فولاد ضدزنگ بیان شده است:
- تست مکانیکی مانند کشش سطح
- تست سختی
- آنالیز شیمیایی – آنالیز طیفی
- شناسایی مواد مثبت - تست PMI
- تست صاف کردن
- تست مقاومت حفره ای
- تست شعله ور شدن
- تست خوردگی بین دانه ای (IGC).

مستندات

در کارخانه های تولید کویل سیمی فولاد ضدزنگ 309، پس از انجام تست های لازم، گواهی استاندارد به شرح ذیل صادر و به مشتری تحویل می گردد:
- فاکتور تجاری که شامل کد HS می باشد.
- لیست بسته بندی شامل وزن خالص و وزن ناخالص، تعداد جعبه ها، علائم و اعداد
- گواهی مبدأ قانونی و تأیید شده توسط اتاق بازرگانی یا سفارت
- گواهی های تست های علمی
- گزارشات آزمایش مواد خام
- سوابق ردیابی مواد
- طرح تضمین کیفیت (QAP)
- نمودارهای عملیات حرارتی
- گواهی‌های آزمایشی که NACE MR0103، NACE MR0175 را تأیید می‌کنند.
- گواهی‌های آزمایش مواد (MTC) مطابق EN 10204 3.1 و EN 10204 3.2
- ضمانت نامه
- گزارش های تست آزمایشگاهی تایید شده توسط NABL
- مشخصات رویه و سوابق صلاحیت رویه استفاده
- فرم A برای اهداف سیستم ترجیحات تعمیم یافته (GSP)

بسته بندی کویل سیمی فولادی ضد زنگ 309/L309

سیم استیل 309 به صورت جداگانه با دست بسته بندی می شود تا اطمینان حاصل شود که کیفیت بالای مواد حفظ می شود و در آخرین مراحل تولید آسیبی نمی بیند. تولیدکنندگان جعبه های تخته سه لا یا بسته بندی پالت را برای اطمینان از بسته بندی ایمن و تحویل سریع محموله سفارش داده شده توصیه می کنند. سیم 309 دارای حک های مرتبط با اطلاعات کار به عنوان مثال درجه حرارت، اندازه، مواد و شماره قطعه است. این اطلاعات همچنین در امتداد تمام سیم تحویل داده شده چاپ می شود. بسته بندی سیم 309L مطابق با استاندارد بین المللی A580 ASTM در بسته های مناسب بسته بندی شده توسط نوارها و سپس در ظروف برای جلوگیری از آسیب قرار خواهند گرفت.

super-duplex-steel-filler-wire.jpg


خواص کویل فولاد ضدزنگ 309

فولاد ضد زنگ E309Cb ممکن است به عنوان فلز پرکننده در جوشکاری مورد استفاده قرار گیرد. این آلیاژ به دلیل خواص خزش بالاتر در کاربردهای دمای بالا دوام می آورد و بنابراین آلیاژ 309 فوق العاده قدرتمند و انعطاف پذیر است. سیم E309Cb با محتوای فلز بالایی که دارد، مقاومت در برابر خوردگی هوشمند را برای افزایش خواص گرما ارائه می دهد. محتوای بالای فلز و نیکل سیم آلیاژ 309 مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت برتر در برابر اکسیداسیون و بنابراین حفظ کسری بیشتر از استحکام دما نسبت به آلیاژهای محلول جامد معمولی را ارائه می دهد. سیم آلیاژی L309 برای ساخت آسان استفاده می شود، که می تواند یک اصلاح کربن بالا برای افزایش مقاومت در برابر خزش باشد.

گردآورنده: سید رحیم کیاحسینی​
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا