معرفی سریال های کره ای جدید به همراه نقد و بررسی

dornaz

عضو انجمن
best-korean-series.jpg
سریال مشکلی نیست که خوب نباشی، تو زیبایی، پسران فراتر از گل، وارثان، آقای ملکه و… جزو زیباترین سریال های کره ای رمانتیک محسوب می شوند. سریال کره ای سبک و سیاقی خاص دارد. شاید جواهری در قصر اولین سریالی بود که بینندگان ایرانی را با حال و هوای درام های این کشور آشنا کرد. از همان موقع شاهد استقبال گسترده تماشاچیان ایرانی از این قبیل سریال های کره ای برتر بودیم. در این لیست می توانید بهترین سریال ها در هر ژانر را مشاهده کنید. البته قطعا سریال های دیگری نیز وجود دارد که می توان در لیست بهترین ها قرار داده شود.از همان زمان که سریال جواهری در قصر و برادران پزشک به عنوان اولین کی دراما در صدا و سیما پخش شدند، بینندگان زیادی از ایران به این سریال های کره ای علاقه مند شدند. درام کره ای یا اصطلاحا کی دراما به مجموعه سریال های کره ای گفته می شود که عمدتا در ژانر اصلی درام و بیشتر با فرمت مینی سریال (16 قسمتی) عرضه می شوند. سبک فرهنگی کره که عمدتا در نقاشی ها، صنایع دستی، شیوه زندگی، آشپزی، لباس و … متبلور است، در اغلب این سریال ها نمایان است. نکته جالبی که در سریال های کره ای مشهود است، توجه بیش از اندازه به داستان سریال، هیجان، عمدتا تخیل و تاریخ است. دون شک سریال های کره ای زیباترین طراحی های صحنه و لباس را دارند و دنیای رنگی آنها حتی در سریال های جنایی و ترسناک هم وجود دارد!!!

سریال کره ای دوبله فارسی
کی دراما برعکس سریال های غربی، از جذابیت های جنسی و جسمی! برای ترغیب ببیننده استفاده نمی کند و آنچه بیشتر برای سازندگان مهم است، محتوا، مفاهیم و البته سبک زندگی خودشان است. یکی از نکات جالبی که در فیلم ها و سریال های کره ای وجود دارد، تقلید خواسته یا شاید هم ناخواسته از فرهنگ و ادبیات ژاپن است. این دو کشور به واسطه اینکه تاریخ مشترک زیادی دارند، فرهنگشان نیز از هم متاثر است. البته به خاطر جغرافیای مشترکی که دارند می د این مسئله را حدس زد.

عاشقان ماه Moon Lovers Scarlet Heart Ryeo
یکی از معروفترین رمان های چینی، رمانی به نام بو بو جین ایکس اشت. حال بر اساس این رمان، کم کئو تائه (کارگردان کره ای) یک سریال جذاب در ژانر تاریخی و عاشقانه ساخته است. به دلیل یک خورشیدگرفتگی کامل، یک زن به نام گو ها جین که در قرن بیست و یک زندگی می کند طی سفری در زمان، به دختر 16 ساله ای تبدیل می شود که در دوره سلسله گوریو در زمان پادشاهی تاجو زندگی می کند. او چشم باز می کند و می بیند در خانه شاهزاده وانک ووک است. او می بیند که همه خاندان سلطنتی با چه حرص و طمعی و البته رقابت بیرحمانه ای، قصد حذف دیگران برای به دست گرفتن سلطنت را دارند. ..

این سریال کره ای یکی از پرخرج ترین و پربازیگرترین سریال های سال 2016 است. به همین دلیل کمپانی بارامی بوندا نیازمند به همکاری با 4 شرکت تولیدکننده فیلم و سریال شد تا آنها نیز بتوانند در تامین هزینه های سریال کمک کنند. به جز بازی زیبا و تاثیر گذار بازیگران این سریال که نقطه قوت آن هم محسوب می شود، آهنگ های این سریال بیشتر از همه مورد توجه قرار گرفتند. نکته جالبی که در این سریال وجود دارد، اتفاقات غیر قابل پیش بینی آن است. تقریبا از قسمت 7 به نظر می رسد داستان تمام شده است. اما به ناگهان برخلاف چیزی که همه انتظار دارند شخصیت های جدیدی به سریال اضافه می شوند که ورق را بر می گردانند. آهنگ های بسیار زیبایی که در هنگام پخش سریال، بیشترین میزان دانلود را داشتند! تنها موضوعی که در این سریال شاید عجیب باشد، همان ابتدای سریال است. یک خورشید گرفتکی و سفر یک زن در زمان!!!

Moon-Lovers-Scarlet-Heart-Ryeo-series.jpg

وقتی تو خواب بودی While You Were Sleeping
درام حقوقی و البته فانتزی وقتی تو خواب بودی از جمله سریال های کره ای حقوقی است که تمی رمانتیک هم دارد. درام حقوقی و البته فانتزی وقتی تو خواب بودی از جمله سریال های کره ای حقوقی است که تمی رمانتیک هم دارد. داستان این سریال کره ای در مورد یک خبرنگار به اسم نام جونگ جو است که توانایی آن را دارد که در خوابهایش حوادث و اتفاقات آینده را ببیند. او در ابتدا در مورد این موضوع تردید دارد، اما وقتی به یقین می رسد، خوابهایش را به هونگ جو، دادستان شهر می گوید...
اولین چیزی که در این سریال به چشم می آید شحصیت پردازی بسیار خوب این سریال است. شخصیت اصلی داستان دختری است زیبا و به ظاهر شاد که به خاطر اینکه برای دیگران کاری نمی تواند بکند، اتفاقا خیلی غمگین است. بازی زیبای بیا سوزی این حس را چند برابر می کند. دیالوگ های ماندگار و جالب این سریال هم به اندازه کافی برای مخاطب زیبا هستند. اما غم های بی پایان ووتاک به نظر در متن فیلم نامه پایانی نداشت! به جرئت می توان گفت یکی از دلایل اصلی موفقت این سریال استفاده کردن از بازیگران توانا و البته محبوب بود. دو بازیگر اصلی این سریال کره ای یعنی بیا سوزی و لی جونگ سوک به اندازه کافی به موفقیت آن کمک کردند. این سریال کره ای به خاطر تدوین و فیلمبرداری بسیار خوب خود در بین سریال های آن زمان درخشید.

While-You-Were-Sleeping-series.jpg

من ربات نیستم I am Not a Robot
شاید با خواندن نام سریال، به این نتیجه برسید که فیلم از آن دسته سریال های علمی و تخیلی است که بیشتر در هالیوود دیده ایم. داستان این سریال جدید کره ای در مورد جوانی به نام کیم مین کیو است که یک بیماری عجیب دارد. او زمانی بیماری خود را آشکار می کند که قصد معافیت سربازی دارد. بیماری او به شکلی است که به سرعت بدنش شروع به قرمز شدن می کند و پوستش ملتهب می شود. در واقع به تنگی نفس دچار می شود و شوکی آلرژیک در او اتفاق می افتد...

آنچه در این سریال واقعا عالی است شخصیت پردازی بسیار خوب آن است. انتخاب دو بازیگر خوب و توانای سینما و تلویزیون و البته بازی خوب آنها توانسته منتقدین را راضی کند. تلقیق مفاهیم علمی و تخیلی با مضامین رمانتیک به نظر در سالهای گذشته در سریال های کره ای جواب داده است. واقعا هم کارگردانان و فیلمسازان کره ای به خوبی توانسته اند جذابیت های این سبک را افزایش دهند. از طرف دیگر جذابیت های داستان نیز بسیار زیاد است و بیننده را با خود همراه می کند. به همین دلیل اگر چه برخلاف بیشتر سریالهایی که تاکنون توضیح داده ایم، 16 قسمتی نیست و یک فصل آن 32 قسمت است، اما این 32 قسمت به هیچ وجه بی دلیل نیست و روند داستان کاملا مناسب طی می شود.

Im-Not-a-Robot-series.jpg

وینچنزو Vincenzo
داستان این سریال از آنجاییکه شروع می شود که یک خانواده مافیایی ایتالیایی، پارک جو هیونگ را به فرزندی قبول می کنند. آنها جو هیونگ را به ایتالیا برده و در آنجا بزرگ می کنند. جو هیونگ، پس از بلوغ به گروه های مافیایی می پیوندد و در واقع دست راست دون فابیو، پدر ناتنی و رئیس باند مافیایی ایتالیایی می شود. پائولو، پسر واقعی دون فابیو به خاطر اینکه موقعیت خودش را در خطر می بیند، تصمیم می گیرد تا جو هیونگ را به قتل برساند. به همی دلیل جو هیونگ به سزمین مادریش یعنی کره بر می گردد. پارک جو هیونگ نامش را تغییر میدهد و به وینچنزو کاسانو شناخته می شود. او در کره به کار وکالت مشغول می شود. اما در یک پرونده فوق العاده بزرگ قصد دارد مقدار زیادی طلا را به دست آورد اما …. سریال کره ای وینچنزو هم در بخش بهترین درام و هم در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد خوش درخشید. یکی از جنجالی ترین سکانس های این سریال زمانی است که شخصیت اصلی داستان قصد دارد غذای بیبیم بپ را بخورد. این غذا از اصلی ترین و معروفترین غذاهای کره ای است.

Vincenzo-series.jpg

فراتر از شیطان Beyond Evil
داستان این سریال کره ای در مورد شرایط کاری دو کارآگاه با نام های لی دونگ شیک و ها جو وون است. لی دونگ اگر چه قبلا به عنوان یک کارآگاه حرفه ای فعالیت می کرده، اما به خاطر اتفاقات زیادی حالا مجبور است که در شهری کوچک کار و زندگی کند. این دو کارآگاه قصد دارند روی پرونده ای کار کنند که 20 سال است ناتمام مانده. پرونده قتل های سریالی مرموزی که هنوز پاسخی برای آنها پیدا نکرده اند. آن ها برای پیدا کردن قاتل دست به کارهایی می زنند که فوق العاده خطرناک است. سریال کره ای جدید 2021 فراتر از شیطان جزو سریال هایی است که مبانی روانشناسانه را به خوبی بیان می کند. بدون شک آمریکایی ها در این قبیل ژانرها از کره ای ها بهتر هستند. سریالهای دکستر و لوسیفر سریال هایی هستند که محتوای روانشناسی با تلفیقی از حضور شیطان و موجودات خبیث دارند این سریال توانست در سال 2021 جایگاه مناسبی را بین سریال های پخش شده بگیرئ. فیلم برداری و صحنه آرایی سریال بسیار قابل قبول است.

Beyond-Evil-series.jpg

برخی از سریال های کره ای به شدت متاثر از فرهنگ غرب هستند! چیزی که واقعا عجیب است. اگر کره خودش تاریخ یا تمدن نداشت، الهام گرفتن از فرهنگ غربی در سریال های آن اشکال نداشت! اما در برخی از سریال های کره ای شاهد تقلید کورکورانه از فرهنگ غربی هستیم. مادر این مقاله سریالهای سطح پایین کره ای را نادیده گرفته و بهترین سریال های کره ای جدید را معرفی کرده ایم. سریالهایی که در سایت های نقد و بررسی سریال، نمره بالایی دارند. برخی از مخاطبین به سریال های کره ای کمدی و برخی به سریال کره ای عاشقانه علاقه دارند عده ای سریال کره ای امپراطوری را دنبال می کنند و عده ای دیگر به دنبال سریال های تاریخی کره ای هستند.

برای مطالعه مقاله بهترین سریال های جدید کره ای از طریق لینک زیر از سایت ما دیدن کنید:

سریال کره ای
 

پیوست ها

  • While-You-Were-Sleeping-series.jpg
    While-You-Were-Sleeping-series.jpg
    64.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا