ورق استیل 309 مشبک در ساخت بویلر

metallurgy12

عضو انجمن
Building-Material-Diamond-Stainless-Steel-Checkered-Inox-Plate - Copy.jpg

مقدمه

امروزه ورق‌های استیل در صنایع گوناگونی به کار می‌روند و افراد در کسب و کارهای خود استفاده‌های فراوانی از آن‌ها دارند. این در حالی است که در گذشته تنوع این ورق‌ها چندان زیاد نبود و مشکلاتی برای مردم در این زمینه رخ می‌داد. حال آن‌ها قادر هستند تا بدون دغدغه و با کمترین قیمت ممکن از این ورق‌ها استفاده نمایند.

تنوع این ورق‌ها به حدی است که در هر یک از آن‌ها، خصوصیات گوناگونی مشاهده می‌شود. ضمن این که هر یک از آن‌ها مصارف جداگانه‌ای می‌توانند داشته باشند و نباید این قضیه را از یاد برد. ما نیز تا به حال مطالب زیادی را در مورد ورق‌های استیل در دسترس قرار داده‌ایم. مطالعه این مقالات در نهایت باعث می‌شود که بتوانید بهترین تصمیم را برای کسب و کار خود بگیرید.
امروز در خدمت شما هستیم تا در خصوص بویلر سازی به وسیله ورق استیل با هم صحبت داشته باشیم. ساخت بویلر را هم می‌توان مصرف دیگری از ورق‌های استیل به شمار آورد. البته بدیهی است که به وسیله تمام این ورق‌ها نمی‌توان بویلرها را به وجود آورد.
مطمئنا در جریان هستید که بویلرها در بسیاری از مشاغل استفاده می‌شوند و می‌توانند در سرعت و کیفیت کار مردم اثرگذار باشند. این بویلرها امروزه عمدتا به وسیله ورق استیل نسوز یا ورق استیل 310 به وجود می‌آیند و نباید از مزایای فراوان آن غافل شد. پس در صورتی که شما نیز به فکر ساخت بویلر و استفاده از آن هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

perforated-sheet-82.jpg


بویلر چیست؟

تجهیزات مربوط به یک کالا یا محصول مهم در کارخانه‌ها باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد و به خوبی نسبت به موناژ آن‌ها اقدام گردد. اگر این اتفاق رخ ندهد، بی شک دارندگان آن کسب و کارها مشتریان خود را از دست خواهند داد. ضمن این که کارکرد آن محصول نیز مختل می‌شود و دیگر امکان استفاده از آن به آن صورت وجود نخواهد داشت.
به همین دلیل است که بویلرها ساخته شده‌اند. البته بویلرها مصارف زیادی دارند و به طور کلی می‌توان کسب و کارهایی در حوزه‌های گوناگون را با آن‌ها رونق داد. برای ساخت بویلرها نیز از تجهیزات گوناگونی استفاده می‌شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها را باید ورق استیل به شمار آورد.

چرا ورق استیل؟

حال ممکن است سوالی برای شما پیش بیاید و آن هم این است که چرا باید در ساخت بویلرها از ورق استیل استفاده شود؟ پاسخ این است که افراد در خصوص بویلرها معمولا با حرارت بالا سر و کار دارند. در گذشته مردم از منابع گوناگونی به منظور ساخت بویلرها استفاده می‌کردند تا در نهایت ببینند کدام مورد از همه مناسب‌تر است. این در حالی است که بسیاری از آن‌ها مقاومت بالایی در مقابل حرارت نداشتند.
این در حالی است که ورق استیل 309 یا 310 می‌تواند مقاومت بالایی را از این لحاظ از خود نشان دهد. در همین راستا، شما قادر خواهید بود تا مدتی طولانی نسبت به استفاده از آن اقدام نمایید. البته این دو ورق استیل کاربردهای دیگری هم مانند تولید دیگ‌های بخار و کوره‌ها دارند. از این صحبت می‌توان نتیجه گرفت که آن‌ها در کل مقاومت خوبی در مقابل حرارت از خود نشان می‌دهند.
همچنین نباید فراموش شود که ورق اسیل نسوز یا ورق استیل 310 در برابر خوردگی نیز مقاومت بالایی در خود دارد. متاسفانه دیگر منابع نمی‌تواند چندان در این زمینه برای ما چاره‌ساز باشند؛ چرا که بعد از مدتی با خرابی‌هایی از این نظر مواجه خواهیم شد. مواد سازنده بویلرها باید آن قدر استحکام داشته باشند که بتوانیم برای مدتی طولانی از آن‌ها بهره ببریم.

مزایای ورق استیل 309 و 310

1- همان طور که می‌دانید، ورق استیل 309 یا 310 از جنس فولاد هستند و نوعی ضد زنگ به شمار می‌روند. دلیل مقاومت در مقابل زنگ زدگی آن‌ها را هم می‌توان همین مورد به حساب آورد. این باعث می‌شود تا در محیط‌ها و جوهای گوناگون هم بتوانید از آن‌ها بهره مند شوید.
2- از ورق استیل نسوز یا ورق استیل 310 می‌توان تا دمای 1177 درجه سانتی گراد نیز بهره برد. این را باید یکی از دلایلی دانست که گفته می‌شود این ورق‌ها مقاومت زیادی در مقابل حرارت دارند. البته بعد از این که از این بویلرها استفاده کردید، باید به سرعت نسبت به خاموش کردن آن اقدام نمایید.
3- شما به سادگی قادر به جوشکاری این ورق‌ها خواهید بود. در واقع جوش پذیری ورق استیل 309 یا 310 بسیار بالای است و این مقدار در مقایسه با دیگر ورق‌های استیل هم شاید بیشتر باشد.
4- در آخر نیز باید به شکل پذیری فوق العاده این دو ورق استیل اشاره داشت. ویژگی‌ها، مواد به کار رفته و ساختار جالب آن‌ها سبب شده است که بتوانیم آن‌ها را آن طور که می‌خواهیم، با تغییرات همراه کنیم. حتی در کارهای بسیار سخت نیز می‌توانید نسبت به تغییر این ورق‌ها اقدام نماییم.
5- در نهایت هم باید گفت که این ورق‌ها در مقابل پوسته پوسته شدن نیز مقاومت بالایی در خود دارد و باید خیالتان از این بابت، راحت باشد.

crimped-wire-mesh-500x500.jpg


سخن پایانی

این مقاله در راستای آشنایی با بویلر سازی به وسیله ورق استیل مشبک 309 و ورق استیل 310 نوشته شده است که امیدواریم استفاده لازم را از آن داشته باشید. در پایان اگر سوال دیگری در ذهنتان مانده است، قادر هستید تا آن را از اعضای تیم ما بپرسید. ضمن این که امکان سفارش این ورق‌ها و یا سایر ورق‌های استیل برای شما وجود خواهد داشت. کافی است که با شماره تلفن‌های موجود در وب سایت ما تماس حاصل کرده و این درخواست را مطرح نمایید.​
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا