سفیدی زبان نشانه مرگ

زبان سفید چیست؟​

هنگامی که زبان شما با یک لایه سفید ضخیم پوشیده شده است، “زبان سفید” یک علامت رایج است. این پوشش می تواند کل سطح زبان، قسمت پشتی زبان شما را بپوشاند یا ممکن است به صورت تکه هایی ظاهر شود. همچنین ممکن است متوجه طعم بد در دهان، بوی بد دهان یا قرمزی شوید.
زبان سفید گاهی همراه با یک علامت مرتبط به نام زبان مودار اتفاق می افتد. اما پوشش ضخیم خز مانندی که می بینید در واقع مو نیست، بلکه پاپیلای شماست – برجستگی های کوچکی که حاوی جوانه های چشایی شما هستند.
زبان سفید ممکن است به مرور زمان ایجاد شود یا اگر زبان خود را تحریک کنید یا عفونت پیدا کنید ممکن است ناگهان ظاهر شود. شما می توانید به دلایل مختلفی دچار سفیدی زبان شوید، اما معمولا در عرض چند هفته از بین می رود. همچنین می توانید از دهانشویه ضد قارچ استفاده کنید. اما اگر زبان سفید شما بیش از چند هفته طول بکشد – یا اگر درد یا مشکل در خوردن و صحبت کردن دارید – باید برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

علل احتمالی​

چرا زبانم سفید است؟​

زبان سفید معمولاً زمانی ایجاد می‌شود که باکتری‌ها، مواد زائد (مانند غذا و شکر) و سلول‌های مرده بین پاپیلاهای سطح زبان شما به دام می‌افتند. سپس این پاپیلاهای رشته مانند بزرگ می شوند و متورم می شوند و گاهی اوقات ملتهب می شوند. این لکه سفیدی را که روی زبان خود می بینید ایجاد می کند.
داشتن زبان سفید نیز می تواند ناشی از تعدادی از شرایط مختلف باشد:
ادامه در سفیدی زبان
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا