نقش کارمندان در شرایط دورکاری

hamyar

عضو فعال
remote-works3.jpg

شما به عنوان کارمند یک سازمان، در شرایط دورکاری باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:
  • برنامه ها ی احتمالی و انتظارات رهبران تیم خود به خوبی آشنا شوید واطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید تا همکاری شما و اعضای گروه در شرایط دورکاری به خوبی مدیریت و سازماندهی شود.
  • در طول یک رویداد اضطراری برای پذیرش وظایف ضروری بیشتر و خارج از روند کاری معمول خود، به خوبی آماده و آگاهی کافی داشته باشید.
  • جهت از بین بردن هرگونه پتانسیل حواس پرتی و از دست دادن کانال های ارتباطی با سایر افراد، یک سری قوانین روزانه ی اساسی تعیین کنید و از آن ها به صورت ثابت و مداوم پیروی کنید.
  • در نظر بگیرید که شرایط دورکاری وابسته به شرایط خاص شخصی شما نمی باشد؛ اینکه شما در شرایط دورکاری بخواهید از کودکان خود یا افراد مسن تر خانواده مراقبت کنید اصلا واقع بینانه و منطقی نیست. پس با دید جدی ترین با شرایط دورکاری همراه شوید.

حال، آنچه که شما باید در شرایط دورکاری به عنوان یک مدیر توانمند انجام دهید :​

۱) سیاست های دورکاری اضطراری مورد نظر خود را بنویسید و در بین همگان توزیع کنید.
۲) با همکاران بخش اینترنت و تکنولوژی، شرایط و امکانات بخش های فناوری اطلاعات مجموعه را به جهت دارا بودن قابلیت و ظرفیت سیستم برای ذخیره کردن اطلاعات و برقراری ارتباط همزمان بین کارمندان دورکار خود را بررسی کنید؛ همچنین از کافی بودن تعداد پرسنل بخش پشتیبانی فنی نیز مطمعن شوید.
۳) اطمینان حاصل کنید که همه ی کارمندان دورکار، تجهیزات ودانش فنی کافی برای برقراری ارتباط از راه دور را دارند.
۴) یک روز مشخص جهت آزمایش پروژه ی دورکاری در نظر بگیرید و بدون هیچ استثنایی، از همه ی کارمندان خود بخواهید تا از منزل شروع به کار کنند.

۵) با توانمند کردن و آموزش مدیران بخش های مختلف، از حجم کاری خود بکاهید تا فرصت کافی جهت انجام وظایف مهم تجاری و مدیریت هرچه بهتر پرسنل دورکار داشته باشید.

۶) اطلاعات مربوط به نحوه ی مراقبت های اضطراری از کودکان، سالمندان و هزینه های آن را در شرایط بسته بودن مدارس، مهدکودک ها و مراکز نگهداری از سالمندان بدست آورید. و ضمن اینکه به کارمندان تیم خود اجازه می دهید تا به نوبت از فرزندان و افراد سالمند خانواده مراقبت کنند، تمام هزینه ها را نیز به صورت کامل پرداخت کنید.

۷) به مدیران بخش های مختلف، سایر مهارت های مورد نیاز فناوری اطلاعات، طراحی و تعیین موقعیت های شغلی کارمندان و نحوه ی ارتباط با پرسنل در شرایط دورکاری را بیاموزید.

منبع : https://dingontime.com/10888
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا