قرص روپیکسون برای کبد چرب

روپیکسون به گروهی از داروها به نام استاتین ها تعلق دارد. این دارو میزان کلسترول و سایر لیپیدهای ساخته شده توسط بدن را تنظیم و به کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی کمک می کند.

روپیکسون نام تجاری روزوواستاتین می باشد.

عوارض کلسترول بالا​

لیپیدها یا چربی ها از مواد غذایی مصرفی به طور طبیعی در بدن ساخته می شوند. آن ها به راحتی در بدن ذخیره شده و به عنوان منبع انرژی عمل می کنند. انواع چربی ها شامل کلسترول و تری گلیسیرید می باشند. اگر غلظت این چربی ها در خون بیش از حد طبیعی گردد، منجر به بیماری به نام هایپرلیپیدمی یا چربی خون بالا می شود. اگر غلظت کلسترول بالا رفته باشد، به آن هایپرکلسترولمی یا کلسترول خون بالا گفته می شود. غلظت بالای لیپیدها در خون منجر به احساس بیماری نمی شود، اما در صورت عدم درمان می تواند مشکل ایجاد کند.


در افرادی که سطح چربی بالایی دارند، ممکن است تکه های چربی کوچکی به نام آتروما ایجاد شود. با رسوب چربی اضافی به دیواره رگ های خونی، این تکه ها ایجاد می شوند. با گذشت زمان، این تکه ها می توانند رگ خونی را باریک کنند که به آن آترواسکلروز گفته می شود (سخت شدن شریان ها). آترواسکلروز جریان خون شریان را کاهش می دهد و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی مانند حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد. گاهی گرفتگی عروق می تواند در پاهای شما رخ دهد و سبب ایجاد درد شود.

کاربرد روزوواستاتین یا روپیکسون​

روپیکسون به گروهی از داروها به نام استاتین ها (یا مهارکننده های HMG-CoA ردوکتاز) تعلق دارد. این دارو میزان کلسترول و سایر لیپیدهای بدن را تنظیم می کند. این کار را با جلوگیری از عملکرد آنزیمی خاص (به نام HMG-CoA ردوکتاز) که بدن شما برای تولید چربی ها نیاز دارد، انجام می دهد. این امر خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. همچنین در صورت افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی، حتی اگر سطح کلسترول شما نرمال باشد، می تواند این خطر را کاهش دهد.
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا