دستگاه ساعت زنی

hamyar

عضو فعال
دستگاه ساعت زنی یا دستگاه حضور و غیاب، از ملزومات مهم هر اداره و وسیله‌ای است که زمان ورود و خروج کارکنان را ثبت می‌کند و همچنین به کارکنان این اجازه را می‌دهد که از درب ها وارد و یا خارج شوند. هر مدیری برای اینکه بر روی کارکنان خود نظارت داشته باشد، به این دستگاه نیاز دارد. با استفاده از این دستگاه، اطلاعاتی که از ورود و خروج کارکنان حاصل می‌شود، روند محاسبه حقوق آن‌ها را آسان‌تر می‌کند و بر طبق آن، حقوق هر یک از کارکنان پرداخت می‌شود. در واقع این کار با بهره‌گیری از یک نرم افزار حقوق و دستمزد که به دستگاه متصل است صورت می‌گیرد.



امروزه دستگاه‌های ساعت زنی، به راحتی و در طرح‌های مختلف، در اختیار مدیران قرار می‌گیرند. روش استفاده از دستگاه ساعت زنی بدین گونه است که کارکنان در زمان ورود و خروج از شرکت، به دستگاه مراجعه کرده و با استفاده از روش‌هایی مانند در اختیار داشتن کارت هوشمند، اثر انگشت، تشخیص چهره، زدن رمز و … زمان ورود و خروج خود را ثبت می‌کنند.
نخست دستگاه‌های ساعت زنی، فقط با استفاده از کارت‌هایی که کارکنان در دست داشتند، صورت می‌گرفت. دستگاه ساعت زنی کارتی مشخص می‌کند که هر یک از کارکنان چه میزانی به کار مشغول بوده‌اند و به همین میزان هم به آن‌ها دستمزد می‌دهند.
مشکلی که در استفاده از این دستگاه وجود دارد، نبود امنیت آن‌هاست.
به طوری که می‌توان کارت‌ها را با هم جا به جا کرد. ولی بعدها با گسترش علوم و پیشرفت تکنولوژی، روش‌های دیگری نظیر اثر انگشت، شناسایی چهره و … به وجود آمد که موجب تسهیل حضور و غیاب افراد می‌شود و امکان تقلب را از بین می‌برد. دستگاه حضور و غیاب، روشی ساده و راحت برای پیشگیری از وقوع اشتباهات است و مدیران از درستی پرداخت دستمزد کارکنان اطمینان حاصل می‌کنند.

دستگاه ساعت زنی انگشتی​

روش استفاده از اثر انگشت یکی از ساده‌ترین و رایج‌ترین روش‌ها در جهت تشخیص هویت کارکنان و نظارت بر تردد آن‌هاست. دستگاه ساعت زنی انگشتی به دو گونه نوری و خازنی می‌باشد که در جهت شناسایی افراد کاربرد دارد. شناسایی این دستگاه بدین صورت است که هر یک از کارکنان به هنگام ورود و خروج خود به اداره و یا شرکت، انگشت خود را بر روی دستگاه قرار می‌دهند و با اثر انگشتی که در ابتدا از فرد گرفته شده و در دستگاه ثبت شده است، مقایسه می‌شود و اگر یکسان باشد، دستگاه آن را تأیید و ثبت می‌کند. همچنین اجازه ورود و خروج از درب‌ها را به کارکنان می‌دهد.
در روش اثر انگشت خازنی، برای نظارت و کنترل تردد افراد، بر طبق اطلاعاتی که از اثر انگشت فرد ثبت شده است، عکسی از آن گرفته شده و چهره فرد را شناسایی و اجازه عبور و مرور می‌دهد.
اما در دستگاه‌های اثر انگشت براساس روش‌های نوری، نور از طرف چشم به انگشت تابیده و برخورد می‌کند و بعد دوربین پرتوهای این انگشت را دریافت می‌کند و بر طبق آن یک عکس درست می‌کند. در حال حاضر بهره‌گیری از اثر انگشت نوری، گسترش زیادی پیدا کرده است.

دستگاه ساعت زنی دینگ​

اپلیکیشن آنلاین دینگ، یکی دیگر از ابزارهای مفید و مؤثری است که حضور و غیاب کارکنان را در اداره و شرکت‌ها کنترل می‌کند. با بهره گیری از این شیوه امر حضور و غیاب هم برای کارکنان و هم مدیریت نظارت بر تردد، آسان‌تر صورت می‌گیرد. نحوه کار با این اپلیکیشن بدین شیوه است که مدیر سامانه با نصب اپلیکیشن دینگ در گوشی خود، مشخصات تمام کارکنان را در سامانه وارد می‌کند. سپس هر یک از کارکنان، این اپلیکیشن را در گوشی‌های هوشمند خود نصب و فعال می‌کنند و بدین ترتیب می‌توانند حضور و غیاب خود را فقط در نزدیکی دستگاه حضور و غیاب دینگ ثبت نمایند.
مدیران کسب و کار می‌توانند به صورت آنلاین ورود و خروج هر یک از کارکنان را کنترل کنند و فهرست حضور و غیاب افراد را مشاهده نمایند.

نصب و راه اندازی دستگاه‌هایی نظیر دستگاه حضور و غیاب اثر انگشت، کارتی، تشخیص چهره و … نیازمند افراد متخصص هست ولی راه اندازی اپلیکیشن دینگ از جهت سخت افزاری و نرم افزاری توسط هر شخصی قابل اجرا می‌باشد. این سامانه مبتنی بر یک سرویس فضای ابری هست و این امر را مهیا می‌کند که مدیران در هر جایی که باشند می‌توانند با گوشی و رایانه شخصی خود، بر حضور و غیاب کارکنان نظارت داشته باشند و دیگر نیازی به صفحات اکسل و نرم افزارهای مشابه که دردسرهای زیادی دارند نیست.

منبع
 

پیوست ها

  • Remote-Digital-Marketing.jpg
    Remote-Digital-Marketing.jpg
    48.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش توسط مدیر:


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا