هدایت حرارتی ورق استیل و سایر فلزات

metallurgy12

عضو انجمن
خواص-حرارتی.jpg

مقدمه

هدایت گرمایی فرایندی است که طی آن انرژی گرمایی از طریق ماده جابجا و منتقل می شود و به ماده قدرت هدایت گرما می دهد. قابلیت هدایت یا همان انتقال و رسانایی معمولاً بر حسب واحد وات بر کلوین بر متر سنجیده و اندازه گیری می شود. یک وات یک واحد توان است که معمولاً یا بر حسب ولت آمپر یا بر حسب ژول بر ثانیه بیان می گردد. کلوین واحد دمای مطلق است و صفر کلوین صفر مطلق می باشد.

مواد دارای هدایت و گرمای خوب نظیر فلزات حقیقی، مقادیر زیادی گرما را به سرعت انتقال می دهند. به عنوان نمونه، یک قابلمه پخت و پز که کف آن از جنس مس است به سرعت گرم شده و حرارت را در بقیه قسمت های ظرف پخش می سازد. هادی های حرارتی ضعیف گرما را به کندی عبور می دهند که همین امر در مواد ساختمانی می تواند با صرفه و سودمند قلمداد شود.

stainless-steel-parts-cleaners-1.jpg


هدایت گرمایی در فلزات حقیقی

فلزات دارای الکترون هستند که در درجه اول هم این الکترون ها مسئول یا مسبب هدایت و انتقال حرارت اند. بالاترین هدایت گرمایی در خالص ترین فلزات و در حالت آنیل شده آن ها وجود دارد. فلزات از جمله ورق استیل، فولاد کربنی و آلومینیوم معمولاً با دمای کاری پایین مواجه اند. در برخی فلزات هدایت حرارتی تابعی قوی از خلوص و شرایط فلز است. جهت کاربردهای برودتی مثل تولید سرما که در آنها هدایت گرمایی مطلوب مورد نیاز است از مس و آلومینیوم استفاده می شود. ورق استیل در مواردی به کار می رود که در آنها هدایت گرمایی نسبتاً ضعیف هم برای استفاده مناسب است. این موضوع در زیرساخت هایی مثل اجزا و بخش های قالب بندی در سازه های ساختمانی قابل استفاده خواهد بود.

هدایت حرارتی در آلومینیوم

هدایت گرمایی آلومینیوم خالص ۲۳۵ وات بر کلوین بر متر است. آلیاژهای آلومینیوم هدایت گرمایی خیلی پایین تری دارند اگرچه این پایین بودن هدایت گرمایی در آنها به ندرت و اندازه پایین بودن هدایت حرارتی در آهن و فولاد می باشد. آلومینیوم به لحاظ ضریب هدایت گرمایی مطلوبی که دارد اغلب برای هیت سینک های صنایع الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرد.

هدایت حرارتی در استیل کربن دار

هدایت گرمایی در فولاد کربنی خیلی کمتر از هدایت گرمایی آلومینیوم بوده و تقریباً برابر با ۴۵ وات بر کلوین بر متر می باشد. این ماده گزینه ای اقتصادی و مطلوب برای قطعات و اجزاء سازه ای ساختمان است.

images.jpg


هدایت حرارتی در ورق استیل

استنلس استیل هدایت حرارتی اش حتی کمتر از فولاد کربنی و در حدود ۱۵ وات بر کلوین بر متر می باشد. استنلس استیل ماده ای ایده آل برای سازه ها در محیط های خورنده یا برای کاربردهای ساختمانی و معماری می باشد.

مزایای ورق استیل

مواد دارای ضریب هدایت گرمایی پایین جلوی انتقال حرارت را می گیرند. در نتیجه بازدهی انرژی و تثبیت و پایداری بهتری برای مواد صورت می پذیرد. هدایت گرمایی پایین تر ورق استیل آن را ماده ای خوب و مناسب جهت کار در نما و ظاهر ساختمان، برای شیشه ها و چارچوب و سیستم پرده های دیواری می سازد. ورق استیل هنگام مواجهه با حرارت همچنان ثابت و مقاوم باقی می ماند مثلاً در طول فرآیند ساخت و تولید یا در تجهیزات خطوط فرآوری غذایی نظیر اجاق ها و نوار نقاله ها.
برای استعلام از قیمت ورق استیل و خرید ، می توانید از طریق شماره تلفن 02188175909 تماس گرفته و با کارشناسان فروش توان فلز در ارتباط باشید.​
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا