میزان قند خون نرمال چند است؟

hamyar

عضو فعال
آزمایش قند خون بصورت ناشتا بعد از زمان ۱۰-۱۲ ساعت که چیزی نخورید و ننوشید انجام میشود. میزان نرمال قند خون در حالت ناشتا بین ۷۰-۹۹ میلی گرم بر دسی لیتر در افراد سالم میباشد. نتیجه ی قند خون نرمال که بصورت تصادفی انجام میشود بین ۷۰ الی ۱۴۰ میباشد. پیش دیابت زمانی تشخیص داده میشود که دو آزمایش قند خون ناشتا میزان ۱۰۰ – ۱۲۵ میلی گرم بر دسی لیتر را نشان دهند و یا دو آزمایش بررسی قند خون در هر زمانی از روز میزان مساوی یا بیشتر از ۱۴۰ و کمتر از ۲۰۰ را نشان دهند. اگر ۲۰۰ را نشان دهند فرد مبتلا به دیابت است. میزان A1C در افراد نرمال کمتر از ۵٫۷ درصد و در افراد پیش دیابتی ۵٫۷-۶٫۴ درصد و در مبتلایان به دیابت بیشتر از ۶٫۵ درصد میباشد.

علایم دیابت چیست؟​

علائم بیماری دیابت به این که قند خون شما چقدر بالاست بستگی دارد. بسیاری از مردم به خصوص افراد مستعد بیماری قند یا دارای دیابت نوع ۲ در ابتدا بدون علامت هستند اما در تیپ ۱ نشانه ها به سرعت ظاهر می شود بعضی از علائم و نشانه های دیابت نوع ۱ و ۲ شامل:

  1. تشنگی
  2. تکرر ادرار
  3. گرسنگی شدید
  4. کاهش وزن قابل ملاحظه
  5. وجود کتون ها در ادرار (کتون: کتونها توسط عضلات و چربیهایی در حال از بین رفتن تولید شده زمانی که (عضلات و چربی) انسولین کافی در دسترس نداشته باشد).
  6. خستگی
  7. زود رنجی
  8. تاری دید
  9. طولانی شدن زمان بهبود زخمها
  10. عفونت های مکرر مثل لثه یا پوست و عفونت واژن

هر چند که دیابت نوع ۱ میتواند در هر سنی ایجاد شود ولی معمولاً در کودکی یا در دوران نوجوانی بروز میکند. دیابت نوع ۲ که نوع شایع هست در هر سنی میتواند بروز کند، اما در افراد بالای ۴۰ سال شیوع بیشتری دارد.
https://drhsnajafi.com/wp-content/uploads/2015/11/diabetes.jpg

انواع دیابت​

اگر شما دیابت دارید مهم نیست از کدام نوع است؛ زیرا به این معناست که شما مقدار زیادی گلوکز در خون خود دارید. اگر چه علت های متفاوتی باعث ایجاد دیابت می شود. وجود مقادیر زیادی قند در خون میتواند مشکلات جدی برای سلامتی شما به وجود آورد. با اینحال دیابت مزمن شامل دو نوع است:

۱- دیابت نوع ۱

۲- دیابت نوع ۲

۳- پره دیابت

۴- دیابت حاملگی
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا