نحوه نصب ویندوز 10

dornaz

عضو انجمن
install-windows-10.jpg

ویندوز 10 یکی از بهترین و کامل ترین سیتم عامل های مایکروسافت محسوب می شود. چندین سال است که این سیتم عامل به خاطر کارایی و امنیت بسیار خوبی که دارد مورد استقبال خیلی ها قرار گرفته است. نصب ویندوز به چند روش مختلف از جمله نصب ویندوز با فلش یا سیدی و نصب ویندوز روی ماشین مجازی صورت می گیرد. در این آموزش به نحوه نصب ویندوز از روی سیدی و فلش می پردازیم. برای استفاده از ویندوز 10 لازم است آن را روی سیستم کامپیوتری یا ماشین مجازی خود نصب کنید. در گام اول پیش نیازهای مربوط به نصب و راه اندازی ویندوز 10 را روی سیستم کامپیوتری یا لپتاپ خود بررسی کنید. برای نصب ویندوز 32 بیتی به فضای آزاد هارد دیسک 16 گیگابایت و برای نصب ویندوز ده 64 بیتی به 20 گیگابایت فضا نیاز دارید. برای نسخه 32 بیتی ویندوز 10 حداقل 1 گیگابایت رم و برای نصب ویندوز 64 بیتی 2 گیگابایت رم لازم است. در ضمن حداقل پردازنده 1 گیگاهرتز (GHz) نیاز دارید.

مراحل نصب ویندوز 10

دقت کنید که روش نصب ویندوز از روی سیدی با نصب ویندوز از روی فلش یکسان است و تنها تفاوت آن در بوت ویندوز می باشد که در ادامه به شرح این موضوع می پردازیم. البته در یک مقاله به آموزش نصب ویندوز 11 نیز پرداخته ایم. اما از آنجاییکه هنوز نصب ویندوز 10 بسیار مهم است و فعلا به طورکامل ویندوز 11 و نرم افزارهای جانبی اش نیامده اند پس بهتر است که ویندوز 10 را همچنان داشته باشیم. بعد از گذشت چندین سال از ارائه ویندوز 10 همه کاربرانی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می کردند مایل هستند برای یک بار هم که شده تجربه استفاده از نسخه 10 ویندوز را داشته باشند.

در مرحله اول باید یکی از دکمه های صفحه کلید مانند Enter یا space را بزنید.


start-key-to-install-windows.jpg

حالا مدتی منتظر بمانید تا صفحه زیر برای شما باز شود. در این مرحله باید به ترتیب زبان مورد نظر، موقعیت مکانی و زبان صفحه کلید خود را انتخاب کرده و روی دکمه Next کلیک کنید.

install-win-10-768x500.jpg

روی Install Now کلیک کنید.

how-install-windows-768x503.jpg

نوع سیستم عامل دلخواه جهت نصب را از لیست موجود انتخاب کنید. windows home 10 گزینه بسیار مناسبی است. بعد از انتخاب نسخه مورد نظر روی دکمه Next کلیک کنید تا این مرحله نصب ویندوز 10 طی شود.

install-windows-versions-768x494.jpg

گزینه I accept the License terms را انتخاب و روی دکمه Next کلیک کنید.

term-of-windows-768x494.jpg

در این مرحله نصب ویندوز ده تصویر زیر نمایش داده می شود که شامل دو گزینه Upgrade و Custom است. بسته به شرایط خود باید یکی از آنها را انتخاب کنید.

ways-to-installing-windows-768x494.jpg

حالا باید مدتی منتظر بمانید تا مراحل نصب ویندوز 10 ادامه پیدا کند.

installatoi-windows-10-768x494.jpg

پس از این مرحله تنظیماتی در مورد کشور و زبان کامپیوتر وجود دارد که شما بهتری است همان کشور ایالات متحده را انتخاب کنید. زبان هم که مسلما زبان فارسی را انتخاب کنید. بعد از این مرحله دقایقی را منتظر بمانید تا تنظیمات نصب ویندوز به اتمام برسد. در این حالت صفحه ای با نوشته Hi نمایش داده می شود سپس با به اتمام رسیدن مراحل اولیه، در نهایت وارد ویندوز شده و صفحه دسکتاپ را مشاهده خواهید کرد.

installation-wndows-10-step-768x502.jpg

در اینجا فرآیند نصب به پایان یافته است و می توانید از این سیستم عامل جذاب لذت ببرید.

برای مطالعه کامل این مقاله و نکات مهم در هنگام نصب ویندوز 10 به لینک زیر مراجعه کنید:

آموزش نصب ویندوز 10
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا