علت التهاب مفاصل

درد مفاصل در نواحی متعددی در بدن رخ می دهد. سن، وزن، سابقه آسیب دیدگی، کار بیش از حد و سایر مشکلات سلامتی، همگی از عوامل مؤثر در درد و التهاب مفاصل محسوب می شوند.

درد یا التهاب مفاصل چگونه است؟​


ناراحتی های مفصلی از مشکلات رایجی هستند که معمولاً در دست ها، پا ها، لگن، زانو و ستون فقرات خود را نشان می دهند.

این درد می تواند ثابت یا سینوسی باشد (بیاید و برود). گاهی اوقات ممکن است مفصل دچار نوعی حس خشکی و درد شود. برخی از بیماران بعضاً احساس سوزش، نبض و ساییدگی نیز را تجربه می کنند.

علاوه بر این در برخی موارد، مفاصل در ابتدای روز خشک بوده و در طی روز -با فعالیت و حرکت- به تدریج نرم می شوند. البته، فعالیت بیش از حد می تواند مشکل مفصل شما را وخیم تر کند. درد ممکن است عملکرد مفاصل را با اختلال مواجه کرده و توانایی انجام فعالیت های ساده را از بیمار بگیرد.

درد شدید مفصلی روی کیفیت زندگی بیمار تأثیر منفی می گذارد. روش های درمانی مشکلات مفصلی -علاوه بر درد- باید روی اختلالات عملکردی مفاصل بیمار نیز تمرکز داشته باشند.

چه افرادی بیشتر در معرض التهاب مفاصل قرار دارند؟​


درد مفاصل بیشتر در این گروه از افراد پدیدار می شود:

● افراد با سابقه آسیب دیدگی های مفصلی

● استفاده ی مکرر یا بیش از حد از یک ماهیچه ی خاص

● ابتلا به آرتروز یا سایر بیماری های مزمن

● ابتلا به برخی از مشکلات روانی مثل افسردگی، اضطراب و استرس

● اضافه وزن

● سطح پایین سلامتی عمومی

سن و سال نیز یکی از عوامل مؤثر در خشکی و درد مفاصل محسوب می شود. با گذشت زمان و افزایش سن، احتمال بروز چنین مشکلاتی بیشتر می شود.
در برخی موارد علت درد کف پا یا درد پاشنه پا، به خصوص درد تیز پاشنه، اغلب ناشی از التهاب فاسیای کف پا است. جهت تشخیص و درمان التهاب و یا درد مفاصل بهترین کار مراجعه به متخصص ارتوپد است.
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا