هزینه عمل قلب باز و هزینه تعویض دریچه قلب سال 1400

بیش تر از 50 سال از اولین جراحی قلب نوین در ایران می گذرد. در طول نیم قرن گذشته، جراحی قلب در ایران پیشرفت بسیاری داشته. سالانه حدودا 60،000 جراحی قلب در ایران انجام می شود. عمل قلب باز، جراحی دریچه ها و جراحی آئورت متداول ترین نوع جراحی های قلب در ایران می باشند. در این مقاله قصد داریم به بیان، هزینه انواع عمل قلب، از جمله هزینه عمل قلب باز، تحت شرایط مختلف بپردازیم.
ایران در حال حاضر به لطف پیشرفت قابل توجه در زمینه قلب و عروق و تخصص گسترده جراحان قلب ایرانی، در زمینه قلب و عروق در خاورمیانه پیشرو می باشد. جراحان قلب ایرانی با استفاده از فن آوری های بروز قادر به انجام ظریف ترین و پیچیده ترین پروسه های قلبی، از جمله انواع مختلفی از عمل قلب باز و جراحی های حداقل تهاجمی قلب هستند.

هزینه عمل قلب باز در ایران​

جراحی های قلب و عروق درمان های بسیار گران قیمتی در جهان هستند، به ویژه اگر تحت پوشش بیمه هم نباشید. به همین دلیل بسیاری از بیمارانی که توانایی پرداخت هزینه های سنگین جراحی قلب خود در کشورشان را ندارند، برای جراحی قلب به کشورهای دیگر سفر می کنند.

با توجه به عوامل بسیاری از جمله مالیات کم، هزینه های کم زندگی و کاهش ارزش پول ایران در برابر ارزهای خارجی، هزینه عمل قلب در ایران بسیار کمتر است از، سایر کشورها. بنابراین، اگر شما به جراحی قلب نیاز دارید و به دنبال گزینه های مقرون به صرفه هستید، ایران گزینه ی مناسبی برای شما خواهد بود.

عمل قلب باز چیست؟​

جراحی قلب به هرگونه جراحی با هدف اصلاح بیماری های قلبی، از جمله مشکلات دریچه های قلبی، عروق قلب، جریان خون و غیره گفته می شود. اگرچه فن آوری های جدید به جراحان کمک می کند قلب بیماران را بدون باز کردن قفسه سینه (در برخی موارد) جراحی کنند، اما بسیاری از مشکلات قلبی همچنان نیاز به باز کردن قفسه سینه برای درمان دارند.
عمل قلب باز که معمولاً به عنوان جراحی قلب باز یا جراحی سنتی قلب شناخته می شود، بطور گسترده در ایران انجام می شود. سالانه سی هزار تا چهل هزار جراحی قلب باز در ایران انجام می شود که عبارتند از:
  • پیوند بای پس عروق کرونر (CABG)
  • ترمیم دریچه قلب و تعویض دریچه قلب
  • ترمیم دریچه میترال
  • آنوریسم آئورت
  • اصلاح آریتمی
  • پیوند قلب

هزینه عمل قلب باز در سال 1400​

قیمت های عمل قلب باز در تهران بسته به نوع عمل و سایر عوامل متفاوت هستند، اما قطعا هزینه جراحی قلب باز در ایران یک چهارم تا یک دهم هزینه آن در آمریکا یا استرالیا می باشد. هزینه پایین جراحی قلب باز در تهران به معنای پایین بودن اثربخشی یا ایمنی آن نیست. عوامل زیادی، به خصوص اقتصادی، تعیین کننده قیمت خدمات پزشکی می باشند و جراحی قلب باز نیز از این قاعده مستثنی نیست.
هزینه ی عمل های قلبی که در ادامه به آن می پردازیم، بدون در نظر گرفتن تخفیفات بیمه هستند، این هزینه ها با داشتن بیمه و بصورت دولتی بسیار متفاوت بوده و ممکن است شما بتوانید عمل قلب باز خود را حتی با 4 میلیون تومان نیز، انجام دهید، و یا حتی با داشتن بیمه های تکمیلی این هزینه را به صفر برسانید.

اما هزینه جراحی قلب در حالت خصوصی به شرح زیر است:

هزینه عمل قلب باز​

در بیمارستان خصوصی بین 60 تا 65 میلیون تومان (بسته به تعداد روزهای بستری در بیمارستان)
ادامه هزینه های جراحی قلب در سایت دکتر فروزان نیا
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا