علل جوش در زنان بزرگسال

چه چیزی محرک جوش در سن بالا می باشد؟ ما تمام علل و درمان های احتمالی را فهرست بندی کرده ایم. جوش، یک بیماری پوستی مزمن است که عمدتاً در دوران بلوغ رخ می دهد. گرچه، تعداد بزرگسالانی که دچار جوش می شوند، روز به روز در حال افزایش است. جوش مقاوم، ادامه یا عود نوعی بیماری پوستی است که از دوران بلوغ تا رسیدن به بزرگسالی رخ می دهد.
علل جوش در زنان بزرگسال بسیار پیچیده است و به طور دقیق مشخص نیست. این شرایط بر اثر تداخل در تولید بیش از حد سبوم، تجمع سلول های پوستی مرده در غدد چربی و وجود باکتری های جوش رخ می دهد. هورمون ها، استعداد ژنتیکی، مصرف لوازم آرایشی، دارو، تنباکو و استرس مزمن نیز نقش زیادی ایفا می کنند. همچنین در تحقیقات زیادی نشان داده شده است که سد دفاعی پوست اغلب آسیب می بیند و باعث می شود عوامل خارجی تأثیر بیشتری داشته باشند. همچنین، غذاهایی با بار گلیسمی بالا، لبنیات و افزایش انسولین می تواند موجب افزایش تولید سبوم می شود.
هورمون هاهورمون ها اغلب تأثیر زیادی روی جوش در زنان دارند. در حقیقت، هورمون های مردانه ی آندروژنیک رشد غدد چربی و تولید چربی را تحریک می کنند. اما هورمون های استروژنیک زنانه تأثیر مخالفی دارند. یعنی ترشح آندروژن ها را مهار می کنند و ژن های دخیل در رشد غدد چربی را تعدیل می کنند و از عملکرد آنها جلوگیری می کنند. بنابراین، فعالیت غدد چربی به نسبت استروژن/آندروژن بستگی دارد.لوازم آرایشی و بهداشتیبرای بهبود شرایط پوستی و بازیابی سد دفاعی پوست، مراقبت از پوست با لوازم بهداشتی حاوی مواد فعالی مانند رتینول، نیاسینامید، گلیکولیک و سالیسیلیک اسید به شما توصیه می شود.
پاکسازی استفاده از یک شوینده ی خوب برای پاکسازی صورت در صبح و عصر ضروری است. پس یک شوینده ی مناسب برای پوست خود پیدا کنید.آنتی اکسیدان ها (روز)حفاظت پوست در برابر عوامل خارجی و همچنین بازیابی سد دفاعی پوست و کاهش التهاب از اهمیت زیادی برخوردار است.آبرسانی (روز و شب)آبرسانی پوست برای قوی ماندن سد دفاعی پوست بسیار مهم است. علاوه بر این، این کار التهاب را خشک می کند.لایه برداریبرای تخلیه صحیح چربی های پوست، لایه برداری یک روش استاندارد جهت جلوگیری از انسداد غدد چربی و ایجاد جوش است. با لایه برداری، سلولهای پوستی مرده و آلودگی ها به طور سطحی از روی پوست برداشته می شوند، از التهاب پیشگیری می شود و پوست شروع به بازسازی خود می کند. این کار به پوست ظاهری سالم تر، صاف تر و نرمتر می دهد.

روش های درمان جوش



برای درمان جوش و آکنه و کمک به ترمیم پوست می توان از ماسک های لایه بردار استفاده کرد. این ماسک ها پوست را تقویت می کنند و مانع از تولید چربی می شوند. با استفاده از این ماسک ها، علاوه بر لایه برداری، پاکسازی عمیق آلودگی های پوست نیز انجام می شود.

B2n.ir/n21293
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا