فواید استفاده از غذای خشک برای سگ ها

sanazhedayati

تازه وارد
تغذیه عاملی بسیار مهم و تعیین کننده در میزان سلامتی، شادابی و طول عمر سگ شماست. بسیاری از صاحبان پت در انتخاب غذای مناسب برای تغذیه سگ خود دچار مشکل می شوند. برخی غذای خانگی را ترجیح می دهند و علاقه ای به استفاده از غذای مخصوص سگ ندارند. نکته مهم در تغذیه حیوانات خانگی، کیفیت غذاست.

مهم این است که غذای آن ها حاوی مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی و سایر عناصر مورد نیاز جهت داشتن یک زندگی شاداب و جسمی سالم باشد. غذای خشک سگ با توجه به نیازهای تغذیه ای آن ها فرموله و تهیه شده است و فواید زیادی دارد و باید قسمت عمده رژیم غذای سگ شما را تشکیل دهد. برای آشنایی بیشتر با فواید غذای خشک سگ پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

فواید غذای خشک برای سگ

غذای خشک محصولی است که به طور اختصاصی برای تغذیه حیوانات خانگی از جمله سگ ها، زیر نظر متخصصین این امر تهیه شده است.



1. افزایش سلامتی، شادابی و طول عمر مفید سگ​

سگ شما با توجه به سن، نژاد، شرایط جسمانی و وضعیت سلامتی نیازهای تغذیه ای متفاوتی دارد. همچنین بسیاری از غذاهایی که ما می خوریم برای آن ها مضر و حتی گاهی مرگ آور است.

استفاده از غذایی غیر از غذای مخصوص برای سگ ها منجر به کاهش عمر مفید آن ها می گردد و عوارضی چون حساسیت، مشکلات پوستی، بیماری های کبدی و کلیوی را به همراه دارد. مصرف غذای خشک این مشکلات را به نحو چشمگیری کاهش می دهد.

2. افزایش سلامتی دهان و دندان سگ​

غذای خشک سگ با توجه به موارد بالا و حذف عامل های بیماری زا تهیه می شود. یکی از فواید حائز اهمیت غذای خشک سگ، حفظ سلامتی دندان های آن هاست. بافت سفت و ترد و همچنین مواد افزوده شده به غذای خشک موجب کاهش جرم دندان می شود و سلامتی دهان و دندان سگ را افزایش می دهد.



سگ هایی که غذای خشک می خورند نفس خوشبو تر و دندان های سفید تری نسبت به حیواناتی که با غذای خانگی تغذیه می شوند دارند و کمتر نیاز به جرمگیری پیدا می کنند. همچنین جویدن در سگ ها نیاز طبیعی آن ها به این امر را برآورده می سازد و به نوعی موجب کاهش استرس در آن ها می گردد.

3. رساندن ویتامین ها و مواد مغذی به بدن سگ​

از دیگر فواید غذای خشک سگ می توان به ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن اشاره کرد. بدن سگ ها قادر به تولید و تامین برخی از مواد مورد نیازشان نیست و با خوردن غذای خانگی این نیاز برآورده نمی گردد.

با توجه اینکه انواع ویتامین ها و مواد مغذای به غذای خشک سگ اضافه می شود، این کمبود با تغذیه روزانه برطرف می گردد و سگ شما رشد بهتری خواهد داشت.


4. جلوگیری از اضافه وزن سگ​

غذای خشک انرژی مورد نیاز فعالیت های روزانه سگ را فراهم می نماید بدون اینکه او را در معرض خطر چاقی قرار دهد. معمولا غذای خشک سگ بر اساس نژاد، سن، وزن و وضعیت عقیم شدن یا نشدن حیوان دسته بندی می شود که به کنترل وزن و تامین انرژی خاص هر سن و نژاد کمک شایانی می نماید.



شما به راحتی می توانید از روی جدول مقدار مصرف و همچنین نحوه مصرف، میزان غذای روزانه سگ خود را اندازه بگیرید.

5. مقرون به صرفه بودن غذای خشک سگ​

از دیگر مزایای غذای خشک سگ می توان به قیمت مناسب و ماندگاری بالای آن اشاره کرد. غذای خشک نسبت به غذای خانگی و کنسروی مقرون به صرفه تر است و بعد از باز شدن نسبت به کنسرو سگ و غذای خانگی زمان طولانی تر قابل استفاده است بدون اینکه فاسد شود و سلامتی پت را به خطر بیندازد.

تهیه غذای خشک سگ

غذاهای خشک سگ با ترکیب مواد خشک و مرطوب برای ایجاد یک خمیر یکدست درست می شوند. در فرآیند اکستروژن (نحوه پخت مواد)، خمیر تحت فشار گرم می شود، سپس از طریق یک ماشین قالب بندی تکه تکه می شود.

اندازه و شکل دانه های غذای خشک با توجه به مشخصات محصول متفاوت است. برخی از غذاهای خشک ممکن است به روش دیگری غیر از اکستروژن مانند پخت نیز تولید شوند.
بهترین قیمت غذای خشک سگ ایرانی را می توانید از وبسایت زیر خریداری نمایید.
shahrpet.com

چرا از غذای خشک سگ و گربه ایرانی استفاده کنیم؟

در سال های اخیر صنعت تولید غذای خشک سگ در ایران پیشرفت چشمگیری داشته است و شاهد تولیدات با کیفیت داخلی بوده ایم. غذای خشک سگ ایرانی در مقایسه با محصولات مشابه خارجی قیمت بسیار مناسبی دارد و برعکس غذاهای خارجی، همیشه در دسترس و موجود است.

این مساله از این رو حائز اهمیت است که سگ ها نسبت به تغییر غذای خود حساس هستند. با توجه به این که غذای خشک خارجی همیشه در بازار موجود نیست و تغییر ناگهانی غذای سگ شما می تواند منجر به ایجاد مشکلات گوارشی و بد غذایی شود، پیشنهاد می کنیم از غذای خشک ایرانی استفاده نمایید.

بهترین برند غذای خشک سگ ایرانی

از جمله برندهای ایرانی غذاهای خشک سگ می توان به نوتری پت، رویال فید، مفید و ... اشاره کرد که همگی جزو محصولات باکیفیت، دارای مجوزهای لازم از سازمان دامپزشکی و بسیار پر فروش هستند.

غذای خشک سگ ایرانی با توجه به ویژگی ها و شرایط سگ ها در ایران و نیازهای تغذیه ایی آن ها با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و از بهترین مواد اولیه تهیه و تولید می شوند.

در کنار کیفیت، خوش خوراک و سالم بودن، غذای خشک سگ ایرانی قیمت مناسبی دارد و استفاده از آن بسیار مقرون به صرفه است و همانطور که پیشتر ذکر شد مانند غذای خارجی نگرانی از بابت ناموجود شدن برندهای ایرانی نخواهید داشت.

کیفیت غذای خشک نوتری پت

شرکت بهین تاش از قدیمی ترین تولید کنندگان غذای خشک سگ در ایران به شمار می رود که فعالیت خود را در زمینه تولید غذای خشک با برند نوتری پت آغاز نمود. نوتری پت با توجه به سن و نژاد سگ ها غذاهای مختلفی مانند غذای خشک توله سگ، غذای خشک سگ بالغ نوتری پت، غذای خشک سگ 29 درصد پروتئین، غذای خشک سگ نژاد کوچک و همچنین غذای خشک سگ جوان یا جونیور را تولید نموده است تا انتخاب برای شما صاحبان پت آسان شود و بر اساس نیاز تغذیه ای سگ خود بتوانید بهترین غذای خشک سگ را تهیه نمایید.



در فروشگاه اینترنتی شهرپت تمامی محصولات نوتری پت مانند از جمله غذای خشک، کنسرو سگ و تشویقی های طبیعی سگ موجود می باشد.

میزان مصرف غذای خشک سگ

مقدار مصرف غذای خشک سگ به سن، جثه، وزن، وضعیت جمسانی، میزان فعالیت، عقیم بودن یا نبودن و نژاد سگ بستگی دارد. معمولا غذای خشک سگ بر اساس این دسته بندی ها تولید می شود و روی هر بسته غذای خشک سگ، مقدار غذای روزانه مورد نیاز درج شده است.

در قسمت توضیحات محصول سایت شهر پت نیز شما می توانید جدول مقدار مصرف غذای خشک سگ و همچنین روش استفاده از آن را ببینید.

طریقه مصرف غذای خشک سگ

یکی دیگر از مزایای استفاده از غذای خشک روش استفاده آسان آن است. غذای خشک نیاز به نگهداری در یخچال ندارد و در هر لحظه و هر مکان قابل استفاده است، همچنین مانند غذای خانگی نیاز به صرف وقت جهت تهیه ندارد.

پس از اینکه مقدار غذای روزانه سگ خود را از روی جدول مشخص کردید، کافی است غذا را داخل ظرف غذای سگ بریزید. به یاد داشته باشید که در کنار غذای خشک همیشه آب تازه و تمیز در اختیار پت خود قرار دهید. این امر جهت تامین آب بدن سگ و جلوگیری از بروز مشکلات کلیوی و مجاری ادراری مهم است. همچنین در صورت تمایل می توانید غذای خشک را با کنسرو مخصوص سگ مخلوط کنید و به این شکل استفاده نمایید.

فواید استفاده از غذای خشک برای سگ ها
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا