می‌توانیم بواسیر را در خانه درمان کنیم؟



اگر به بواسیر مبتلا شده‌اید ، خبر خوب این است که گزینه‌های درمانی زیادی در دسترس است. این موارد شامل داروهای خانگی، داروهای بدون نسخه (OTC)، حمام Sitz و تغییرات رژیم غذایی است. در موارد پیشرفته ممکن است جراحی و لیزر نیاز باشد.

درمان دارویی بواسیر​

برخی از مهم‌ترین پمادهای پیشنهاد شده برای درمان دارویی بواسیر به این شرح است :

داروهای مسکن و قرص برای هموروئید​

در مواردی که درد بواسیر شدید است و فرد قادر به تحمل علائم آزاردهنده این بیماری نیست، ممکن است پزشک برای تسکین موقت درد بواسیر داروهای مسکن زیر را تجویز کند.

  • قرص استامینوفن
  • ایپوبروفن
  • ناپروکسن
دوز بر اساس وضعیت پزشکی، پاسخ به درمان، سن و وزن توسط پزشک شما تعیین می‌شود.

داروی آنتی هموروئید​

این داروی بواسیر دارای خواص قابض، ضد التهاب، ضد درد و بی حس کنندگی بوده و می‌تواند به رفع علائم این بیماری از جمله درد، خونریزی و التهاب کمک نماید. آنتی هموروئید که به اشکال مختلف ژل، کرم و شیاف موجود است، به دلیل اثربخشی بالا به عنوان بهترین داروی رفع بواسیر شناخته می‌شود.


پماد و لوسیون پراموکسین​

پراموکسین هیدروکلراید یک ترکیب رایج و بدون نسخه ضد خارش و نوعی داروی بی حس کننده است که به طور موقت خارش و سوزش ناشی از بیماری‌های مقعدی مثل هموروئید و شقاق را کاهش می‌دهد. این پماد برای خارش بواسیر بسیار موثر عمل می‌کند و یک استروئید مانند هیدروکورتیزون نیست که در کاهش التهاب بیماری تاثیر زیادی داشته باشد.

پماد هیدروکورتیزون برای بواسیر​

پماد هیدروکورتیزون به عنوان داروی هموروئید، نوعی ضدالتهاب استروئیدی و سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن است. این دارو را می‌توان در اشکال موضعی، خوراکی و تزریقی یافت. در صورتی که سابقه فشار خون بالا، مشکلات قلبی، تیروئید، صرع و غیره دارید، قبل از مصرف این دارو پزشک را مطلع نمایید. این دارو را مطابق نظر پزشک و دستور او مصرف نمایید. مصرف داروی بواسیر را به طور منظم و تا انتهای آن ادامه دهید.


پماد لیدوکائین​

لیدوکائین یک بی حس کننده موضعی (داروی بی حس کننده) است. اشکال زیادی از لیدوکائین موجود است. لیدوکائین موضعی (برای استفاده بر روی پوست) یک دارو برای تسکین درد بواسیر یا ناراحتی ناشی از تحریکات پوستی مانند آفتاب سوختگی، نیش حشرات و بریدگی های جزئی، خراشیدگی یا سوختگی استفاده می‌شود.

پماد ام جی​

این دارو یکی از داروهای طبیعی و موثر برای درمان دارویی بواسیر است که پایه اصلی آن را گیاه مورد تشکیل می‌دهد. پماد ام جی ضد باکتری، ضد قارچ، ضد التهاب و قابض بوده و می تواند در رفع علائم ناشی از بواسیر موثر باشد. مصرف این داروی بواسیر موجب می‌شود علائم بیماری از جمله درد، سوزش، خارش و … تسکین پیدا کند و با دارا بودن خاصیت قابضی عروق بواسیر نیز از بین بروند. از پماد ام جی می توان برای تسکین علائم هموروئیدهای درجه یک و دو استفاده نمود.

درمان بواسیر با دارو
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا